hirdetés
hirdetés
hirdetés

Orbán az Index bezárására kérte Simicskát a választások után

A Direkt36 írt feltáró cikket Simicska bukásáról, illetve a miniszterelnökkel való konfliktusáról.

hirdetés

Feltárul Simicska bukásának titkos története címmel jelent meg cikk vasárnap a Direkt36 ujóvoltából a 444-en. Ebben a szerzők (Pethő András, Szabó András) részletesen bemutatják a Simicska-Orbán konfliktust, ehhez több mint 30 bennfentessel beszélgettek, akiknek többsége azonban név nélkül nyilatkozott.

A "titkos történet" kissé talán túlzás a címben, inkább egy fontos szintézisnek nevezhető a cikk, amely az eddigi részinformációkat rakja össze egy összefüggő történetté, továbbá igaz, hogy egy csomó eddigi szóbeszédet erősítenek meg benne. Épp ezért nem mindig egyszerű szétválasztani benne az eddig ismert (vagy tudni vélt) információkat az újaktól.

Az mindeképpen érdekes részlet, hogy Simicska attól tartott egy ponton, hogy sugárzással próbálják kiiktatni, ezt kivédendő pedig egy sárga mérőkészüléket tartott magánál. Ez amúgy inkább a jellemzrajz, illetve a paranoid hangulat szempontjából érdekes információ, nem véletlenül ez a felütése az öt fejezetből (A járandóság; A hadüzenet; A legélesebb kés; A passzív ellenálló; A végjáték) álló cikknek.

Kulcsfontosságú részlet, hogy a 2014-es választások utáni napon tartott Orbán-Simicska találkozón, amin kibékíthetetlenné vált az ellentét, Orbán egészen konkrétan arra kérte Simicskát, hogy zárja be az Indexet, amelyre az év elején opciós jogot szerzett, továbbá, hogy vegye meg az RTL Klubot. Előbbivel épp azt a befolyását vesztette volna el Simicska, amely a hatalmát adta, utóbbit pedig túl drágának ítélte. Itt javasolta Orbán, hogy ebben az esetben Roszatom, azaz az oroszok veszik meg neki. Ez szintén Siicska befolyásának csorbulását jelentette, ami nem sokkal később az ún. G-naphoz vezetett.

Érdekes részlet egyébként, hogy egy Orbánnal és Simicskával is kapcsolatban álló ember azt idézte fel a Direkt36-nak, hogy annak idején, amikor megkérdezte külön-külön őket a konfliktusról, Orbán és Simicska is ugyanazt mondta: a másik túl nagy hatalmat akar. Simicska szerint Orbán teljhatalmat, Orbán szerint pedig Simicskának már túl sok politikai ügybe volt beleszólása üzleti befolyás által.

Szóba kerül ismét Simicska bűntudata, azaz hogy a bosszún túl az is hajtotta, hogy legalább részbe jóvá tegyen abból valamit, amiben neki is része volt. Legalábbis ezt kommunikálta (média)partnereinek.

Egyszer egy kisebb társaságban beszélt arról, hogy lelkiismeretfurdalása van amiatt, hogy „hagyta Orbánnak szétbaszni az országot”. A saját szerepével kapcsolatban önkritikusan megjegyezte, hogy „muszáj volt eltanulni a komcsik módszereit, mert fojtogattak bennünket”. Hozzátette, hogy azért kellett ezt megtenni, hogy felvegyék velük a versenyt, „de én azt gondoltam, hogy helyzetbe kerülünk, és csinálunk egy új, normális országot, és nem egy diktatúrát” - írja a cikk.

Jobbik volt a harc eszköze Simicska kezében, de a párt dolgaiba nem szólt bele, Vonával ritkán találkoztak egymással, derül ki a cikkből, továbbá az is, hogy Vonát frusztrálta egy idő után, hogy nem világosak számára Simicska céljai, Simicskát pedig az frusztrálta, hogy Vonáék nem tudnak mozgosítani, nem tudják tematizálni a közéletet. Csalódott volt, amikor a 2017-es tüntetéseiken pár ezer ember jelent meg.

A cikk kitér arra is, hogy passzívvá válása, illetve fokozatos visszavonulása közben nem nagyon izgatta a Magyar Nemzet sorsa, pedig bejelentkezett a lapra Ungár Péter LMP-s politikus, miután olyan híreszteléseket hallott, hogy Simicska a szavazás eredményétől függetlenül kezdeni akar valamit a veszteséges újsággal.

"Az oligarcha képviselői április 9-én ültek le tárgyalni az LMP-s politikussal, vagyis aznap, amikor Simicska a saját embereinek bejelentette a lap bezárását. 1,35 milliárdos árat szabtak egy olyan csomagért, amelyben nemcsak a Magyar Nemzet lett volna benne, hanem az amúgy is hamarosan megszűnő Lánchíd Rádió, valamint a szintén veszteséges Heti Válasz. Ungár sokallta ezt az összeget és az egyéb járulékos feltételeket (például, hogy nem zárhatta volna be a Magyar Nemzet napi nyomtatott kiadását, pedig ő az online-ra akart volna koncentrálni), de aztán a tárgyalások hamar értelmüket is veszítették. Bár az LMP-s politikus kapcsolatban állt Simicska képviselőivel, a Magyar Nemzet megszüntetéséről mégis a lap egyik újságírójától értesült, aki beszámolt neki a szerkesztőégben kedd délelőtt tett bejelentésről" - írják.

Ezután Simicska nem segítette a Magyar Hangot, amikor az kivált a Magyar Nemzetből. "Simicska cége nem volt nyitott arra sem, hogy átadja az új szerkesztőségnek a Magyar Nemzet előfizetői adatbázisát, pedig ez lehetett volna talán a legnagyobb segítség a bezárt lap romjain építkező csapatnak" - írják.

A Hír TV úgy próbálta kimenekíteni magát a kormány befolyása alól, hogy megkereste az Euronews-t egy partnerség igényével, de a HírTV megvétele is felmerült. Ezt húzta keresztbe végül Simicska teljes "fegyverletétele", a Nyerges-manőver.

Lent látható egy összefoglaló videó, de érdemes elolvasni a teljes cikket.

 

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

100 óriásplakát- és 200 citylight helyet sikerült kibérelnie az ellenzéki összefogás főpolgármester-jelöltjének. Puzsérék egy plakátot sem vesznek.

A Miskolcon felnőtt szakember korábban is szerkesztette a klub tévés magazinműsorát.

A Stabilo népszerű magyar tiniinfluencereket vet be az új, Z-generációt célzó kampányában.

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés