Országos ügyeletkeresőre gyűjt pénzt a GyermekSOS

A GyermekSOS csapata másfél éve dolgozik azon, hogy vészhelyzet esetén az ország bármely pontjáról bárkit a lakcíméhez legközelebbi ügyeletet adó rendelő ajtajáig kísérhessen a lehető legrövidebb idő alatt egy online ügyeletkereső segítségével. Az oldal gyerekszakorvos-keresője, a külföldieknek szánt angol nyelvű verziója és az applikáció pedig csak külön jóságok a terveik között. Most támogatókat keresnek.

„Ez egy közszolgálati projekt, amire többen is jelezték, hogy szívesen támogatnák, ha lenne mit. Mert hivatalosan, szervezetként korábban nem léteztünk. Ezért döntöttünk aztán, hogy januártól egy alapítványt szervezünk az oldal köré, amit vállalkozásként építünk tovább” – ezt Németh Franciska, a Gyermek SOS oldal alapítója mondta, aki egy sürgősségi osztályon eltöltött év tapasztalatai után rakta össze Kovács Barbarával és néhány társával hazánk első kompakt gyerekügyelet keresőjét. A naponta frissülő ügyeleti rend-keresőt azoknak a szülőknek tervezték, akik tanácstalanok, merre induljanak gyerekükkel baleset, láz, lábtörés vagy bármilyen vészhelyzet esetén. Az oldalon a lakcím alapján néhány kattintás után, alig egy percen belül kiderül, hogy milyen probléma melyik osztályhoz tartozik, hogy lehet eljutni annak legközelebbi ügyeletére vagy az első ügyeletes patikába.

Németh Franciska
Németh Franciska

A 2015 decemberében indult oldal híre gyorsan terjedt nemcsak a szülők, de a háziorvosok és a szakrendeléseken dolgozók között is. Az elmúlt fél évben több szakmai szervezet konferenciáján mutathatták be projektjüket, decemberben még egy díjat is elnyertek. Az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete által meghirdetett pályázaton először díjazták a hazai egészségügyi helyzet javításáért dolgozó civilek, és a társadalom egészségértését segítő programok kidolgozóinak munkáját. A GyermekSOS 103 pályázó közül nyerte el „Egészségügyi szakemberek” kategóriában a legjobbaknak járó ezüst fokozatú díjat. 

Az eddigi működésük önerőre épült, de a komolyabb fejlesztésekhez már anyagi forrásra van szükségük, néhány napja ezért is indították el közösségi finanszírozó kampányukat. A fővárosi és a Pest megyei ügyeleti rend mellé már a vidéki kórházak listáját is megszerezték, amelyhez egy GPS-alapú térkép-programot terveznek. Ez mutatja majd meg a településhez legközelebbi ügyeletes kórházat, az intézményen belül pedig egészen az ügyeleti osztály ajtajáig navigálja a felhasználót. De nemcsak a kereső országos szintre kiterjesztése a cél.

„A legtöbb szakember a nem sürgősségi ellátás funkcióját hiányolta eddig az oldalról, ami nem lepett meg. Ápolóként nekem sem könnyű olyan szakrendelést találni, ahol nem másfél hónappal később van az első szabad időpont egy vizsgálatra. Ráadásul a legtöbb szülő gyerek szakorvost szívesebben keres ajánlás útján. A GyermekSOS-en a jövőben elég lesz a sürgősségi profilhoz hasonlóan megadni az alapinformációkat, majd egy listából lehet válogatni különböző szempontok alapján” – utalt az oldal alapítója arra az új menüpontra, amely területi ellátási illetékesség és szülői ajánlások alapján tesz majd javaslatot a bőrgyógyászatra, neurológiára, ortopédiára vagy más, nem sürgősségi ellátást végző szakorvoshoz készülőknek.

 

Az Indiegogo aloldalán futó kampány február 15-ig tart, eddig szeretnének összegyűjteni legalább 15 ezer dollárt, amelyből az oldalhoz szükséges legfontosabb fejlesztéseket, többek között az applikációt is finanszírozhatnák. És ha minden terveik szerint alakul, elkészítik az oldal angol nyelvű verzióját is, amellyel az itt élő külföldieket szeretnék segíteni.

„Nem számítottam a szakmától, hogy ilyen sok orvos támogatja a most indult crowdfunding kampányunkat. Azt tudtam, hogy sokan használják az oldalunkat, de azt nem gondoltam, hogy ennyire fontos nekik. Ez nagyon inspiráló visszajelzés”- fogalmazott Németh Franciska, aki tavaly nyáron egy interjúban nemcsak az oldal indulásáról mesélt a Kreatívnak, de az ápolói pálya nehézségeiről, a kiégésről, az alacsony fizetésről, és arról, hogyan tehetnek mindez ellen az egészségügyi dolgozók.

 A sorozatot a Telenor támogatja.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!