Programozható robotot és önbizalmat is épít a Lego legújabb játékszettje

A dán játékgyártó kedden mutatta be legújabb robotkészletét, amelyet 11-14 éves gyerekeknek tervezett, és amelyből egy applikáció segítségével tudják interaktívvá programozni saját találmányaikat. A Lego Spike Prime legjobb tulajdonságaként azonban mégiscsak azt emelik ki, hogy a gyereknek nemcsak robotot, de magabiztosságot is segít építeni.

A legújabb építőszett a robotika, a mérnöki tervezés és a kódolás világába vezeti a fiatalokat, de lényegesen egyszerűbb módszerrel, mint ahogyan a Lego korábbi, Mindstorms termékcsaládja tette. Az augusztustól 330 dollárért (~92 ezer forintért) kapható, 523 darabból álló Spike Prime készlethez tartozik egy alkalmazás is, amelynek alapja a kifejezetten gyerekek számára fejlesztett Scratch programozási nyelv – írja cikkében a The Verge.

A készlet doboza három motort, háromfajta érzékelőt és a Smart Hub névre keresztelt központi motoregységet tartalmaz, de van benne hangszóró, fényforrás és gyorsulásmérő is. Ebbe a készletbe ráadásul, a korábbi szettektől eltérően, már nem elemeket, hanem egy tölthető akkumulátort csomagoltak.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

Ezekből az alkatrészekből egy tabletre tölthető, drag and drop művelet alapú kódolási környezetet használó applikáción keresztül, a benne található 45 perces leckéken végighaladva lehet létrehozni és programozni az építményeket. A táncoló robottól kezdve az időjárási előrejelzéseket készítő meteorológus roboton át a kerekek nélkül is mozgó szöcskeszerű építményig 33 különböző feladatblokkon keresztül lehet megtanulni a programozás alapjait.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

Ugyanakkor a Spike Prime-nak nem az a célja, hogy a gyerekeket a minél több elemből minél bonyolultabb robot építésére ösztönözze, sokkal inkább az, hogy megtanítsa őket a célorientált problémamegoldásra – teszi hozzá cikkében a Wired. Így aztán minden tanuló a tudásszintjétől függően haladhat az egymásra épülő tananyagban, miközben apránként megtanulnak mérnöki aggyal gondolkodni, fejlődik a kreativitásuk és közelebb kerülnek a programozás misztikus világához.

Fotó: LEGO
Fotó: LEGO

De Marianne Nytoft Bach, a Lego oktatási programjának egyik vezetője szerint még ezeknél is fontosabb, hogy a készletet használó gyerekek talán először élhetik át a saját találmány születésével kapcsolatos érzést is. „És ezzel a kudarctól való félelmüket is megtanulják kezelni. Hiszen egy olyan eszközt próbálnak ki, amit saját maguk teremtettek, amihez már érzelmileg is kötődnek, és még ha nem is működik egyből, akkor is tudják, hogy újra és újra megpróbálhatják, mert valahol ez a legózás lényege.”

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók