hirdetés
hirdetés
hirdetés

Obama ötmillió dollárt költ az NBC-n

Barack Obama demokrata elnökjelölt kampánya beékelődik majd az olimpia alatt látható reklámok közé. Ez az első igazán jelentős elnökjelölti reklámidő-vásárlás egy nagy hálózati tévénél az utóbbi évtizedekben. Mindez Obamának ötmillió dollárjába került, és ezzel a várható teljes kampánybüdzsé 52 millió dollárosra hízott.
hirdetés

A demokrata elnökjelölt kampányfilmjei színesítik majd az Egyesült Államokban az NBC által közvetített olimpiai játékok reklámblokkjait. A jelölt egy ötmillió dolláros hirdetési csomagot vásárolt meg a NBC hálózati csatornánál.

Mindez azért is meglepő, mert elnökjelölti kampányokban nem jellemző, hogy nagy hálózati csatornát használjanak a politikusok. Az elnökjelöltek jellemzően azért reklámoztak eddig, hogy tematizálják a politikai csatateret, és erre olyan olcsóbb kábelcsatornákat használtak, amelyek az amerikai társadalom egy-egy szeletéhez szólnak. Az utolsó hálózati tévészpot-vásárlás még a republikánus szenátor Bob Dole nevéhez köthető 1996-ban, ám az csupán egy egyszeri, néhány perces politikai hirdetés volt.

Obama kampányfelelősei korábban azt mondták, hogy olyan hirdetési lehetőségeket keresnek, amelyekkel az amerikai népet széles körben és egy időben elérhetik, és erre remek lehetőséget látnak az MTV-ben, vagy épp az olimpiai közvetítés környezetében.

Az NBC 3600 óra műsoridőben sugározza majd a pekingi olimpiát, de hogy Obama kampányfilmjei hányszor és mely idősávokban lesznek láthatók, azt eddig nem hozták nyilvánosságra, és az elnökjelölt stábja sem kívánta eddig kommentálni a sajtóban felmerülő kérdéseket.

Az NBC politikai szereplőknek általában 500 ezer-, kettő-, illetve négymillió dolláros csomagokat ajánlott fel, Obamának viszont felkínált egy 8 milliót érő csomagot is. A megkötött ötmilliós szerződés az NBC egész hálózatára kiterjed.

Obama kampányköltése az NBC reklámidejének megvásárlásával együtt már 52 millió dollárra rúg, szemben a republikánus elnökjelölt, John McCain szenátor 21,5 millió dolláros költésével. A Campaign Media Analysis Group előrejelzése szerint az elnökjelöltek összesen 800 millió dollárt költenek majd el az év végéig.

Az NBC eddig 900 millió dollárért adott el reklámidőt az olimpiára, és ezzel már 90 százalékát el is adta a tervezett reklámidőnek. Egy 30 másodperces szpotért átlagban 750 ezer dollárt kell kifizetni. A 2004-es athéni játékokat a csatorna 70 millió dolláros nyereséggel zárta.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.