hirdetés
hirdetés
hirdetés

Összeolvad a CBS és a Viacom

A két cég 2006-ig egy szervezetként működött. Most egy 28 milliárd dollár összbevételű vállalat jött létre ViacomCBS néven.

hirdetés

A Viacom és a CBS tévétársaság kedden bejelentette a két cég egyesülését, amellyel egy 28 milliárd dollár összebevételű médiavállalat jön létre – írja a CNN.

Az ügylet során készpénz nem, csak részvények cserélnek gazdát. A ViacomCBS névre keresztelt új cég vezérigazgatója Bob Bakish, a Viacom vezére lesz, míg a CBS első embere, Joe Ianniello elnök-vezérigazgatói pozíciót kapott.

Bakish egy kedden kiadott közleményben elmondta: „A mai nap nagyon fontos a CBS és a Viacom életében, egyesítettük az egymást kiegészítő portfóliónkat, amellyel egyike leszünk a kevés vállalatnak, amelynek olyan, igazán széles elérése van, amely megváltoztathatja az egész iparág jövőjét."

A Viacom és a CBS számára ez felfogható újraegyesülésként is, hiszen a két cég 2006-ig egy szervezetként működött. A CBS anyavállalata, a National Amusements elnökének, Shari Redstone-nak a CNN szerint régi vágya volt, hogy újraegyesítse a két médiacéget. Ezt a CBS vezére, a tavaly szeptemberben szexuális zaklatás vádja miatt lemondott Les Moonves akadályozta, de távozásával elhárult az akadály a tárgyalások megkezdése elől, ez végül idén májusban indult el. A hír hallatára mindkét vállalat részvényeinek értéke növekedett.

A Viacom International Media Networks közép-európai egysége nem kívánta kommentálni azon kérdésünket, hogy ez mit jelent a régiós Viacom működésére nézve. Az összeolvadás technikailag egyébként legkorábban az év végén zárulhat le.

A fúzióval az amerikai piac második legerősebb tévés vállalata jön létre (fontos, hogy a Viacom alá tartozik az egyk legnagyobb filmes tartalomgyártó, a Paramount Pictures is), a megerősödött pozíció pedig egyben jobb tárgyalási alapot is képezhet a partnerekkel (gyártócégek, hirdetők stb.) a CNN által idézett Moffett Nathanson kutatócég szerint. Az új entitásnak a birtokában összeadva több mint 3600 film, és 140 ezer sorozatepizód joga van, és jelenleg 750 sorozat van berendelve, vagy van már gyártás alatt – áll a Viacom hivatalos közleményében. A két cég az elmúlt 12 hónapban összesen 13 milliárd dollárt költött tartalomra, és összesen 4,3 milliárd tévénézőt érnek el több mint 180 országban. 

Az Egyesült Államokban az elmúlt 1-2 évben igazi egyesülési láz indult be, több nagy médiacég is felvásárlásokkal próbálja tovább növelni a méretét. A Disney például még 2017 végén jelentette be, hogy megvásárolja a Rupert Murdoch cégbirodalmához tartozó 21st Century Foxot. Az ügylet idén márciusban zárult le, a Disney a hírek szerint 71 milliárd dollárt fizetett a szórakoztató tartalmakat gyártó médiacégért. Az AT&T pedig a Time Warnert (jelenlegi nevén: Warner Media) vásárolta fel, az erről szóló hírek még 2016 végén futottak be, de a versenyjogi hatóság vizsgálata miatt az ügylet csak 2018 közepén zárult le. A távközlési cég 85 milliárd dollárt fizetett a Warnerért.

(forrás: Kreatív Online, CNN)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés