hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dotkommentár

Portál habbal

www.kavehazak.hu

Honlapokat nézegetve gyakran az az érzésem, hogy a webre kirakott tartalom nem sokat nyer az internetes megjelenéssel, kerülhetett volna az szórólapra, hírlevélbe vagy céges brosúrába. A Kávéházak.hu azonban nem ilyen webhely, láthatóan a kávéházmánia és az internetes gondolkodás találkozása hozta létre.
hirdetés
A Kávéházak.hu a Kávézó kereső köré épül. Itt alapesetben négy, részletes kereséskor 11 főszempont és két alkategória megadásával lehet kutatni. A keresési szempontok igencsak gyakorlatiasak: Választhatunk a kínált kávéfajták szerint, megadhatjuk látogatásunk időpontját/műfaját (pl. van egy szabad délelőttöm, uzsonnaidő, mozi után-buli előtt), de legalább ilyen fontos, kivel óhajtunk kávézni (első randi, üzletfelekkel, családdal stb.).

Nagyon jó ötlet, hogy a hely szerinti keresés nem a hagyományos, kerületi felosztással történik. Fontosabbak a Találkozópontok, hiszen nem az érdekel, hol vannak a kávézók a VII. kerületben, hanem hogy hova ülhetünk be, ha az Oktogonon (természetesen a kisföldalatti kijáratánál) találkozunk.

A Kávéházak.hu nem amatőr lelkesedésből született, hanem profik vállalkozása, akik „vendéglátóipari, idegenforgalmi, kulturális és társadalmi szempontból egyaránt kiemelkedő fontosságúnak tartják” a kávéházakat. És ki is próbálják őket. Az álruhás tesztelők jól kidolgozott szempontrendszert szem előtt tartva kávéznak, majd megírják véleményüket. A rövid élménybeszámolók ugyan nem irodalmi remekművek, de elég jó képet adnak az egyes helyekről. A kereső és az értékelések mellett a kávéházak történetétől a kávéfajták ismertetéséig rengeteg olvasnivaló és gazdag linkgyűjtemény is található a portálon.

A tartalmi bőség mellett tévedésnek tartom, hogy a Kávéházak.hu a hírekkel és a kulturális programajánlattal próbálja bővíteni kínálatát. Az internet nem kávéház, itt nem kell nádkeretben kínálni a napilapokat, egyetlen kattintással bármelyik elérhető. (Természetesen mindez nem vonatkozik a kávéházi programokra – ezek ismertetése ide való.)

A portál alapszíne a visszafogott kávébarna, ebbe jó illeszkednek a kifejezetten igényes, informatív fotók. A kissé óvatos három (plusz egy) hasábos beosztás elég unalmas, de védhető azzal, hogy ez az elrendezés ma már klasszikus megoldásnak tekinthető a portálok között. Szerencsétlen ötletnek tartom a Habostorta.hu fejlécének elhelyezését az oldal tetején. Ennél sokkal kulturáltabb módját is meg lehetett volna találni a kapcsolat deklarálásának.

Rendkívül érdekes olvasmány a Kávéházak.hu fóruma. A látogatók elkötelezettségét jelzi, hogy a viszonylag alacsony forgalom (napi 600-700 látogató) mellett is több-kevesebb rendszerességgel akadnak hozzászólások. Jellemző módon a „Mitől lesz jobb ez a honlap?” topic generálta a legtöbb hozzászólást. A levelezést így, egy év „történelmi távlatból” elolvasva úgy tűnik, hogy ennyi idő alatt sokat fejlődött a Kávéházak.hu. Kívánom, hogy a szerkesztők továbbra is bírják a tempót!

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország felé nyitna a fesztivál.

A Revealu nyerte a Global Legal Hackathlon döntőjét.

D. Tóth András távozik, Tokár Tamás érkezik.

Farkas Krisztina fogja vezetni a Riasztás című bűnügyi műsort.

Megmutatjuk, júniusban kerül a magyar boltokba.

hirdetés

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én. MEGTELT!

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Mutasd meg, hogy MagyarországON te menedzseled a legmenőbb turisztikai kommunikációs projekteket! Nevezési határidő: 2018.05.18.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés
hirdetés