hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pszeudo-hajléktalanokkal kampányol a Menhely Alapítvány

Rendhagyó 1 százalékos kampánnyal jelent meg a budapesti aluljárókban a Menhely Alapítvány. A kreatív ötlet egy MOMÉ-s hallgató diplomamunkája.
hirdetés

Május 8-án hajléktalan emberek életnagyságú fotómatricái bukkantak fel a Blaha Lujza téri, a Deák téri és a Nyugati pályaudvari aluljárók padlóin és falain. Az álló, fekvő, ülő, beszélgető, olvasó, alvó, és csomagjukban kutató „pszeduo-hajléktalanok”, amelyek messziről igazinak tűnnek, a Menhely Alapítvány idei 1 százalékos kampányának, és egyben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) egyik hallgatója diplomamunkájának elemei.

„Forgács Simon, a MOME Vizuális Kommunikáció Tanszéke videó szakirányának diákja, két éve kereste meg a Menhely Alapítványt az ötlettel – mondta el a Kreatív Online-nak Tóth Zelma, az alapítvány munkatársa. – Mivel nincs anyagi forrásunk, hogy profi reklámügynökségeket bízzunk meg, szívesen támogatjuk Simon diplomamunkáját, ahogy korábban is szívesen dolgoztunk már együtt egyetemistákkal, és a továbbiakban is várjuk reklámötleteiket” – tette hozzá a szociális munkás. A kreatív koncepció teljes mértékben az Forgács Simon nevéhez fűződik, a fotókat Mátyássy Jónás készítette.


„Szinte minden városi ember szembesül a segítségre szoruló hajléktalan emberek problémájával. Idővel hozzászoknak a látványukhoz, és néma közönybe burkolják magukat. Így a hajléktalan emberek a szemét és utcai rajzok tárgyi szintjére süllyednek – akár közönséges matricák is lehetnének a járókelők számára – mesélte el a koncepcióról az alkotó. – Ennek ellenére, míg a hajléktalan emberekkel történő találkozásra fel vannak készülve, a matricák meglepetést és feltűnést kelthetnek.”

A közel kéthetes kampány első, teaser szakaszában csak a figurális matricák kerültek ki a három budapesti aluljáróba, majd a melléjük ragasztottak a Menhely Alapítvány logójával, a kampány szövegeivel („Innen járok munkába”, „Fiatal koromban élsportoló voltam”, „Ma van a névnapom”, stb.) és felvilágosító szöveggel ellátott matricákat is. Az eredeti egy hetes tervhez képest a teaser időszak azonban csak négy napig tartott, – tudtuk meg a készítőtől – mert a kihelyezést követően több matrica is eltűnt. „Reméltük, ha az emberek látják, hogy ez nem egy sima public art, hanem egy civil szervezet reklámkampánya, akkor megkímélik a matricákat” – mondta Simon.

Az eredetileg 16 fotómatricával induló kampány május 20-áig tart.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés