hirdetés
hirdetés
hirdetés

Önként és dalolva lájkoljuk a márkákat

Ismét kiadták a világ egyik legnagyszabásúbb közösségi médiás kutatását. A Universal McCann által ötödik éve elvégzett közösségi médiás kutatása idén a márkák megjelenésére koncentrált.

hirdetés

Nemrégiben publikálta a Universal McCann médiaügynökség a Wave 5 című kutatásukat, amely 2006 óta azonos módszertannal készül. Az ügynökség kutatási részlege elsősorban azt vizsgálta a megkérdezettek körében, hogy miként viszonyulnak, hogyan használják a közösségi médiát a felhasználók.

Nagyobb képért kattintson!

Az ötödik éve készülő kutatásban évről évre többen és több országból vesznek részt, idén 54 országból 37 600 felhasználó válaszolt az ügynökség kérdéseire. A korábbi évek kutatásaival szemben, amikor elsősorban a különböző országok felhasználóinak szokásait vizsgálták, most a márkák közösségi médiás megjelenésére helyezték a hangsúlyt.

Bevonódás, de milyen szinten és miért?

„A márkák számára alapvető fontosságú, hogy tulajdonosaik megértsék, hol és miért találhatják meg azokat a felhasználókat, akik fogyasztóik is vagy azzá válhatnak. Nemcsak arról van szó, hogy a klasszikus médiatervezői szemlélet érvényesüljön azzal, hogy lássák, hol található az adott hirdető célcsoportja, hanem arról is, hogy valójában értsék meg, mi motiválja a felhasználókat abban, hogy részesei legyenek egy közösségi oldal vagy alkalmazás felhasználóinak” – szól a hirdetők, ügynökségek felé megfogalmazott intelem, amelyet a UM kutatásában kiemel.

2010-ben a közösségi oldalak használata jelentősen megnőtt. A kutatásban résztvevő aktív netezők kétharmada állította, hogy regisztrálta magát valamilyen közösségi médiás oldalon, alkalmazásban. Bár a 16-24 éves korosztályban a legmagasabb a közösségi oldalak elterjedtsége, a legnagyobb növekedést a felhasználásban mégis a 25-34 évesek körében tapasztalták a kutatást végzők. „Ha a mostani trend folytatódik, akkor a közösségi oldalakon lévő profilunk a telefonszámunkhoz hasonló fontosságú lesz majd” – áll a kutatásban.

Miközben a márkaoldalak, brand site-ok látogatottsága egyre csökken, folyamatosan nő a közösségi oldalakon felépített márkaoldalak népszerűsége. Az UM szerint pusztán azért, mert egy adott márka megtalálható egy közösségi oldalon, a felhasználók már önként és dalolva elköteleződnek iránta. A kutatás eredménye szerint a válaszadó aktív internetezők fele már csatlakozott ilyen csoporthoz, oldalhoz közösségi oldalakon.

A különböző termékkategóriák nem azonos módon vonzzák a rajongókat, ráadásul különböző területeken-országokban más és más módszerrel, indokkal.

A kutatás szerint négy lépést szükséges alaposan megvizsgálnia egy márka gazdájának, hogy megtalálja a megfelelő közösségi médiás élményt a márkája számára:

1. Megérteni az adott kategória közösségi médiás megjelenését.

2. Beazonosítani, hogy a fogyasztók hova illenek ebben a megjelenésben.

3. Beazonosítani, hogy a fogyasztóknak milyen közösségi elvárásaik, szükségleteik vannak.

4. Feltérképezni azokat a közösségi médiás megoldásokat, amelyek a legalkalmasabbak arra, hogy közvetíthessék a márka üzeneteit és a felhasználók igényeit.

Mihez kezdjünk, ha Facebookoznak?

A UM kutatása kiemelten foglalkozik a Facebookkal. Az oldalon eltöltött időnek gyakorlatilag csak a fejlesztők és a rendelkezésünkre álló 24 óra szab határt: minél több funkció található meg az oldalon, annál több időt töltenek ott a felhasználók.

Blogolás

A kutatás szerint a blogolás egyre kevésbé menő olyan értelemben, hogy az egyre kevésbé személyes élmények megosztására használt médium, ezzel ellentétben egyre inkább specializált felületekké, eszközökké válnak. A személyes hangvétel közvetítésére, mint azt tudjuk, ma már sokkal inkább a mikroblogolás a bevett eszköz.

Mobilhozzáférés

Hála az okostelefonoknak és az átalánydíjas mobilinternet-előfizetéseknek, a netezők egyre nagyobb százaléka már telefonjáról vagy más mobil eszközről csatlakozik, és online idejének nagy részét a közösségi oldalakon tölti. Az ilyen kütyükkel rendelkező felhasználók a kutatás szerint 18 százalékkal gyakrabban, 3 és félszer nézi meg oldalát, mint a nem mobilról érkező felhasználó.

A kutatás az alábbi linken letölthető, illetve a prezentációról készült videók megtekinthetőek: http://www.umww.com/global/knowledge/view?Id=128

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés