hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vadászpilótát és kötéltáncost is bevetett az OTP Nyugdípénztár kampánya

 A Caféval közösen fejlesztett kampány kifejezetten a 40 alattiakat célozta. Lent az OTP kampányleírását idézzük.

hirdetés

Kampánycél:

Az OTP Nyugdíjpénztárhoz újonnan belépő tagok átlagéletkora évek óta 40 éven stagnál, ezért az új kampány  kifejezetten a fiatalokat, pályakezdőket célozza meg.

Az Y generáció tagjait azonban nehéz megszólítani, egy pénzügyi termék üzenetével: a nyugdíjcélú öngondoskodás ötlete nem foglalkoztatja őket annyira, a nyugdíjas évekre való felkészülést pedig halogatják.

A tervezés során olyan megközelítést kellett találni, ami a pályaválasztáson keresztül kelti fel az Y generáció figyelmét a tudatos tervezés fontosságára.

Kreatívkoncepció: 

Kommunikációs platform:

Az OTP Nyugdíjpénztár megbízásából a Café PR a Nyugdíj Mentor Program létrehozásával egy olyan fenntartható, integrált kommunikációs platformot indított el, amely már első szakaszában képes volt a piacon elsőként, sikeresen megszólítani az Y generációt. Első lépésként 2018-ban, egy 1 hónapos nyugdíj-mentorprogram során hozta őket közelebb a boldog időskori élethez négy példakép segítségével.

Üzenet:

A jövő egy ma meghozott döntéssel kezdődik. Bár távolinak tűnik a nyugdíjas kor egy 20-30 éves fiatal számára, éppen időben vannak ahhoz, hogy apró lépésekkel, akár kis összegű megtakarítással tudjanak gondoskodni arról, hogy időskorukat anyagi nehézségektől mentesen tölthessék.

Kreatív platform:

A háttérkutatásokból kiderült, hogy a célcsoport figyelmét leginkább a pályaválasztás és a karriertervezés köti le. A kampány saját kutatása arra is rávilágított, hogy az olyan nagy súlyú döntések meghozatalában, mint amilyenek ezek is, szívesen támaszkodnak a náluk idősebb, tapasztaltabb személyek tanácsára. Ez a gondolat hívta életre a Nyugdíj Mentor Programot, amelynek központi szereplői olyan nyugdíjasok, akik életükkel, tetteikkel és karrierútjukkal megfelelő szakmai és emberi példaképek lehetnek a fiatalabb generáció számára.

A cél, hogy a Program megmutassa, hogy ma kell tudatos döntéseket hozni azért, hogy a munkaszeretetből a szeretet megmaradjon.

Eszközök:

A kampányhoz egy teljesen új, az üzenetekhez és a célcsoporthoz alkalmazkodó arculat született. Központi elemként az OTP Nyugdíjpénztár és a Café PR nyugdíjmentorokról szóló dokumentumfilmet készített, ami a párosok mindennapjait, közös kalandjait mutatja be. A 36 perces film főszereplői: Szabó Zoltán Topi vadászpilóta, Sellő Hajnal vágó, Zboray Éva kötéltáncos illetve Jásdi István borász és mentoráltjaik. A  dokumentumfilmet elsőként a Cinema City Aréna Plázában nézhették meg a szereplők és alkotók, egy zártkörű, sajtónyilvános díszbemutatón.

Az ország első nyugdíj mentor dokumentum filmjét a Nyugdíj Mentor Program microsite-ján, valamint az OTP Nyugdíjpénztár Youtube csatornáján bárki ingyenesen megtekintheti.

A kampány első hullámának eredményessége az üzleti eredményekhez is hozzátett, ugyanis az OTP Nyugdíjpénztár által publikált legfrissebb eredmények azt mutatják, hogy évek óta először 38 évre csökkent a pénztárhoz belépők átlagéletkora. A Nyugdíj Mentor Program 2019-ben sem áll meg, a tervek szerint sokan találkozhatnak a Programmal online, illetve akár iskolapadban ülve még az idei tanévben.

Érdekesség

A kampány a Kelet- Európa legnagyobb PR versenyének számító 13 országot tömörítő Eventiada IPRA Golden World Awards díjátadóján mintegy 1000 pályamű közül érdemelte ki a legjobb marketingkommunikációs kampánynak járó díjat.

Alkotók
Megbízói oldal

Megbízó: OTP Nyugdíjpénztár
Ügyvezető igazgató: Nagy Csaba
Ügyfélkapcsolati és szolgáltatási főosztályvezető: Horpácsi Krisztina
Marketing manager: Iványi Ágnes

Ügynökségek:
PR ügynökség: Café PR
Szenior ügyfélkapcsolati vezető: Szatmári Péter
Ügyfélkapcsolati menedzser: Karsai Dóra
Ügyfélkapcsolati menedzser: Bakanek Bianka
Ügyfélkapcsolati asszisztens: Mihályi Dominika

Kreatív ügynökség: Café Communications
Creative Director: Csirke Dániel
Senior account manager: Mosolygó Dávid
Production Group Head: May Gábor

Social media ügynökség: BeSocial

Filmes stáb: Speak Easy Project
Rendező: Hernáth Csaba
Társrendező: Papp Bojána

Dokumentumfilm szereplők
Borász mentor: Jásdi István és Jásdi Mária
Kötéltáncos mentor: Zboray Éva
Vadászpilóta mentor: Szabó Zoltán „Topi”
Vágó mentor: Sellő Hajnal
Borász mentorált: Oláh Tímea
Kötéltáncos mentorált: Kovács Kinga
Vadászpilóta mentorált: Almásy Márton
Vágó mentorált: Laczi Evelin

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

Joe ágyba viszi a reggelit, Sarah pedig időben felkel, és nem csak úgy összekaparja magát.

Nagyon forró dalra épül a szénhidrátcsökkentett sör Valentin napra időzített kampánya.

hirdetés

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés