hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pályázati alapot indít a Google magyar sajtótermékeknek is

A Google 150 millió eurós - kb. 46,7 milliárd forintos - Innovációs Alapot nyit a digitális újságírás támogatására. A Digital News Initiative kezdeményezés során meghirdetett pályázatra magyar sajtótermékek jelentkezését is várják.

hirdetés

A Google tizenegy európai médiavállalattal együttműködésben áprilisban indította el Digital News Initiative (DNI) elnevezésű kezdeményezését, melynek célja hogy a technológia és az innováció révén hozzájáruljon a minőségi újságírás fejlődéséhez. Indulása óta több mint 120 szervezet csatlakozott a kezdeményezéshez, jelentkezni pedig továbbra is lehet: az Európában működő, a digitális újságírással is foglalkozó szervezeteket várják, legyenek bármilyen méretűek, vagy rendelkezzenek bármilyen hosszú múlttal. A DNI keretében induló Innovációs Alapra mától lehet pályázni.

A 150 millió eurós - Forintra átszámítva 46,7 milliárdos - Alapot azért hozták létre, hogy új megoldásokra, gondolkodásmódra inspirálja a média szereplőit, és hogy a médiavállalatok - akármekkorák is legyenek - kísérletezhessenek, új ötleteket próbálhassanak ki. A 150 millió eurós Alap kötöttségek nélküli támogatást nyújt mindehhez az elkövetkező három évben.

A pályázni évente legalább kétszer lehet. Az első jelentkezési időszak október 21-től december 4-ig tart. A második, 2016 tavaszára tervezett időszakkal kapcsolatos részletek a Digital News Initiative honlapján lesznek elérhetőek.

Hogyan működik az Alap?

A projektekről

Olyan projektekkel lehet pályázni, melyek új utakat, gondolkodásmódot hoznak a digitális újságírásba, támogatják új üzleti modellek fejlődését, vagy akár megváltoztatják a digitális hírfogyasztást. A projektek lehetnek kísérleti jellegűek, de pontosan meghatározott célokkal és jelentős digitális elemmel kell rendelkezniük. Google-termékek használata nem követelmény. A sikeres projektek innovatívak, valamint pozitív hatást gyakorolnak a digitális újságírás termékeire és az iparág fenntarthatóságára.

Kik jelentkezhetnek?

Az Alap nyitott az Európai Unió és az EFTA területén tevékenykedő kiadóvállalatok, online szereplők, hírközléssel foglalkozó start-upok iparági társulások és egyének számára egyaránt.

Finanszírozás

Az Alap forrásai három kategóriában elérhetőek:

  • Prototípus projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek és egyének számára 50 ezer euró (kb. 15,5 millió Ft) támogatási összegig. A pályázati projekteknek korai fázisban kell lennie, kidolgozásra váró ötletekkel és ellenőrzésre váró feltételezésekkel kell rendelkezzen. Az Alap ezen projekteket nyomon követi és költségeinek 100%-át fedezi.

  • Közepes méretű projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek számára 300 ezer euró (kb. 93,5 millió Ft) támogatási határösszegig. A projektek finanszírozását az Alap a megvalósítást a teljes költség 70%-ig fedezi.

  • Nagyméretű projektek: A kategória nyitott a jelentkezési kritériumoknak megfelelő szervezetek számára 300 ezer euró (kb. 93,5 millió Ft) támogatási összeg felett. Az Alap 70%-ig fedezi a projekt megvalósításának költségeit. A támogatás maximális összege 1 millió euró (kb. 311 millió Ft).

 

Az 1 millió eurós felső támogatási határ esetében kivételnek számítanak az olyan nagy projektek, amelyek együttműködésen alapulnak (pl. nemzetközi, ágazati, több szervezetet tömörítő kezdeményezések) vagy olyan projektek melyekből a hírközlési ökoszisztéma fejlesztését támogatják.

A jelentkezés menete

A jelentkezést a Digital News Initiative honlapján lehet leadni, ahol megtalálhatóak a pályázat részletei, a jelentkezés kritériumai, szabályzata és a jelentkezési űrlap is. A pályázatot angolul kell leadni, az első jelentkezési időszak határideje 2015. december 4.

Működési elvek

A projekt indítását széles körben végzett egyeztetések előzték meg, hogy az Alap átlátható és befogadó jelentkezési és kiválasztási folyamatokkal működjön. Kritikus fontosságú, hogy a bizalmas információk titokban maradjanak, épp ezért a jelentkezők semmilyen üzleti szempontból érzékeny vagy bizalmas információt nem adhatnak meg. Minden további részlet megtalálható a DNI honlapján.

A beérkezett projekteket első körben ágazati szereplőkből és a Google képviselőiből álló projekt csapat választja ki, akik átnézik a pályázatokat, megvizsgálják a kritériumrendszer, valamint innovációs és várható hatásuk alapján. Ez a csapat javaslatokat tesz az Alap Tanácsának a Prototípus és Közepes méretű projektek finanszírozására vonatkozóan. A pályázatok kiválasztását a jövőben 13 tagúra bővülő Tanács felügyeli, az új tagok neve az Alap honlapján lesz elérhető. A Tanács szavazással dönt a Nagyméretű projektekről.

A Tanács tagjai:

  1. Joao Palmeiro, A Portugál Kiadók Szövetségének és a DNI Innovációs Alap Tanácsának elnöke

  2. Alexander Asseily, a Jawbone alapítója és vezérigazgatója

  3. Arianna Ciccone, a Perugia Nemzetközi Sajtófesztivál társalapítója és igazgatója

  4. Bartosz Hojka, az Agora S.A. vezérigazgatója

  5. Katharina Borchert, a Der Spiegel Online részlegének vezetője

  6. Veit Dengler,a Neue Zürcher Zeitung vezérigazgatója

  7. Rosalia Lloret, az Online Kiadók Európai Szövetségének intézményi kapcsolatokért felelős vezetője

  8. Bruno Patino, a Journalism School Tudományos karának dékánja

  9. Murdoch MacLennan, a Telegraph Media Group ügyvezető igazgatója

  10. Madhav Chinnappa, a Google Hírek stratégiai partnerkapcsolatokért felelős vezetője

  11. Torsten Schuppe, a Google EMEA-régióért felelős marketingvezetője

  12. Ronan Harris, a Google alelnöke

 

A cég sok jelentkezőben bízik, a támogatások első köre 2016 elején válik elérhetővé.

 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!