hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pszeudo-hajléktalanokkal kampányol a Menhely Alapítvány

Rendhagyó 1 százalékos kampánnyal jelent meg a budapesti aluljárókban a Menhely Alapítvány. A kreatív ötlet egy MOMÉ-s hallgató diplomamunkája.
hirdetés

Május 8-án hajléktalan emberek életnagyságú fotómatricái bukkantak fel a Blaha Lujza téri, a Deák téri és a Nyugati pályaudvari aluljárók padlóin és falain. Az álló, fekvő, ülő, beszélgető, olvasó, alvó, és csomagjukban kutató „pszeduo-hajléktalanok”, amelyek messziről igazinak tűnnek, a Menhely Alapítvány idei 1 százalékos kampányának, és egyben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) egyik hallgatója diplomamunkájának elemei.

„Forgács Simon, a MOME Vizuális Kommunikáció Tanszéke videó szakirányának diákja, két éve kereste meg a Menhely Alapítványt az ötlettel – mondta el a Kreatív Online-nak Tóth Zelma, az alapítvány munkatársa. – Mivel nincs anyagi forrásunk, hogy profi reklámügynökségeket bízzunk meg, szívesen támogatjuk Simon diplomamunkáját, ahogy korábban is szívesen dolgoztunk már együtt egyetemistákkal, és a továbbiakban is várjuk reklámötleteiket” – tette hozzá a szociális munkás. A kreatív koncepció teljes mértékben az Forgács Simon nevéhez fűződik, a fotókat Mátyássy Jónás készítette.


„Szinte minden városi ember szembesül a segítségre szoruló hajléktalan emberek problémájával. Idővel hozzászoknak a látványukhoz, és néma közönybe burkolják magukat. Így a hajléktalan emberek a szemét és utcai rajzok tárgyi szintjére süllyednek – akár közönséges matricák is lehetnének a járókelők számára – mesélte el a koncepcióról az alkotó. – Ennek ellenére, míg a hajléktalan emberekkel történő találkozásra fel vannak készülve, a matricák meglepetést és feltűnést kelthetnek.”

A közel kéthetes kampány első, teaser szakaszában csak a figurális matricák kerültek ki a három budapesti aluljáróba, majd a melléjük ragasztottak a Menhely Alapítvány logójával, a kampány szövegeivel („Innen járok munkába”, „Fiatal koromban élsportoló voltam”, „Ma van a névnapom”, stb.) és felvilágosító szöveggel ellátott matricákat is. Az eredeti egy hetes tervhez képest a teaser időszak azonban csak négy napig tartott, – tudtuk meg a készítőtől – mert a kihelyezést követően több matrica is eltűnt. „Reméltük, ha az emberek látják, hogy ez nem egy sima public art, hanem egy civil szervezet reklámkampánya, akkor megkímélik a matricákat” – mondta Simon.

Az eredetileg 16 fotómatricával induló kampány május 20-áig tart.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Keretszerződést kötöttek a BBC Studiossal, most az Egy bolygó hét világa című sorozatot népszerűsítik.

Megérkezett a brit áruházlánc ünnepi kisfilmje, ami idén azért is különösen izgalmas, mert Magyarországon forogott, és a stábban számos hazai szakember dolgozott.

Budapesti járókelők csendesíthetik le a zabolátlan gépeket.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés