hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pepsi, Red Bull - kólaháború

A Pepsi és a Red Bull kis fáziskéséssel két új prémium kólát vezet be a nemzetközi piacra: a Pepsi Rawban és a Red Bull Simply Colában az a közös, hogy a gyártók szerint természetes alapanyagokból készülnek. A kólapiacot felpezsdítő harc várhatóan Nagy Britanniában lesz a leghevesebb, Magyarországot egyelőre elkerüli a két kólainnováció.
hirdetés
Amíg hazánkban a globálisan már korábban bevezetett Coke Zero kampánya folyik addig nyugaton már új frontokon zajlik a kólaháború: egyszerre két italgyártó, a Pepsi és a Red Bull döntött úgy, hogy új termékfejlesztéssel, azaz természetes alapanyagokból gyártott prémium kólával áll elő.

A Pepsi Raw a vállalat szerint a 15 évvel ezelőtti Pepsi Max-bevezetés óta a legjelentősebb innováció a cég történetében: az italgyártó a globális marketingkampány eső állomásként hét angol nagyváros pubjaiban vezette be az új kólát márciusban.

A hagyományos kóláknál kissé kevésbé szénsavas és világosabb színű, 300 ml-es üvegben kapható ital a természetes alapanyagú termékek iránti növekvő fogyasztói igényeknek kíván megfelelni, ezért nem tartalmaz mesterséges tartósítószereket, színezéket, édesítőszert és ízfokozót.

Hasonlóan a Red Bull Simply Colájához, amellyel eddig az energiaitaláról ismert osztrák cég kíván betörni a kólapiacra. A Simply Cola természetes koffeint és kólakivonatot tartalmaz, az eredmény pedig egy, a szokásosnál kevésbé édesnek mondott kóla, amit először Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Nagy Britanniában, Írországban, Oroszországban és Las Vegasban vezetnek be.

A termékbevezetési forgatókönyvek szerint Nagy-Britannia az a terület, ahol a két prémium kóla közvetlenül megütközhet egymással, Magyarországot azonban egyelőre elkerüli a természeteskóla-háború.

A Kreatív Online a Pepsitől megtudta, hogy a cég az elkövetkező néhány hónapban nem tervezi a Raw magyarországi bevezetését, a Red Bull pedig egyelőre nem árulta el, hogy mikor lehet majd itthon is hozzájutni a Simply Cola-hoz.

Mint arról a Marketing beszámolt, a Pepsi másfélmillió fontnyi költségvetést különített el a Pepsi Raw brit bevezetését támogató integrált kampányra. Az Abbott Mead Vickers BBDO által készített kreatívok sajtóban és közterületen jelennek meg: a képeken New York-i látképpel szembeforduló, félmeztelen alakok láthatóak, melyek a Pepsi szándékai szerint kellőképpen „provokatívak” lesznek a szóbeszéd fenntartásához.

A Brandweek beszámolója szerint a Red Bull júniusban mutatja be az új kóláját Las Vegasban. A lap idézi John Sichert, a Beverage Digest szaklap szerkesztőjét, aki szerint a Red Bull számára hosszútávú kihívás lesz az amerikai – jelenleg hanyatló periódusában lévő – kólapiacra való betörés, és ebben fő előnyét az erős márka mellett a jó disztribúciós hálózata jelentheti.

Az energiaital-gyártó a Nielsen Monitor-Plus adatai szerint egyébként tavaly 82,5 millió dollárt költött az amerikai médiamegjelenésekre. A Red Bull kólájának amerikai és európai kampányáról egyelőre nem állnak rendelkezésre adatok, a kreatívok valószínűleg a terméket beharangozó anyagokon látható „Kóla a Red Bulltól. Erős és természetes” szlogennel fognak futni.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés