hirdetés
hirdetés
hirdetés

ORTT - nem közszolgálati az MR2-Petőfi

Az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szerint a Magyar Rádió MR2-Petőfi csatornája nem felel meg a közszolgálati előírásoknak. Az Indexnek nyilatkozó Such György, a Magyar Rádió (MR) elnöke azonban ezzel nem ért egyet: szerinte az adó tevékenységét csak az MR mint műsorszolgáltató tevékenységének tükrében lehet minősíteni.
hirdetés
Az ORTT közigazgatási eljárás keretében vizsgálta az MR2-Petőfi Rádió adását, és arra jutott, hogy a műsorszolgáltató nem tesz eleget a médiatörvényben a közszolgálati műsorszolgáltatók számára előírt követelményeknek, műsorszolgáltatása sérti a médiatörvény 23. paragrafusának harmadik bekezdését.

A törvény hivatkozott bekezdése kimondja: „A közszolgálati műsorszolgáltató és a közműsor-szolgáltató biztosítja a műsorszámok és a nézetek sokszínűségének, a kisebbségi álláspontoknak a megjelenítését, a műsorszámok változatosságával gondoskodik a nézők széles köre, illetve minél több csoportja érdeklődésének színvonalas kielégítéséről.”

AZ ORTT szerint az MR2-Petőfi adása ezeknek a követelményeknek nem felel meg, mert az MR2-Petőfi nem biztosítja a műsorszámok és a nézetek sokszínűségének, a kisebbségi álláspontoknak a megjelenítését, nem gondoskodik a műsorszámok változatosságával a hallgatók széles köre érdeklődésének színvonalas kielégítéséről.
A testület felhívta a műsorszolgáltatót a jogsértés megszüntetésére, és bízik abban, hogy igazi párbeszéd kezdődik el a törvénynek megfelelő működés és a közszolgálat tartalmának meghatározása érdekében.

Az Indexnek az ORTT határozatával kapcsolatban Such György azt mondta: a médiatörvény hivatkozott pontja nem egy adót, hanem közszolgálati műsorszolgáltatót említ. Márpedig a MR a Petőfivel, a Kossuth-tal, a Bartókkal, a nemzetiségi műsorokat sugárzó MR4-gyel, a parlamenti műsort adó MR5-tel és a regionális MR6-tal rendkívül sokszínű, változatos műsort kínál az elnök szerint.

Az ORTT döntését a bíróságon megtámadhatja a közrádió. Az MR erről csak a határozat kézhezvétele után dönt.
(forrás: Kreatív Online, Index)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
én akkor is azt fogom hallgatni, ha nem kell közben olyan buta baromságnak eleget tenni, mint pl. a Jóban rosszban sorozat esetében, amely asszem 170 millió EU támogatást
kapott, mert az egyik részben kitöltöttek egy EU pályázatot. nevetséges osztozkodás van a háttérben ismét, ki kaphat miből, és mennyit. ez megy évek óta itt, min
csodálkozik bárki is? hallgassuk a petőfit, mert ott még vannak jó zenék. akminek meg nem tetszik, hallgasson mást. és nem igazán érdekel, hallhatom-e svábul is a
híreket, vagy beszélnek-e patai józsika eltávolított lépéről. az Ö3-t sem azért hallgattam régen, mert minden vasárnap riport volt rajta a burgenlandi magyarokkal.
merthogy nem volt.
#
http://www.brandtrend.hu/kerekasztal/radio.php
#
Hihetelen, ha valami jó, az egyből valakinek szemet szúr, és kikezdik!
Felháborító!

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés
hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.