Pánikgombos gyűrű véd a támadáskor

Egy 41 éves moszkvai nő a Facebookon írt arról, hogyan támadták meg fényes nappal az utcán 16 évesen, és hogy egy okosgyűrű hogyan segíthet ilyenkor. Újabb okoskütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

Elsőre a Nimb gyűrűje pont úgy néz ki, mint a legtöbb ékszer egy hétvégi garázsvásáron: nagy, vastag és látszatra olcsó. Ám ennek a gyűrűnek van egy fontos funkciója: támadás esetén megnyomható rajta egy pánikgomb. A gyűrű tenyérfelőli részébe szerelt apró gomb ilyenkor riasztást küld annak a személynek, akit korábban a gyűrű viselője kiválasztott – írja a The Verge.

Katya Kermlin

A Nimb gyűrűt egy telefonra letölthető alkalmazással kapcsolták össze, amelyben a felhasználó annak a családtagnak, barátnak az elérhetőségét jelöli meg, akit vészhelyzet esetén értesíteni kell. A listán a rendőrség is megadható, riasztás esetén pedig a legközelebbi rendőrőrshöz küldi el üzenetben a bajba került nevét, nemét és pontos tartózkodási helyét. A pánikgomb három másodperces megnyomása után ugyanis a gyűrűbe épített GPS segítségségével válik beazonosíthatóvá a riasztás helyszíne. Mivel a gombot a hüvelykujjal akár véletlen is meg lehet nyomni, a tervezők arra is gondoltak, hogy legyen egy 20 másodperces biztonsági ablak, amikor még törölhető a riasztás. Ilyenkor azonban azonnal egy jelszóval kell jelezni az alkalmazásában, hogy mindez téves volt, amit egy üzenetben el is küld az érintetteknek.

„Ha viszont a támadó észrevette a gyűrűdet, és ő kényszerít, hogy töröld a riasztást, akkor azt a jelszót kell megadnod, amit vészhelyzet esetére találtál ki. Ebből fogja tudni a riasztást fogadó személy, hogy bajban vagy” – idézi a Digital Trends Ekaterina Romanovskaya, a Nimb alapítója szavait, aki videóban mutatta be a gyűrű használatát.

Őt tizenhat évesen egy férfi fényes nappal az utcán azért támadta meg, mert nem akart vele szóba állni. Válaszként a férfi egy előrántott késsel először a torkát vágta el, majd több alkalommal a mellkasába és a hasába szúrt. Életét ma, egy akkor arra járó szomszédjának és a gyorsan kiérkező mentőknek köszönheti. Történetét Facebook-posztjában írta meg a napokban, mielőtt találmányát feltette a Kickstarterre, posztjához pedig egy fotót is csatolt még mindig látszó sérüléseiről. Azóta egy hét alatt a háromszorosa gyűlt össze az adományoldalon kért ötvenezer dolláros összegnek. A tervek szerint a különböző színű és méretű gyűrűket jövő év tavaszától lehet majd kapni.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók