hirdetés
hirdetés
hirdetés

Obama ötmillió dollárt költ az NBC-n

Barack Obama demokrata elnökjelölt kampánya beékelődik majd az olimpia alatt látható reklámok közé. Ez az első igazán jelentős elnökjelölti reklámidő-vásárlás egy nagy hálózati tévénél az utóbbi évtizedekben. Mindez Obamának ötmillió dollárjába került, és ezzel a várható teljes kampánybüdzsé 52 millió dollárosra hízott.
hirdetés

A demokrata elnökjelölt kampányfilmjei színesítik majd az Egyesült Államokban az NBC által közvetített olimpiai játékok reklámblokkjait. A jelölt egy ötmillió dolláros hirdetési csomagot vásárolt meg a NBC hálózati csatornánál.

Mindez azért is meglepő, mert elnökjelölti kampányokban nem jellemző, hogy nagy hálózati csatornát használjanak a politikusok. Az elnökjelöltek jellemzően azért reklámoztak eddig, hogy tematizálják a politikai csatateret, és erre olyan olcsóbb kábelcsatornákat használtak, amelyek az amerikai társadalom egy-egy szeletéhez szólnak. Az utolsó hálózati tévészpot-vásárlás még a republikánus szenátor Bob Dole nevéhez köthető 1996-ban, ám az csupán egy egyszeri, néhány perces politikai hirdetés volt.

Obama kampányfelelősei korábban azt mondták, hogy olyan hirdetési lehetőségeket keresnek, amelyekkel az amerikai népet széles körben és egy időben elérhetik, és erre remek lehetőséget látnak az MTV-ben, vagy épp az olimpiai közvetítés környezetében.

Az NBC 3600 óra műsoridőben sugározza majd a pekingi olimpiát, de hogy Obama kampányfilmjei hányszor és mely idősávokban lesznek láthatók, azt eddig nem hozták nyilvánosságra, és az elnökjelölt stábja sem kívánta eddig kommentálni a sajtóban felmerülő kérdéseket.

Az NBC politikai szereplőknek általában 500 ezer-, kettő-, illetve négymillió dolláros csomagokat ajánlott fel, Obamának viszont felkínált egy 8 milliót érő csomagot is. A megkötött ötmilliós szerződés az NBC egész hálózatára kiterjed.

Obama kampányköltése az NBC reklámidejének megvásárlásával együtt már 52 millió dollárra rúg, szemben a republikánus elnökjelölt, John McCain szenátor 21,5 millió dolláros költésével. A Campaign Media Analysis Group előrejelzése szerint az elnökjelöltek összesen 800 millió dollárt költenek majd el az év végéig.

Az NBC eddig 900 millió dollárért adott el reklámidőt az olimpiára, és ezzel már 90 százalékát el is adta a tervezett reklámidőnek. Egy 30 másodperces szpotért átlagban 750 ezer dollárt kell kifizetni. A 2004-es athéni játékokat a csatorna 70 millió dolláros nyereséggel zárta.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Október 20-án indult el a Social Design Network (SDN) nyolc országban, tizenegy partneregyetem bevonásával.

Pastyik Renáta irányítja tovább a kiadó minden értékesítési csatornáját, Kovács Anita tanácsadóként marad "közel a céghez". A nyomtatott Éva magazin "szünetelni" fog.

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

hirdetés
hirdetés

Online eredményhirdetés: október 28., 10:00, a storeinsider.hu oldalunkon!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!