hirdetés
hirdetés
hirdetés

Önironikus belső kommunikációs kampányt csinált az NNG

Az internet félhivatalos védőszentjének, Szent Izidornak a napján volt billentyűzet-tisztogatás és gépház-szeretgetés is a navigációs szoftvereket gyártó cégnél. De a C++ programnyelv szaktekintélye, Scott Meyers is ellátogatott hozzájuk, sőt CSR-lába is volt a programsorozatnak. Mutatjuk a kampány leírását.

hirdetés

Kampánycél: 

Az NNG 10 év alatt vált 4 fős startupból 900 fős nagyvállalattá – az utóbbi évek gyors, nagyütemű növekedése különösen nagy kihívást jelent employer branding szempontból. Ilyen növekedés, egyre több, szigorúbb folyamat és terebélyesedő szabályrendszer mellett hogy tudja egy cég megőrizni egyedi kultúráját, jó hangulatát? Hogy tudja mindezt kifelé is megmutatni, egy olyan piacon, ahol a világ legnagyobb IT cégei versengenek ugyanazért a munkaerőért?

A kampánnyal a célunk az volt, hogy programozó kollégáink számára tudjuk megerősíteni az NNG által képviselt értékeket, megmutassuk, hogy a cég büszke rájuk, a tehetségükre, és érti őket.

Így készültek a nagy napra:

Kreatív koncepció: 

A kreatív koncepció alapjául az a felfedezés szolgált, hogy a programozóknak is van védőszentje. Őt Szent Izidornak hívják, és április 4-én van a napja – ezt a napot választottuk ki egy olyan rendezvény létrehozásához, amely csakis a programozóinkról szól.

Mivel nagyjából senki nem hallott még Szent Izidorról, a kampány első részeként egy videót forgattunk kollégáink részvételével, melyben elmagyaráztuk, ki is ő, és milyen módokon lehet megünnepelni a napját. Egy pár példa az általunk kitalált „új hagyományokból”:

  • A nap tiszteletére kék ruha viselése (az internet színe)
  • A munkához használt kütyük, perifériák kitakarítása, kicsinosítása (ehhez nagyobb adag tisztítószert és –eszközt is elérhetővé tettünk a nap alkalmából)

Április 4-ére egy sor egyéb programmal is készültünk:

  • Különleges bugfix terminál, ahol Szent Izidor nevében lehetett a kódban előforduló bugokat javítani „Jót tenni jó” szlogennel
  • Kütyümúzeum, ahova kollégáink behozhatták múzeális értékű kütyüjeiket, számítógépeiket, melyre büszkék, és megmutathatták a többieknek
  • A napra egy csokor programozói inside joke-ot tartalmazó e-cardot is készítettünk, melyet Facebookon lehetett megosztani
  • Reggelre valamennyi NNG-s kolléga egy Szent Izidoros kulcstartó érmét talált az asztalán, melyen a „Forever Curious” szlogen szerepelt
  • CSR: 10 darab számítógépet ajánlottunk fel a nap alkalmából a Nagy László Általános Iskola és Gimnázium számára

A nap fénypontja egy esti informális rendezvény volt, ahova a C++ programnyelv rocksztárját, Scott Meyerst hívtuk el, hogy tartson inspiráló előadást kollégáinknak. Az este során open bar várta a kollégákat, akik számára lehetővé tettük, hogy plusz egy fő, IT területen dolgozó barátjukat, ismerősüket elhívják az esti rendezvényre. Ennek célja az volt, hogy a nem NNG-nél dolgozó szakemberek felé a legrelevánsabb módon, azaz első kézből tudjuk megmutatni az NNG értékeit. Az IT területre egyébként is jellemző, hogy a munkahelykeresésben óriási szerepe van a személyes tapasztalatoknak, amit a munkavállaló saját ismerőseitől hall. A nap folyamán folyamatosan osztottunk meg képeket a rendezvényről Facebookon és LinkedInen, kollégáinkat is ösztönözve erre.

Scott Meyers előad. További képekért kattintson!

A kampány/reklám fő üzenete:

Az NNG büszke programozó kollégáira, akiknek a mindennapi munkája teszi lehetővé, hogy globális sikereket érjen el. Az NNG, bár sokat és gyorsan növekedett az elmúlt években, továbbra is egy jó hangulatú, emberközpontú munkahely - írják még a kampány bejelentőben.

ALKOTÓK LISTÁJA:

NNG Kft.
Head of Marketing Communication: Annegret Munitzk

Global PR Manager: Schenk Andrea

Creative Services Manager: Putz Patrik

Senior Marketing Communications Specialist: Berkesi Judit

Digital Communication Expert: Kálmán Kristóf

Marketing and Communications Team Assistant: Pajter Balázs

Global Marketing Manager: Keresztessy Zoltán

Event Coordinator: Réti Judit

PR Specialist: Alexander Hoskinson

A kreatív koncepció teljes mértékben az NNG munkája.

Ügynökség:

A kivitelezésben a Mitte Communications és a Hello Event (née Confhotel) támogatott minket, a sajtókapcsolatokat a Café PR kezelte.

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyereményjáték is kapcsolódik hozzá, a nyertesek közösen edzhetnek a legendával.

Tartalommarketing és pr lesz a feladatuk.

Május 1-ig várják a szavazatokat.

Családi okokra hivatkozik.

Az ingatlanfejlesztő csoport meghívásos tenderen a Person munkáját találta a legmeggyőzőbbnek.

hirdetés

Idén is megrendezzük az FMCG-szektor egyik legmeghatározóbb, kétnapos eseményét. Időpont: 2017.04.27-28.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye. Díjátadó: május 17-én, az A38 Hajón.

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 19.

Konferencia a posztmodern marketing és a turizmus összefüggéseiről május 23-án.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

hirdetés
hirdetés