Okosbukót varázsol a motorosok sisakjából a többfunkciós kütyü

Ha egy motoros a mobiljára figyel az úton, akár csak néhány másodpercig, az életével játszik. Az EyeRide nano OLED head-up kijelzővel, GPS-szel, hangvezérlővel és kihangosítóval szereli és okosítja fel a bukósisakokat, hogy ezzel is biztonságosabbá és kényelmesebbé tegye a motorozást.

4,2 másodperc. Ennyire nő egy motoros reakcióideje, ha menet közben az okostelefonja kijelzőjére figyel, legalábbis az EyeRide kickstarter-oldalán szereplő leírás szerint. 4,2 másodperc alatt rengeteg dolog történhet, még a sebességhatárok betartása mellett is. Ezért fejlesztette tovább a francia EyeLights ex-BMW-s és Airbus-os mérnökökből álló csapata korábbi okosbukósisak-koncepcióját, és tökéletesítette az autósok számára már ismerős HUD-technológiát a motorosok számára is. 

A többfunkciós eszköz minden motoros bukósisakkal kompatibilis, iOS és Android alkalmazásokkal is együttműködik. Egy külső vezérlőegységből áll, amely szerényen a sisak oldalára simul, valamint egy kis projektorból, amelyet a sisak belsejéhez kell csatlakoztatni, a jobb szemünk fölé. A Nano HD SONY OLED technológia az információt és a navigációt a látótér jobb oldalára vetíti ki. A navigáció, a zenelejátszás és a bejövő hívás ikonja anélkül jelenik meg a motoros látótérében, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról. Kissé érthetetlen okokból baloldali közlekedésre egyelőre nem optimalizálták, és nincs arról információ, hogy mikor lesz elérhető ez a változat. 

Az EyeRide abban tér el a hasonló termékektől, hogy a kommunikációja nem bluetooth, hanem discord-alapon történik. Az okosbukóban robogó motorosok kommunikálhatnak is egymással – vagy bárkivel, aki a hálózat tagja - telefonjuk adatmennyiségének kontójára, ami futárok, vagy egy nagyobb túra esetén több mint praktikus, ha például segítségre van szüksége valakinek a csapatból. 

A cég 2017-ben mutatta be az első okos sisakját, ezt a verziót több mint 3000 használója visszajelzései alapján fejlesztették ki. Míg az első generációs EyeLights HUD egység csak a cég saját alkalmazásával működött, az újnak nem okoz gondot, ha a motoros inkább a Waze, a Google Maps, vagy más navigációs appok alapján akar tájékozódni. 

A biztonság persze nemcsak a motorosok számára opció, léteznek bringásokat, gördeszkásokat, görkorisokat célzó okosbukók is. A Livall termékeiben tekerve nemcsak telefonhívásokat fogadhatunk, hanem a kormány távirányítójának segítségével a sisakba épített LED-csíkokkal adhatunk messziről látható irányjelzést a forgalom résztvevőinek. Baleset, esés esetén pedig a rendszer automatikusan értesítést küld az előre megjelölt kontaktnak, és elküldi a GPS koordinátáinkat. De visszatérve az EyeRide-ra: a Kickstarteren most 259 euróért (90 ezer forintért) kínálják, a szállítást pedig 2020 júliusára ígérik. Már több mint 1500-an adtak le előrendelést a termékre. Persze nem kizárt, hogy ezekben a nehéz időkben váratlan késések merülhetnek fel a gyártással kapcsolatban, de fejlesztők azt ígérik, havonta kommunikálják, hogy áll a kézbesítés.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!