hirdetés
hirdetés
hirdetés

Örökké a tiéd – vagy addig, amíg el nem utasítod az érzéseimet, ami természetesen alapvető jogod

Mióta egyre több zaklatással és erőszakkal kapcsolatos történet kerül nyilvánosságra, és megjelentek a #Metoo és a #Timesup hashtagek, észrevehetően megváltoztak a kapcsolatokról és szexualitásról szóló párbeszédek. A változás a kreatív – és reklámszakmát sem hagyta érintetlenül: két nagyon különböző #Metoo-tudatos projektről számol be az Adweek a Valentin-nap kapcsán.

hirdetés

Az első egy „Save Valentines” névre keresztelt képeslap-projekt, amelyet egy londoni kreatív-duó, Connor Stephen és Charlie Ditchfield hozott létre. Ezeknek a „Post-Weinstein” kártyáknak a fedőlapjain olyan jól bevált ünnepi üzenetek láthatók, mint a „Forever Yours” és a „Be My Valentine.”. A kártyák belsejében azonban más hangvételű folytatással találkozhatunk. Például: „Örökké a tiéd – vagy addig, amíg el nem utasítod az érzéseimet, ami természetesen alapvető jogod.” vagy „Légy a Valentinom – ami nem azt jelenti, hogy birtokolni foglak, vagy, hogy ne rendelkezhetnél ezentúl is saját akarattal és autonómiával”.

A másik üdvözlőkártya-projekt Kassandra Polland kreatívigazgató nevéhez fűződik, aki egy kissé más módon közelítette meg a témát. Az előző kártyákhoz hasonlóan, ezeknek a fedőlapjain is olyan egyszerű közhelyek szerepelnek, mint: „Roses are red, violets are blue”, csakhogy a mondat belül úgy folytatódik: „I don’t want to sleep with you”, azaz „A rózsa piros, az ibolya kék – nem akarok lefeküdni veled.” Illetve „I need you” elől, belül pedig „…to stop hitting on me.”, vagyis „Szükségem van rád – abban, hogy leállj a flörtöléssel.” Polland hangsúlyozta, hogy bár humorosnak tűnhetnek a kártyák, a szexuális zaklatáshoz hasonlóan ez a projekt sem vicc, ezek az ő #MeToo pillanatai, azok a mondatok, amiket még időben kellett volna mondania a munkahelyi zaklatóinak.

Mindkét projekt bevétele szexuális zaklatások megelőzésével foglalkozó alapítványokhoz kerül.

Kemény Gabriella
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2018 tavaszi kollekciójukat népszerűsítik a tégladobálással.

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés