hirdetés
hirdetés
hirdetés

Öt izgalmas jelölt a Highlights of Hungaryről

A Super Channel projektjének kurátorai idén is nagyvonalúan válogatottak a magyar kreatív felhozatalból: a 2018-as versenyzők között szerepel gyorskorcsolya váltó páros, református lelkész, adományozó projekt, kutyákat örökbefogadós csapat, de versenyben van maga Bálint gazda vagy a közéleti témákat taglaló noÁr is. Az ötvenöt versenyzőből mi most öt kevésbé ismert, de annál jobb kezdeményezést válogattunk.

hirdetés

A Highlights of Hungary (HoH) 2013 óta jelöl műfajtól függetlenül magyar kreatív projekteket, idén január 11. és 28. között lehet rájuk szavazni a verseny oldalán. A kurátori és a közönségdíj, valamint a Kreatív különdíjának ünnepélyes átadója február 6-án, a Katona József Színházban lesz.

Az 55 jelölt között vannak klasszikusabban a Kreatívhoz kötődők: Révész Bálint rendező, a Poket zsebkönyvek, a Margó irodalmi fesztivál és a Velencei Nemzetközi Építészeti Biennálé magyar pavilonja egyaránt szerepeltek az elmúlt egy évben a magazinban, ezeket az írásokat fel is elevenítjük majd a szavazás alatt a Kreatív Online-on. Először viszont öt olyan kezdeményezést válogattunk, amelyek kevésbé ismertek, de nagyon is méltók a figyelemre.

UCCU Alapítvány – Budapest Roma Városi Séták

Sétálós projektektől csak úgy virágzik a város (az idei HoH-listán is szerepel még egy, a Budapest Underguide http://www.highlightsofhungary.hu/portfolio/budapest-underguide/). Az UCCU viszont elsősorban nem a város kreatív felfedezését vagy tematikus bemutatását célozza meg, inkább szociális projektről van szó. A „Gyere velünk a nyóckerbe!” célja a cigányság értékeinek megmutatása, az előítéletek csökkentése. A séták Budapesten és Pécsen is zajlanak, vezetőik roma fiatalok. Az UCCU cigány önkéntesei iskolákba is járnak beszélgetni a roma kultúráról. „Az elfogadás hiánya leggyakrabban az ismeretek hiányából ered” – írják. A HoH egy másik jelöltje, az Integrom szintén a roma előítéletek ellen küzd, de másik irányból: a projekt célja összekötni tehetséges cigány fiatalokat és a munkát kínáló multikat.

Àbáse music

Bognár Szabit (SoulClap Budapest, Amoeba, The Mabon Dawud Republic) nem nehéz ismerni, ha Budapesten valakit érdekel a hip hop vagy az afrobeat. Billentyűsként, zeneszerzőként, producerként vagy DJ-ként folyamatosan zenél, de nem áll le a szervezéssel sem. Halmos Andrással és Hock Ernővel együtt hozta el Budapestre például a Fela Kuti emlékére szervezett, világszerte ismert afrobeat-gigabulikat jelentő Felabration eseményt, de évekig csinálta az underground egyik legszerethetőbb projektjét, az élő jamsessionös Hip To The Game estéket is. Szólóban Àbáse néven eddig két kislemezt hozott ki, amiben a jazz, a hip hop, az afrobeat és az elektronikus irány is keveredik. Szabi most épp a nagylemezén dolgozik.

Dunai szigetek blog

„A cél az volt, hogy a levéltárak mélyéről előbányászott ismereteket elegyítsük a Duna szigetvilágának iszapszagú gumicsizmában feltárt jelenkori állapotával (...). A projekt azóta kinőtte magát, hatszáznál több írással, számtalan szerzővel Magyarország egyik legfontosabb hidrológus-természetföldrajzos blogja lett.” A Szávoszt-Vass Dániel által tíz éve alapított blogot emellett mostanra több mint ötezren követik Facebookon is.

A blog népszerűségéhez talán hozzátesz az is, hogy a Dunára általában egyre több figyelem jut a budapesti kreatív életben. A város és folyó kapcsolatával foglalkozó VaLyó az egyik legjobb nyári helyszínt hozta tavaly a Kikötővel, egyszre népszerűbbek a Zebegény környéki kenuval megközelíthető művészeti kezdeményezések (például a Szőnyi Tábor), a Rómait aktívan igyekeznek védeni civilek, de a – Velencei Biennálés kötődésével a HoH-listán is szereplő Szabihíd projekt is közelebb hozta a folyót az emberekhez. Több Dunát a hétköznapokba!

Jel Alapítvány – Jelnyelvi Játszótér

Az inkluzív játszóházi program hallássérült és halló gyerekeknek együtt tart foglalkozásokat az alkalmazott improvizáció és a non-formális oktatás eszközeivel. A Jelnyelvi Játszótéren a jelelés, a jelnyelvi kommunikáció természetes, a felszabadult játék alapvető része. A halló gyerekek számára meghatározó tapasztalat lehet, hogy megtanulják elfogadni fogyatékossággal élő társaikat. A játszóterezés a siket gyerekek szüleinek szintén segítséget, támogatást jelent.

Art Quarter Budapest

A kortárs művészet sosem volt a lehető legstabilabb terület, az Art Quarter Budapest alapítói minden esély ellenére foglaltak be és tartanak fent egy teret a kísérletező művészetnek a régi budafoki Haggenmacher Sörgyár épületeiben. Képzőművészek műtermei és kreatív vállalkozások helyszínei vannak itt, de az AQB működtet nemzetközi rezidencia programot, kísérleti zenei stúdiót és befogadó kiállítóteret is. A volt sörgyárban ma színházi előadások, cirkuszi programok és koncertek mennek. Külön öröm, hogy mindez kivételesen nem Pesten jött létre.

+1: Zöldségek

A Higlights 2018-as listájában több olyan projekt is helyet kapott, ami a fenntartható gazdálkodással vagy a nem pazarló életmód népszerűsítésével foglalkozik. A Tündérkertek kezdeményezés gyümölcsfafajtákat ment és az őshonos fák génbankját gondozza, az AgroFutura a talaj megfelelő humusztartalmával és állatjóléttel is foglalkozik, a csomagolásmentes Liget Bolt és a Nempazar blog pedig többek között arra biztat, hogy hagyjuk el örökre azt az átok nejlonzacsit.

A Kreatív a Highlights of Hungary médiatámogatója. 

A Highlights of Hungary ezévi kurátorai

Trellay Levente (Telep Galéria)

Szűcs Péter (újságíró, a Petersplanet.travel alapítója)

Liptay Gabriella (közgazdász-szociológus, a HoH partnerének, a KPMG-nek a marketing és kommunikációs igazgatója)

Bagi László (újságíró, Forbes)

Martinkó József (építészet- és designkritikus, az Octogon magazin főszerkesztője)

Böszörményi-Nagy Gergely (a Design Terminál vezetője, a Brain Bar alapítója)

Varga Judit (kétszeres Emmy-díj jelölt díszlettervező)

Bonta Gáspár (belsőépítész)

Polgár Odett (énekes-dalszerző)

Andrew Hefler (színész, énekes, a Grund Színház alapítója)

 

Balkányi Nóra
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés