hirdetés
hirdetés
hirdetés

Parlamenti képviselők az agresszív reklámról

Az MSZP szerint a reklámoknak nem kellene annyira a fogyasztásra ösztönözniük, míg az SZDSZ az egyszerűség kedvéért nem csak az iskolák környékén, de minden köztéren betiltaná az alkoholreklámokat. A Kreatív Online átolvasta az új reklámtörvény elfogadását megelőző parlamenti viták jegyzőkönyvét és kiválogatta a legerősebb részeket.
hirdetés
Hétfőn elfogadta a Parlament az új reklámtörvényt – a szakmát érintő szabályozás legfontosabb változásairól a Kreatív Online külön cikkben számolt be. A törvényjavaslat különböző verziói már hónapok óta keringtek az Országgyűlés és a különböző szakbizottságok között, az alábbiakban a pártok vezérszónokainak a Parlamentben tartott áprilisi általános vitán elhangzott felszólalásaiból tallózunk.

Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Szanyi Tibor, az MSZP vezérszónoka szerint ha már az ember fogyaszt, helyesen fogyasszon és az egészségtelen élelmiszerek reklámozása is legyen tilos.

„Ha egy picit visszautalhatok a napirend előtti felszólalásokra és a Föld napja alkalmából elmondottakra, akkor azt kell mondjam, olyan reklámszabályozásra van szükségünk, hosszú távon mindenképpen olyan reklámszabályozásra van szükségünk, amely kisebb részt ösztönöz a fogyasztásra, és sokkal inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy ha már az ember fogyaszt, akkor tulajdonképpen a döntéseiben és a választásaiban helyesen járjon el.”

„Itt meg kell azt is említsem, hogy a törvény maga egy újabb srófot húz a dohányzás, illetve a dohányreklám tekintetében. Azt hiszem, nem árulok el túl nagy titkot, hogy dohányos ember vagyok, és néha meglehetősen frusztráltnak érzem magamat, amikor mindenféle baj okaiként a dohányosok vannak megjelölve.

De azért azt szeretném jelezni, hogy noha nyilván a dohányosok és köztük én is, fölfogjuk azt, hogy a dohányzás roppant káros, azt is fölfogjuk, hogy ezt vissza kell szorítani, azt is fölfogjuk, hogy ezt különösen az ifjabb generációk tekintetében kell rettenetesen visszaszorítani, ennek dacára fölhívom a figyelmet, hogy messze nemcsak a dohányzás az, ami kárt okoz az embernek, hanem az amúgy egyébként teljesen szabadon reklámozott élelmiszerek, amelyek tele vannak az egészségre káros anyagokkal, a legkülönbözőbb ízfokozóktól kezdve állományjavítókon át, színezékekig bezárva.

Következésképpen arra szeretnék utalni, hogy pusztán az, hogy a törvény kiemelten foglalkozik a dohányzással, ezzel ne elégedjünk meg, hanem sokkal inkább vegyük majd még ide, és a különböző törvények együttes tárgyalásakor gondoljunk arra, hogy az egészségünket legalább annyira veszélyeztetik a ma még egyébként szabadon reklámozható, ámde roppant káros élelmiszerek, mint egyes - hogy mondjam - kipécézett ügyek.”


Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Latorcai János, a KDNP vezérszónoka szerint a tervezetből a szakmai szervezetek és az ízlésdolgok is kimaradtak.

„[A törvénytervezet] Nem foglalkozik a reklám közgazdasági vonatkozásaival, nem foglalkozik az ízlésre, a közérzetre kifejtett hatásokkal, és nem foglalkozik sok olyan dologgal a reklám és az épített környezet viszonyában, amit talán a reklám és a környezetvédelem viszonyának leegyszerűsítő megoldásával próbál kezelni. Nem egy szervezet megfogalmazta az ezzel kapcsolatos véleményét. Bár hallhattuk Szanyi képviselőtársunk elmondott beszédéből is, hogy ennek a törvénynek a módosítása során végül is a tárca élt a szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel való közös megbeszélésekkel, azonban úgy gondolom, ez még nem volt elég kiforrott.”



Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Béki Gabriella, az SZDSZ képviselője a vitában az ifjúsági, szociális és családügyi bizottság előadójaként szólalt fel, és az alkoholreklámok teljes utcai tilalmát javasolta.

„Megmondom őszintén, hogy álszentnek tartom azokat a megfogalmazásokat is, amelyek néhány száz méterre utalnak iskola környezetében, esetleg egészségügyi intézmény környezetében, hiszen nem úgy éljük az életünket, hogy arra a szűk területre van koncentrálva a mozgási lehetőségünk. Éppen ezért én legszívesebben a közterületekről is bevonnám az alkoholreklámot.”



Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Herényi Károly, az MDF vezérszónoka szerint a reklámok agresszívak.

„Messzire jutottunk az elmúlt néhány évtizedben a »cipőt a cipőboltból és húst a húsboltból« című vagy típusú reklámoktól. Az alapvető kérdés az, hogy ez a törvény vajon ennek a piacnak minden szereplőjét, minden érintettjét egyformán képviseli-e, védelmet ad-e az egyre agresszívabb reklámok vonatkozásában a befogadónak, a fogyasztónak, aki akarva-akaratlanul részese ennek a történetnek - és általában akaratlanul.

Olyan agresszívakká tudnak válni a különféle reklámelemek, kampányok, reklámmegnyilvánulások és -tevékenységek, amelyek az élet legváratlanabb pillanataiban próbálnak minket rábeszélni olyan termék, szolgáltatás és egyéb dolog megvásárlására, igénybevételére, amelyre egyébként semmi szükségünk nincs, és kifejezetten zavar abban a pillanatban, hogy ezzel próbálnak minket ostorozni, ostromolni. Gondoljanak a televízióra, gondoljanak az internetre meg egy csomó olyan dologra, ami sokkal több bosszúságot, mint előnyt okoz a befogadónak.”
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Jézusatyaúristen!

Vak vezet világtalant!
hirdetés
hirdetés

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés