Övre csatolható légkondi bringásoknak

Nyáron hűt, télen fűt az a jégakku méretű miniklíma, amely a derékra csatolva hordható. A viselhető technológia egy újabb darabja a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

A klíma a kocsidban csak addig működik, amíg benne ülsz, de a MiClimate akkor is ott van veled, amikor leszállsz a bringádról vagy a motorodról – írja a hordható klíma kitalálója az IndieGoGo oldalán, ahol találmányára néhány nap alatt gyűjtötte össze az első darabok gyártásához szükséges összeget.  

Pontosabban nem is saját találmány ez. Az arizonai startup ugyanis mindössze azt a technológiát gondolta tovább, amelyet korábban az amerikai haditengerészetnél fejlesztettek ki a szélsőséges időjárási körülmények között dolgozó katonák számára. A kis cég azonban elsősorban a bringásokat és a motorosokat célozza meg a hordható klímaberendezéssel, amely időjárástól függően, szükség szerint hűt vagy fűt. A tervek szerint pedig szeptemberben el is kezdik a gyártását.

A MiClimate mindössze egy állítható derékövből és két oldalán egy-egy rácsatolható tokból áll, egyik a litium-ionos akkumulátort, a másik a készüléket tartja. Utóbbit a kormányra szerelt, Bluetooth-szal kommunikáló mini vezérlőegységgel kötötték össze, de a tervek szerint az irányításához egy mobilos applikációt is lefejlesztenek. A készülék alig több fél kilónál, és a hőből nyert elektromos energiát, vagyis a termoelektromosság hatását használja ki. A kinti levegőt szívja be, majd a kabát vagy a széldzseki alatt a deréköv apró nyílásain keresztül olyan hőmérsékleten cirkuláltatja, amilyenre a viselője beállította azt.

A MiClimate alapítója az elmúlt hónapokban azon dolgozott, hogy hordozható klímájának híre eljusson a kerekesszékkel közlekedő mozgáskorlátozottakhoz, és, hogy találmányát az egészségügyben is megismerjék. Amire meg is van az esélye. A viselhető technológia az elmúlt években egyre intenzívebben gyűrűzik be az egészségügybe, a brit pszichológusok májusban kiadott tanulmánya szerint pedig ennek jelentősége a közeli jövőben csak még tovább nő.

Az Egyesült Államok lakosságának közel 15 százaléka már most is használ valamilyen okosórát vagy fitnesz karkötőt. Az előrejelzések szerint idén összesen 20 millió, 2018-ra 100 millió ilyen digitális eszköz fogyását jósolják. A tanulmány szerint a jövőben egyre jobban elmosódik a határ az egészségügyi célzattal viselhető eszközök és az orvosi berendezések között. Legutóbb itt a Kreatívon mi is írtunk olyan okosóráról, amely folyamatosan monitorozza viselője napi aktivitását, és egy olyan hordható robotról, amelynek szerepe lehet a sérült emberek mozgás-rehabilitációjában és a tartósan fogyatékkal élőknek segít a mindennapi közlekedésben.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók