hirdetés
hirdetés
hirdetés

Plazma Média - más tollával ékeskedett

Visszahívta a Plazma Média a Reklámhét rendezvényen megjelent hirdetéseit, miután kiderült: a kreatív elkészítéséhez a grafikus a Wonderbra egyik reklámját használta fel. A Kreatív Online-nak a cég elmondta: sajnálják a történteket, a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt. A cég visszahívta a reklámokat.
hirdetés
A történetre az Addict.blog szerzője hívta fel a figyelmet. Bejegyzésében arról írt, hogy a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) rendezvényén - amely sarkítva arról szól, hogy a fogyasztók gyakran érzik úgy, hogy hülyének nézik őket - a Plazma Média más ötletével hirdette magát. Az eredeti ötlet egy díjnyertes Wonderbra-reklám, amelyet egy nemzetközi sztárfotós, Vincent Dixon fotózott. A két kreatív teljesen megegyezik, a magyar társaság csak szöveggel egészítette ki a reklámot, és természetesen a Wonderbra logója sem látható rajta.

A Plazma Média hozzászólt a blogon elindult vitához, mint írják ezt „szükségesnek és becsületbeli ügynek” tartják. A cég elmondta: a reklámetikai és szerzői jogvédelem kérdéseiben teljesen egyetértenek minden hozzászólóval: minden kreatív szakmabeli számára tiltott gyümölcs a más munkájának lenyúlása. Hozzátették: a szóban forgó kép egy külsős, megbízott grafikus munkája nyomán került a céghez. Mint azt a cégtől megtudtuk: a jogilag védett fotó felhasználása a tudomásuk nélkül történt, ők azt az információt kapták a grafikustól, hogy stock-fotóról van szó.

Hozzászólásában a Plazma Média elmondta: amikor tudomásukra jutott, hogy a kreatív kép egy másik kampány jogvédett része, azonnal visszahívták a kikerült hirdetéseket. „Erre a lépésre nem csupán a jogvédettség kényszerített, hanem a saját magunk által is vallott és követett reklámetikai kódex” - írja a társaság.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A dollármilliárdokat kicsengető nagy globális szponzorok mindegyike kivár az Adweek körképe szerint.

"Rohadtul ideje volt", mondja a reklámkampány.

A The Guardian és testvérlapja, a The Observer két teljesen ellentétes kritikát hozott ki a friss King Krule albumról. A művész megörökítette a ritka pillanatot.

A gasztromarketing ügynökség felel az új étterem és bár social media felületeiért. 

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés