Pánikgombos gyűrű véd a támadáskor

Egy 41 éves moszkvai nő a Facebookon írt arról, hogyan támadták meg fényes nappal az utcán 16 évesen, és hogy egy okosgyűrű hogyan segíthet ilyenkor. Újabb okoskütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

Elsőre a Nimb gyűrűje pont úgy néz ki, mint a legtöbb ékszer egy hétvégi garázsvásáron: nagy, vastag és látszatra olcsó. Ám ennek a gyűrűnek van egy fontos funkciója: támadás esetén megnyomható rajta egy pánikgomb. A gyűrű tenyérfelőli részébe szerelt apró gomb ilyenkor riasztást küld annak a személynek, akit korábban a gyűrű viselője kiválasztott – írja a The Verge.

Katya Kermlin

A Nimb gyűrűt egy telefonra letölthető alkalmazással kapcsolták össze, amelyben a felhasználó annak a családtagnak, barátnak az elérhetőségét jelöli meg, akit vészhelyzet esetén értesíteni kell. A listán a rendőrség is megadható, riasztás esetén pedig a legközelebbi rendőrőrshöz küldi el üzenetben a bajba került nevét, nemét és pontos tartózkodási helyét. A pánikgomb három másodperces megnyomása után ugyanis a gyűrűbe épített GPS segítségségével válik beazonosíthatóvá a riasztás helyszíne. Mivel a gombot a hüvelykujjal akár véletlen is meg lehet nyomni, a tervezők arra is gondoltak, hogy legyen egy 20 másodperces biztonsági ablak, amikor még törölhető a riasztás. Ilyenkor azonban azonnal egy jelszóval kell jelezni az alkalmazásában, hogy mindez téves volt, amit egy üzenetben el is küld az érintetteknek.

„Ha viszont a támadó észrevette a gyűrűdet, és ő kényszerít, hogy töröld a riasztást, akkor azt a jelszót kell megadnod, amit vészhelyzet esetére találtál ki. Ebből fogja tudni a riasztást fogadó személy, hogy bajban vagy” – idézi a Digital Trends Ekaterina Romanovskaya, a Nimb alapítója szavait, aki videóban mutatta be a gyűrű használatát.

Őt tizenhat évesen egy férfi fényes nappal az utcán azért támadta meg, mert nem akart vele szóba állni. Válaszként a férfi egy előrántott késsel először a torkát vágta el, majd több alkalommal a mellkasába és a hasába szúrt. Életét ma, egy akkor arra járó szomszédjának és a gyorsan kiérkező mentőknek köszönheti. Történetét Facebook-posztjában írta meg a napokban, mielőtt találmányát feltette a Kickstarterre, posztjához pedig egy fotót is csatolt még mindig látszó sérüléseiről. Azóta egy hét alatt a háromszorosa gyűlt össze az adományoldalon kért ötvenezer dolláros összegnek. A tervek szerint a különböző színű és méretű gyűrűket jövő év tavaszától lehet majd kapni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.