hirdetés
hirdetés
hirdetés

Politikai hírekért a magyarok kapcsolnak a legtöbbször a kereskedelmi tévékre és rádiókra a régióban

Az Átlátszó foglalta össze az Ipsos visegrádi országokban (V4) készült közvélemény-kutatását. A felmérést a washingtoni Nemzetközi Republikánus Intézet (IRI) rendelte meg. Azt vizsgálták, hogy mitől félnek és mi zavarja a magyarokat, szlovákokat, cseheket, lengyeleket legjobban, illetve rákérdeztek médiafogyasztási szokásaikra, a NATO-hoz, az EU-hoz és Oroszországhoz fűződő viszonyukra is. 

hirdetés

Milyen irányba mennek az országban a dolgok, mit tekintünk az Magyarország és összeurópai szempontból a legnagyobb problémának, a változást vagy stabilást tartjuk-e fontosnak, illetve együttműködnénk-e Oroszországgal témakörök mellett a média is nagy hangsúlyt kapott a felmérésben. Mi most az utóbbiakat foglaljuk össsze, minden másért irány az Átlátszó oldalára vagy lehet a kutatást teljes terjedelmében is böngészni. 

Honnan szerezzük be a híreket?

49 százaléka a magyaroknak a politikai hírekért és egyéb társadalmi üzenetekért a kereskedelmi televíziókat és rádiókat keresi fel, ez az arány a cseheknél mindössze 26, lengyeleknél 32, míg a szlovákoknál 33 százalékos. De szemben többi V4-es országgal Magyarországon a szeriőz sajtó alig érdekel valakit (3 százalék), illetve a térségben nálunk a legkisebb azoknak az aránya is, akik a közmédiából tájékozódnak (27 százalék), de ugyanígy az online-ra sem sokan (20 százalék) mennek hírekért. 

Az alterntív hírekkel való kapcsolatunk egy fokkal szerencsésebb, mint két másik visegrádi országnak. A magyaroknak nagyjából fele látogatja az ezeket rendszeresen közlő oldalakat, míg ez az arány Lengyelországban és Szlovákiában is magasabb (53- 55 százalék). A csehek nyerték ezt a meccset a 39 százalékkal.

A Facebook használatban másodikok vagyunk: a magyarok 41 százaléka minden nap felcsatlakozik a közösségi oldalra, a cseheknél ez az arány 47 százalékon áll, míg a lengyeleknek mindössze 34 százaléka jár el ugyanígy, a szlovákoknak meg 40.

A nyitóképet az eredeti kutatási anyagból vágtuk.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Cannes-ban nagydíjat ért az ötlet.

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés