hirdetés
hirdetés
hirdetés

Parlamenti képviselők az agresszív reklámról

Az MSZP szerint a reklámoknak nem kellene annyira a fogyasztásra ösztönözniük, míg az SZDSZ az egyszerűség kedvéért nem csak az iskolák környékén, de minden köztéren betiltaná az alkoholreklámokat. A Kreatív Online átolvasta az új reklámtörvény elfogadását megelőző parlamenti viták jegyzőkönyvét és kiválogatta a legerősebb részeket.
hirdetés
Hétfőn elfogadta a Parlament az új reklámtörvényt – a szakmát érintő szabályozás legfontosabb változásairól a Kreatív Online külön cikkben számolt be. A törvényjavaslat különböző verziói már hónapok óta keringtek az Országgyűlés és a különböző szakbizottságok között, az alábbiakban a pártok vezérszónokainak a Parlamentben tartott áprilisi általános vitán elhangzott felszólalásaiból tallózunk.

Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Szanyi Tibor, az MSZP vezérszónoka szerint ha már az ember fogyaszt, helyesen fogyasszon és az egészségtelen élelmiszerek reklámozása is legyen tilos.

„Ha egy picit visszautalhatok a napirend előtti felszólalásokra és a Föld napja alkalmából elmondottakra, akkor azt kell mondjam, olyan reklámszabályozásra van szükségünk, hosszú távon mindenképpen olyan reklámszabályozásra van szükségünk, amely kisebb részt ösztönöz a fogyasztásra, és sokkal inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy ha már az ember fogyaszt, akkor tulajdonképpen a döntéseiben és a választásaiban helyesen járjon el.”

„Itt meg kell azt is említsem, hogy a törvény maga egy újabb srófot húz a dohányzás, illetve a dohányreklám tekintetében. Azt hiszem, nem árulok el túl nagy titkot, hogy dohányos ember vagyok, és néha meglehetősen frusztráltnak érzem magamat, amikor mindenféle baj okaiként a dohányosok vannak megjelölve.

De azért azt szeretném jelezni, hogy noha nyilván a dohányosok és köztük én is, fölfogjuk azt, hogy a dohányzás roppant káros, azt is fölfogjuk, hogy ezt vissza kell szorítani, azt is fölfogjuk, hogy ezt különösen az ifjabb generációk tekintetében kell rettenetesen visszaszorítani, ennek dacára fölhívom a figyelmet, hogy messze nemcsak a dohányzás az, ami kárt okoz az embernek, hanem az amúgy egyébként teljesen szabadon reklámozott élelmiszerek, amelyek tele vannak az egészségre káros anyagokkal, a legkülönbözőbb ízfokozóktól kezdve állományjavítókon át, színezékekig bezárva.

Következésképpen arra szeretnék utalni, hogy pusztán az, hogy a törvény kiemelten foglalkozik a dohányzással, ezzel ne elégedjünk meg, hanem sokkal inkább vegyük majd még ide, és a különböző törvények együttes tárgyalásakor gondoljunk arra, hogy az egészségünket legalább annyira veszélyeztetik a ma még egyébként szabadon reklámozható, ámde roppant káros élelmiszerek, mint egyes - hogy mondjam - kipécézett ügyek.”


Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Latorcai János, a KDNP vezérszónoka szerint a tervezetből a szakmai szervezetek és az ízlésdolgok is kimaradtak.

„[A törvénytervezet] Nem foglalkozik a reklám közgazdasági vonatkozásaival, nem foglalkozik az ízlésre, a közérzetre kifejtett hatásokkal, és nem foglalkozik sok olyan dologgal a reklám és az épített környezet viszonyában, amit talán a reklám és a környezetvédelem viszonyának leegyszerűsítő megoldásával próbál kezelni. Nem egy szervezet megfogalmazta az ezzel kapcsolatos véleményét. Bár hallhattuk Szanyi képviselőtársunk elmondott beszédéből is, hogy ennek a törvénynek a módosítása során végül is a tárca élt a szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel való közös megbeszélésekkel, azonban úgy gondolom, ez még nem volt elég kiforrott.”



Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Béki Gabriella, az SZDSZ képviselője a vitában az ifjúsági, szociális és családügyi bizottság előadójaként szólalt fel, és az alkoholreklámok teljes utcai tilalmát javasolta.

„Megmondom őszintén, hogy álszentnek tartom azokat a megfogalmazásokat is, amelyek néhány száz méterre utalnak iskola környezetében, esetleg egészségügyi intézmény környezetében, hiszen nem úgy éljük az életünket, hogy arra a szűk területre van koncentrálva a mozgási lehetőségünk. Éppen ezért én legszívesebben a közterületekről is bevonnám az alkoholreklámot.”



Forrás: mkogy.hu
Forrás: mkogy.hu
Herényi Károly, az MDF vezérszónoka szerint a reklámok agresszívak.

„Messzire jutottunk az elmúlt néhány évtizedben a »cipőt a cipőboltból és húst a húsboltból« című vagy típusú reklámoktól. Az alapvető kérdés az, hogy ez a törvény vajon ennek a piacnak minden szereplőjét, minden érintettjét egyformán képviseli-e, védelmet ad-e az egyre agresszívabb reklámok vonatkozásában a befogadónak, a fogyasztónak, aki akarva-akaratlanul részese ennek a történetnek - és általában akaratlanul.

Olyan agresszívakká tudnak válni a különféle reklámelemek, kampányok, reklámmegnyilvánulások és -tevékenységek, amelyek az élet legváratlanabb pillanataiban próbálnak minket rábeszélni olyan termék, szolgáltatás és egyéb dolog megvásárlására, igénybevételére, amelyre egyébként semmi szükségünk nincs, és kifejezetten zavar abban a pillanatban, hogy ezzel próbálnak minket ostorozni, ostromolni. Gondoljanak a televízióra, gondoljanak az internetre meg egy csomó olyan dologra, ami sokkal több bosszúságot, mint előnyt okoz a befogadónak.”
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Jézusatyaúristen!

Vak vezet világtalant!
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés