hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ökörszívnyárs polgármester módra

Hatodik budapesti éttermét nyitotta meg Zsidai Zoltán Roy. A Baltazár a Várban van és szálloda is tartozik hozzá.

hirdetés

Gazdagok és szépek – ez volt a legelső gondolatom, amikor tegnap este befáradtam a Kapisztrán téren nyíló Baltazár étterem előtti macskaköves elkerített részre, elhaladtam egy bizonytalannak tűnő modell, egy prosecót kortyolgató egykori Cosmoplitan-főszerkesztő és egy szigorúan néző Táfelspicc-szerző mellett, majd leültem egy asztalhoz, ahova két perccel később magától értetődő módon helyet foglalt Rogán Antal, hogy aztán jó fél óra múlva a gazdasági kabinet ülésére hivatkozva távozzon és átadja  a helyét egy csoport nagyon szép ruhába öltözött asszonynak.

A hölgyek jelentős örömmel fogyasztották a számtalan nagyon felkészültnek tűnő pincér által felespoharakban (jaj, de amúgy nagyon finom volt) körbehordott gazpachót, az azt követő apró marha- és tonhalburgereket (ez utóbbi zseniális volt, az előbbit sajnos nem kóstoltuk), illetve a gyorselemzésünk szerint a hely későbbi potenciális slágertemékét jelenthető, és sokak által szintén zseniálisnak mondott ökörszívnyársakat (hajszálvékony, pácolt, grillezett hús, szalagszerűen pálcára fűzve). Az ételek a hosszabb idő után a Baltazárban újra saját konyhát vezető, sokak által az egyik legtehetségesebbnek tartott hazai séf, az egykor az óbudai Maligánt vivő Litauszki Zsolt fantáziáját és szaktudását dícsérik.

Zsidai Zoltán Roy nem ismeretlen

a budapesti vendéglátóipart figyelők számára. Családi vállalkozásban évek óta üzemeltet több éttermet a budai Várban található Fortuna utcában, a cégcsoport tagja a modern magyar 21, a tradícionálisabb, igényes nagymamakonyhát vivő Pest-Buda és a franciás hangulatú Pierrot. Emellett az ő nevéhez köthető a pesti Belváros jelenleg egyik legdivatosabb bisztrója, a Gozsdu Udvarban található Spíler, ami tényleg annyira menő, hogy nemrégiben maga Mark Zuckerberg Facebook-alapító is itt költötte el egyik budapesti vacsoráját. Emellett pedig a szállodacsoporttól szokatlan módon Zsidai vehette át a Kempinski szálloda söröző-borozó.grillteraszát is, ahol ÉS néven futó helye villámgyorsan olyan sikert aratott, hogy a szállodalánc állítólag már arról tárgyal vele és a Zsidai-helyek állandó dizájner-vizuálemberével, Ipacs Gézával, hogy a koncepciót külföldre is elviszik.

A hely neve

ahogy tegnap a megnyitón elhangzott, Zsidai kisfiának nevéből származik, nem pedig – ahogy  a rosszabb nyelvek utaltak erre a tegnapi estén, szerintünk sem teljesen véletlenül – a legendás new york-i étteremtől, amivel amúgy szerintem szintén nem lenne nagyon komoly baj. Inspirálódni kell és ha ezt jól csinálják, azzal senki nem jár rosszul. A Baltazár hangulata amúgy tényleg nem áll távol a manhattani bisztróérzéstől, sejthető, hogy valóban a jobbmódú és gourman közönségre lő majd.

Mivel az egykori Állami Nyomda irodaépületiben kialakított intézményben egy 11 szobás butikhotel is helyet kapott, feltételezhető, hogy a vendéglátóhely a külföldi látogatókra is számít majd, de azok önmagában eltartani biztos nem fogják. A mi lelki jósszemeink előtt egy várbeli Déryné formálódik, és ilyesmire utaltak a megnyitót közösen tartó étteremtulajdonos és Nagy Gábor Tamás kerületi polgármester szavai is. A Baltazár a remények szerint olyan hely lesz, ahova be lehet jönni egy üzleti ebédre, egy gyors megbeszélésre, de egész napos üldögélésre is. A hírek szerint maga Zsidai is ide helyezi a cég irányítását, az amúgy remek ízléssel és kellő nagyvonalúsággal felújított épület lehet a Zsidai-birodalom központja.

Az étteremvezető elképzeléseiről ennél sokkal részletesebben olvashatnak Uj Péter tegnapi remek írásában a 444-en.

A képeket innen vettük.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés