hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pszeudo-hajléktalanokkal kampányol a Menhely Alapítvány

Rendhagyó 1 százalékos kampánnyal jelent meg a budapesti aluljárókban a Menhely Alapítvány. A kreatív ötlet egy MOMÉ-s hallgató diplomamunkája.
hirdetés

Május 8-án hajléktalan emberek életnagyságú fotómatricái bukkantak fel a Blaha Lujza téri, a Deák téri és a Nyugati pályaudvari aluljárók padlóin és falain. Az álló, fekvő, ülő, beszélgető, olvasó, alvó, és csomagjukban kutató „pszeduo-hajléktalanok”, amelyek messziről igazinak tűnnek, a Menhely Alapítvány idei 1 százalékos kampányának, és egyben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) egyik hallgatója diplomamunkájának elemei.

„Forgács Simon, a MOME Vizuális Kommunikáció Tanszéke videó szakirányának diákja, két éve kereste meg a Menhely Alapítványt az ötlettel – mondta el a Kreatív Online-nak Tóth Zelma, az alapítvány munkatársa. – Mivel nincs anyagi forrásunk, hogy profi reklámügynökségeket bízzunk meg, szívesen támogatjuk Simon diplomamunkáját, ahogy korábban is szívesen dolgoztunk már együtt egyetemistákkal, és a továbbiakban is várjuk reklámötleteiket” – tette hozzá a szociális munkás. A kreatív koncepció teljes mértékben az Forgács Simon nevéhez fűződik, a fotókat Mátyássy Jónás készítette.


„Szinte minden városi ember szembesül a segítségre szoruló hajléktalan emberek problémájával. Idővel hozzászoknak a látványukhoz, és néma közönybe burkolják magukat. Így a hajléktalan emberek a szemét és utcai rajzok tárgyi szintjére süllyednek – akár közönséges matricák is lehetnének a járókelők számára – mesélte el a koncepcióról az alkotó. – Ennek ellenére, míg a hajléktalan emberekkel történő találkozásra fel vannak készülve, a matricák meglepetést és feltűnést kelthetnek.”

A közel kéthetes kampány első, teaser szakaszában csak a figurális matricák kerültek ki a három budapesti aluljáróba, majd a melléjük ragasztottak a Menhely Alapítvány logójával, a kampány szövegeivel („Innen járok munkába”, „Fiatal koromban élsportoló voltam”, „Ma van a névnapom”, stb.) és felvilágosító szöveggel ellátott matricákat is. Az eredeti egy hetes tervhez képest a teaser időszak azonban csak négy napig tartott, – tudtuk meg a készítőtől – mert a kihelyezést követően több matrica is eltűnt. „Reméltük, ha az emberek látják, hogy ez nem egy sima public art, hanem egy civil szervezet reklámkampánya, akkor megkímélik a matricákat” – mondta Simon.

Az eredetileg 16 fotómatricával induló kampány május 20-áig tart.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Arra buzdítják az étterembe járó közösséget, hogy fogjanak össze, és ételrendeléssel támogassák a vendéglátóhelyek fennmaradását.

A díjat a 2018-ban meggyilkolt szlovák újságíró, Jan Kuciak emlékére alapították. A zsűriben ott ül Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke és Lech Wałęsa, Lengyelország volt elnöke és demokráciapárti aktivista is.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját támogatja az ügynökség.

Nonprofit szervezetek és cégek is jelentkezhetnek, a határidő március 31.

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatékonyabb kiszűrése érdekében.

Január végén ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol első kézből ismerkedhettek meg a 2020-as év kiemelkedő PR-kampányaival.

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés
hirdetés