hirdetés
hirdetés
hirdetés

Obama ötmillió dollárt költ az NBC-n

Barack Obama demokrata elnökjelölt kampánya beékelődik majd az olimpia alatt látható reklámok közé. Ez az első igazán jelentős elnökjelölti reklámidő-vásárlás egy nagy hálózati tévénél az utóbbi évtizedekben. Mindez Obamának ötmillió dollárjába került, és ezzel a várható teljes kampánybüdzsé 52 millió dollárosra hízott.
hirdetés

A demokrata elnökjelölt kampányfilmjei színesítik majd az Egyesült Államokban az NBC által közvetített olimpiai játékok reklámblokkjait. A jelölt egy ötmillió dolláros hirdetési csomagot vásárolt meg a NBC hálózati csatornánál.

Mindez azért is meglepő, mert elnökjelölti kampányokban nem jellemző, hogy nagy hálózati csatornát használjanak a politikusok. Az elnökjelöltek jellemzően azért reklámoztak eddig, hogy tematizálják a politikai csatateret, és erre olyan olcsóbb kábelcsatornákat használtak, amelyek az amerikai társadalom egy-egy szeletéhez szólnak. Az utolsó hálózati tévészpot-vásárlás még a republikánus szenátor Bob Dole nevéhez köthető 1996-ban, ám az csupán egy egyszeri, néhány perces politikai hirdetés volt.

Obama kampányfelelősei korábban azt mondták, hogy olyan hirdetési lehetőségeket keresnek, amelyekkel az amerikai népet széles körben és egy időben elérhetik, és erre remek lehetőséget látnak az MTV-ben, vagy épp az olimpiai közvetítés környezetében.

Az NBC 3600 óra műsoridőben sugározza majd a pekingi olimpiát, de hogy Obama kampányfilmjei hányszor és mely idősávokban lesznek láthatók, azt eddig nem hozták nyilvánosságra, és az elnökjelölt stábja sem kívánta eddig kommentálni a sajtóban felmerülő kérdéseket.

Az NBC politikai szereplőknek általában 500 ezer-, kettő-, illetve négymillió dolláros csomagokat ajánlott fel, Obamának viszont felkínált egy 8 milliót érő csomagot is. A megkötött ötmilliós szerződés az NBC egész hálózatára kiterjed.

Obama kampányköltése az NBC reklámidejének megvásárlásával együtt már 52 millió dollárra rúg, szemben a republikánus elnökjelölt, John McCain szenátor 21,5 millió dolláros költésével. A Campaign Media Analysis Group előrejelzése szerint az elnökjelöltek összesen 800 millió dollárt költenek majd el az év végéig.

Az NBC eddig 900 millió dollárért adott el reklámidőt az olimpiára, és ezzel már 90 százalékát el is adta a tervezett reklámidőnek. Egy 30 másodperces szpotért átlagban 750 ezer dollárt kell kifizetni. A 2004-es athéni játékokat a csatorna 70 millió dolláros nyereséggel zárta.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gondolom már kitaláltátok, de igen, egy meleg pár áll a kávémárka belgiumi hirdetésének középpontjában.

Az egyik legismertebb filmes, sorozatos, képregényes rendezvény hazai kiadását augusztusban rendezik.

Engedély nélkül került ki a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórházról szóló cikk. De nem a cikk szerzője, hanem az online szerkesztő távozik.

Kétfordulós tenderen választották ki az ügynökséget.

„Mélységesen tisztelt és szeretett kollégánktól, barátunktó,l az MRSZ első Tiszteletbeli Örökös Tagjától fájdalommal búcsúzunk".

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók