hirdetés
hirdetés
hirdetés

Obama ötmillió dollárt költ az NBC-n

Barack Obama demokrata elnökjelölt kampánya beékelődik majd az olimpia alatt látható reklámok közé. Ez az első igazán jelentős elnökjelölti reklámidő-vásárlás egy nagy hálózati tévénél az utóbbi évtizedekben. Mindez Obamának ötmillió dollárjába került, és ezzel a várható teljes kampánybüdzsé 52 millió dollárosra hízott.
hirdetés

A demokrata elnökjelölt kampányfilmjei színesítik majd az Egyesült Államokban az NBC által közvetített olimpiai játékok reklámblokkjait. A jelölt egy ötmillió dolláros hirdetési csomagot vásárolt meg a NBC hálózati csatornánál.

Mindez azért is meglepő, mert elnökjelölti kampányokban nem jellemző, hogy nagy hálózati csatornát használjanak a politikusok. Az elnökjelöltek jellemzően azért reklámoztak eddig, hogy tematizálják a politikai csatateret, és erre olyan olcsóbb kábelcsatornákat használtak, amelyek az amerikai társadalom egy-egy szeletéhez szólnak. Az utolsó hálózati tévészpot-vásárlás még a republikánus szenátor Bob Dole nevéhez köthető 1996-ban, ám az csupán egy egyszeri, néhány perces politikai hirdetés volt.

Obama kampányfelelősei korábban azt mondták, hogy olyan hirdetési lehetőségeket keresnek, amelyekkel az amerikai népet széles körben és egy időben elérhetik, és erre remek lehetőséget látnak az MTV-ben, vagy épp az olimpiai közvetítés környezetében.

Az NBC 3600 óra műsoridőben sugározza majd a pekingi olimpiát, de hogy Obama kampányfilmjei hányszor és mely idősávokban lesznek láthatók, azt eddig nem hozták nyilvánosságra, és az elnökjelölt stábja sem kívánta eddig kommentálni a sajtóban felmerülő kérdéseket.

Az NBC politikai szereplőknek általában 500 ezer-, kettő-, illetve négymillió dolláros csomagokat ajánlott fel, Obamának viszont felkínált egy 8 milliót érő csomagot is. A megkötött ötmilliós szerződés az NBC egész hálózatára kiterjed.

Obama kampányköltése az NBC reklámidejének megvásárlásával együtt már 52 millió dollárra rúg, szemben a republikánus elnökjelölt, John McCain szenátor 21,5 millió dolláros költésével. A Campaign Media Analysis Group előrejelzése szerint az elnökjelöltek összesen 800 millió dollárt költenek majd el az év végéig.

Az NBC eddig 900 millió dollárért adott el reklámidőt az olimpiára, és ezzel már 90 százalékát el is adta a tervezett reklámidőnek. Egy 30 másodperces szpotért átlagban 750 ezer dollárt kell kifizetni. A 2004-es athéni játékokat a csatorna 70 millió dolláros nyereséggel zárta.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új verzió elkészítése két évet vett igénybe.

Valódi, nem eljátszott fotók adják a mexikói kampány alapját.

A divatház sem akar kimaradni a sorozat 25. születésnapja körüli őrületből.

A magyar cég és a teljes cégcsoport a klímaváltozás fő kérdéseire fókuszál tartalmaival.

Októbertől gyakorlatorientált UI-kurzust indítanak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.