hirdetés
hirdetés
hirdetés

Online-t és digitálist is mér a Kantar Hoffmann–Mediameter konzorciuma

A Kantar Hoffmann–Mediameter konzorcium módosít rádiós közönségmérési eljárásán, és a különböző, alternatív technológiákkal sugárzó rádióadók közönségmérését is megkezdi. Így az országos rádiós közönségmérés kibővül: a hagyományos földfelszíni sugárzással elért hallgatókon túl az online, illetve digitális földfelszíni rendszerű rádiós médiaszolgáltatás által elértek száma is megismerhetővé válik – tájékoztat a konzorcium közleménye.

hirdetés

A közlemény szerint az új, alternatív platformok egyre népszerűbbek a rádiók esetében is, ezért a Kantar Hoffmann és a Mediameter kibővíti rádiós mérési módszertanát, így novembertől az országos rádiós közönségmérés a hallgatás helyszíneire illetve módjára (hagyományos, online, DAB, vagyis digitális földfelszíni) is kiterjed majd.

A kibővülő mérési módszertan miatt a közlés szerint az online rádiók hallgatótábora is megismerhető lesz a hagyományos rádiós mérésben megszokott módon, azok eredményeivel összevethetően, a különböző demográfiai célcsoportok szerinti bontásokban is. Ugyanakkor az egyes hagyományosan sugárzó rádiók hallgatóinak alternatív (online vagy DAB-rendszerű) rádióhallgatási szokásai is megismerhetővé válnak.

Az új típusú mérés külön kérdésblokkban szerepel, a hagyományos módon felvett rádióhallgatási válaszok után. Így a sajtóanyag szerint a változás nem érinti a hagyományos rádióadók hallgatottságának mérését. Mivel változatlan eljárással kerülnek felvételre, a hagyományos technológiával sugárzó rádiók hallgatottsági adatai továbbra is idősorosan összehasonlíthatók maradnak, a mostani módosítások miatt a korábbi adatokkal való összevetésnek nem lép fel technikai akadálya.

A kibővült módszertannal készült adatok először várhatóan a jövő év első felétől lesznek elérhetőek. Ahogy eddig is, a Konzorcium azon rádiók mérési eredményeit hozza majd nyilvánosságra, amelyek előfizetnek a mérésre, és hozzájárulnak ehhez.

A közlemény arra is kitér, hogy a Kantar Hoffmann–Mediameter 2013. óta változatlan formátumban, éves szinten több mint 22 000 személy megkérdezésével végzi az országos rádiós közönségmérést. A konzorcium és a rádiós piac közötti együttműködés a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) tenderének elnyerésével és a hallgatottságmérés elindításával kezdődött 2013-ban. Azóta a tender által kijelölt mérési időszak lejárt: ekkor a korábbi kutatást folytatva a konzorcium a tenderben előírt módszertant lényegében változatlan formában követve végezte tovább a rádiós hallgatottságmérést. A Konzorcium azóta is havi rendszerességgel, a korábbi adatokkal összevethető metodikával szolgáltatja a mérési eredményeket a megrendelőknek illetve a szélesebb sajtónyilvánosságnak.

Mindeközben az NMHH részéről zajlik egy új, hivatalos rádiós közönségmérésre vonatkozó tender, aminek az folyamata egyre csak tolódik. Eredetileg már nyáron eredményt kellett volna hirdetni a tenderen, mostmár hozzávetőleges időpont sincs megadva ezzel kapcsolatban a médiahatóság részéről.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

Wolfie, Dj Nara, Metha, illetve Nagy Vivi személyes történeteinek a társaságában.

A Szív City névre keresztelték.

Elhozták a vezető tervezőt, Gorden Wagenert is, aki momés diákokkal tartott szakmai konzultációt.

Módos Márton, az eddigi ügyvezető vette meg a 100 százalékos tulajdonrészt.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés