hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dotkommentár

Portál habbal

www.kavehazak.hu

Honlapokat nézegetve gyakran az az érzésem, hogy a webre kirakott tartalom nem sokat nyer az internetes megjelenéssel, kerülhetett volna az szórólapra, hírlevélbe vagy céges brosúrába. A Kávéházak.hu azonban nem ilyen webhely, láthatóan a kávéházmánia és az internetes gondolkodás találkozása hozta létre.
hirdetés
A Kávéházak.hu a Kávézó kereső köré épül. Itt alapesetben négy, részletes kereséskor 11 főszempont és két alkategória megadásával lehet kutatni. A keresési szempontok igencsak gyakorlatiasak: Választhatunk a kínált kávéfajták szerint, megadhatjuk látogatásunk időpontját/műfaját (pl. van egy szabad délelőttöm, uzsonnaidő, mozi után-buli előtt), de legalább ilyen fontos, kivel óhajtunk kávézni (első randi, üzletfelekkel, családdal stb.).

Nagyon jó ötlet, hogy a hely szerinti keresés nem a hagyományos, kerületi felosztással történik. Fontosabbak a Találkozópontok, hiszen nem az érdekel, hol vannak a kávézók a VII. kerületben, hanem hogy hova ülhetünk be, ha az Oktogonon (természetesen a kisföldalatti kijáratánál) találkozunk.

A Kávéházak.hu nem amatőr lelkesedésből született, hanem profik vállalkozása, akik „vendéglátóipari, idegenforgalmi, kulturális és társadalmi szempontból egyaránt kiemelkedő fontosságúnak tartják” a kávéházakat. És ki is próbálják őket. Az álruhás tesztelők jól kidolgozott szempontrendszert szem előtt tartva kávéznak, majd megírják véleményüket. A rövid élménybeszámolók ugyan nem irodalmi remekművek, de elég jó képet adnak az egyes helyekről. A kereső és az értékelések mellett a kávéházak történetétől a kávéfajták ismertetéséig rengeteg olvasnivaló és gazdag linkgyűjtemény is található a portálon.

A tartalmi bőség mellett tévedésnek tartom, hogy a Kávéházak.hu a hírekkel és a kulturális programajánlattal próbálja bővíteni kínálatát. Az internet nem kávéház, itt nem kell nádkeretben kínálni a napilapokat, egyetlen kattintással bármelyik elérhető. (Természetesen mindez nem vonatkozik a kávéházi programokra – ezek ismertetése ide való.)

A portál alapszíne a visszafogott kávébarna, ebbe jó illeszkednek a kifejezetten igényes, informatív fotók. A kissé óvatos három (plusz egy) hasábos beosztás elég unalmas, de védhető azzal, hogy ez az elrendezés ma már klasszikus megoldásnak tekinthető a portálok között. Szerencsétlen ötletnek tartom a Habostorta.hu fejlécének elhelyezését az oldal tetején. Ennél sokkal kulturáltabb módját is meg lehetett volna találni a kapcsolat deklarálásának.

Rendkívül érdekes olvasmány a Kávéházak.hu fóruma. A látogatók elkötelezettségét jelzi, hogy a viszonylag alacsony forgalom (napi 600-700 látogató) mellett is több-kevesebb rendszerességgel akadnak hozzászólások. Jellemző módon a „Mitől lesz jobb ez a honlap?” topic generálta a legtöbb hozzászólást. A levelezést így, egy év „történelmi távlatból” elolvasva úgy tűnik, hogy ennyi idő alatt sokat fejlődött a Kávéházak.hu. Kívánom, hogy a szerkesztők továbbra is bírják a tempót!

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

A K&H mobiltárca bevezető reklámkampányában használják a digitális technikákat.

A Don't stop me now a korlátlanságot fejezi ki, amely a személyre szabható mobilnetcsomagokat jelenti náluk.

Spoiler: nem biztos, hogy végig ők énekelnek.

Andacs Botond, a port.hu eddigi irányítója az Index új kiadóvezetője. A távozó Pusztay András a Sziget marketingfőnöke lesz.

hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés
hirdetés