hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pszeudo-hajléktalanokkal kampányol a Menhely Alapítvány

Rendhagyó 1 százalékos kampánnyal jelent meg a budapesti aluljárókban a Menhely Alapítvány. A kreatív ötlet egy MOMÉ-s hallgató diplomamunkája.
hirdetés

Május 8-án hajléktalan emberek életnagyságú fotómatricái bukkantak fel a Blaha Lujza téri, a Deák téri és a Nyugati pályaudvari aluljárók padlóin és falain. Az álló, fekvő, ülő, beszélgető, olvasó, alvó, és csomagjukban kutató „pszeduo-hajléktalanok”, amelyek messziről igazinak tűnnek, a Menhely Alapítvány idei 1 százalékos kampányának, és egyben a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) egyik hallgatója diplomamunkájának elemei.

„Forgács Simon, a MOME Vizuális Kommunikáció Tanszéke videó szakirányának diákja, két éve kereste meg a Menhely Alapítványt az ötlettel – mondta el a Kreatív Online-nak Tóth Zelma, az alapítvány munkatársa. – Mivel nincs anyagi forrásunk, hogy profi reklámügynökségeket bízzunk meg, szívesen támogatjuk Simon diplomamunkáját, ahogy korábban is szívesen dolgoztunk már együtt egyetemistákkal, és a továbbiakban is várjuk reklámötleteiket” – tette hozzá a szociális munkás. A kreatív koncepció teljes mértékben az Forgács Simon nevéhez fűződik, a fotókat Mátyássy Jónás készítette.


„Szinte minden városi ember szembesül a segítségre szoruló hajléktalan emberek problémájával. Idővel hozzászoknak a látványukhoz, és néma közönybe burkolják magukat. Így a hajléktalan emberek a szemét és utcai rajzok tárgyi szintjére süllyednek – akár közönséges matricák is lehetnének a járókelők számára – mesélte el a koncepcióról az alkotó. – Ennek ellenére, míg a hajléktalan emberekkel történő találkozásra fel vannak készülve, a matricák meglepetést és feltűnést kelthetnek.”

A közel kéthetes kampány első, teaser szakaszában csak a figurális matricák kerültek ki a három budapesti aluljáróba, majd a melléjük ragasztottak a Menhely Alapítvány logójával, a kampány szövegeivel („Innen járok munkába”, „Fiatal koromban élsportoló voltam”, „Ma van a névnapom”, stb.) és felvilágosító szöveggel ellátott matricákat is. Az eredeti egy hetes tervhez képest a teaser időszak azonban csak négy napig tartott, – tudtuk meg a készítőtől – mert a kihelyezést követően több matrica is eltűnt. „Reméltük, ha az emberek látják, hogy ez nem egy sima public art, hanem egy civil szervezet reklámkampánya, akkor megkímélik a matricákat” – mondta Simon.

Az eredetileg 16 fotómatricával induló kampány május 20-áig tart.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés