hirdetés
hirdetés
hirdetés

Online nézettségmérés tender vol.3

Novák Péter válaszolt Bandinak, Karcsinak

Legitim és szakmailag megalapozott döntés eredménye a Gemius/Szonda-győzelem az online nézettségmérési tenderen – írja Novák Péter a Medián "sértett és csúsztató" nyílt levelére született válaszában.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Sokan nyomják együtt webkamerán keresztül a Come Togethert, és a húsos párnácskát is együtt süti nagyi és az unokája. Az olasz Vodafone készítette a videót, amelyet most magyarra is adaptáltak.

A Telekom Tettek Hálózata új kampánya a generációk közti együttműködést állítja középpontba.

Vírusölő, járvány idejére javasolt, egészségügyi dolgozók részére készült termékeket kínálnak, csak ezeket az állításokat semmivel nem támasztják alá.

Ezt boncolgatja a Republic Group Trendriport különszáma.

Célja, hogy felvegye a küzdelmet a koronavírussal kapcsolatos téves információkkal szemben.

Hozzászólások (9 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
<<< amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük, aktív versenyzésre való képességük elenyészik. " Vagy a
törvényből: "21.§ Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g) azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket indokolatlanul
megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes
üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben". Szerintem mindkettőt kimeríti az a gyakorlat, hoyg mostantól ügynökségek csak 4db. licenszenként vásárolhatnak
közönségadatokat a Gemiustól, alkalmanként 400.000 Ft áron. A 2007-es döntésnek is utánanéznék, de nem találom a GVH-keresővel.....


#
<<<< amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük, aktív versenyzésre való képességük elenyészik. " Ugyanez a
törvényben így hangzik: "21.§ Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g) azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket
indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek
egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben." Szerintem mindkettő idézetet tökéletesen kielégíti az a következménye a tendernek, hogy ügynökségek számára a
minimum csomag 4db licensz, alkalmanként 400e Ft + ÁFA áron. A GVH hivatkozott 2007-es döntését nem találom a GVH keresőjével, ha tud valaki döntésszámot, akkor
utánanéznék, mert szerintem lehettek ott hangsúlykülönbségek....


#
A törvény azon értelmezése a GVH által, ami számunkra érdekes, így hangzik:
"Az erőfölényes vállalkozás(ok) legveszélyesebb piaci magatartásainak hátterében olyan stratégiák állnak, amelyek célja az egyébként is meggyengült piaci verseny
további korlátozása a versenytársak kiszorítása, terjeszkedésük akadályozása vagy a hatékony versenyzéstől való elrettentése révén. A kiszorító hatású piaci
magatartások különféle formákat ölthetnek, így megvalósulhatnak a szerződéskötéstől való elzárkózásként, árukapcsolásként, kizárólagos szerződésre
kötelezésként, vagy >>>különféle árképzési stratégiaként<<<, amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük,
aktív versenyzésre való képességük elenyészik." A vonatkozó törvény 21. paragrafusából pedig: "Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g)
azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási
vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben; " ...... Mindkét idézet alapján szerintem azt kikötni,
hogy a Gemius csak 4 db. felhasználói licenszet értékesíthessen média tervező ügynökségeknek, alkalmanként 400.000 Ft ellenében, önmagában törvénybe ütközik.
Egyébként ha Konrad / bülbül tudna pontos döntés számot megadni a 2007-es tv-piaci döntéssel kapcsolatban, akkor utánanéznék, mert ott lehettek
hangsúly-különbségek, én legalábbis félnék azonnal párhuzamot vonni. A GVH keresője sajnos erre a keresésre nem igazán alkalmas....


#
Igazad van, nem a válaszban volt benne. A blogomon egy válasz kommentben van a megoldás, amit bülbül írt:
"A versenyhivatalhoz a Medián nem nagyon fordulhat, ugyanis a GVH a 2007-es tv-piaci ágazati vizsgálatában kimondta, hogy nem aggályos a média közönségmérés
területén a monopólium (a tptv szerint egyébként sem a monopólium, hanem az azzal való visszaélés, tisztességtelen magatartás a büntetendő). Az már egészen más
kérdés, hogy milyen feltételekkel lehet egy ilyen monopol szolgáltatáshoz csatlakozni, hogyan lehet annak paramétereit befolyásolni a piaci szereplők részéről."

http://onlinemarketing.blog.hu/2009/11/11/love_me_tender_2/fullcommentlist/1#c7645382
#
kifejtenéd, hogy miért nem törvénybe ütköző, ami kialakult?
#
De ez nem az általad jelzett eset. Ez benne is van a válaszban, miért nem.
#
Az önmagában nem lenne baj, de itt a jelenleg erőpozicióban lévő szereplők közötti kimondott megállapodás (hiszen a tendert nyíltan felvállalják), összejátszás
nyomán olyan helyzet alakult ki, ami hátrányosan befolyásolja a megállapodásban nem szereplő cégek versenyhelyzetét, sőt kifejezett célja a verseny korlátozása. Hiszen
eddig is voltak kutatási számok, de eddig a kutatók ügyességén múlott, hogy az egyes hirdetők melyik adatsort fogadták el igaznak és tervezték kampányaikat azok
alapján. Ez most megszűnik. ld. még: http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=84&m5_doc=2177&m158_act=6
#
Csak csöndben merem megkérdezni, az miért baj, ha egy piaci szereplő az elérhető (legális) eszközökkel igyekszik védeni az érdekeit, és igyekszik bebiztosítani magát
a piacon?
#
Kiváncsi vagyok, vajon mit szólna a GVH ehhez a kartell-szerű „tenderhez”, melynek eredményeként kis és közepes ügynökségek, akiknek felesleges a mindenkire
érvényes policy szerinti 4 licensz (és a havi 400.000 Ft), aktuális médiatervezési adatokhoz gyakorlatilag nem juthatnak hozzá. Vagy választhatják persze a Mediánt és
társait, akik nyilván most minden igényt igyekeznek majd kiszolgálni, de mivel ekkora hírverést csapnak - megintcsak erőfölénnyel visszaélve - a tender szervezői, a
hírdetők nagyon hamar a Gemius adatait fogják irányadónak tekinteni, így a többi kutatócég adatai elértéktelenednek. Kérdéses, hogy egyáltalán túlélik-e az ezzel
foglalkozó divizióik azt az 1+1 évet, amire a Gemius/Ipsos most jogot nyert. Ugyanígy furcsa, hogy a Gemius/Ipsos úgy igyekszik bebiztosítani a következő néhány év
árbevételét, hogy lefekszik annak, hogy ezek az ügynökségek-médiatulajdonosok meghatározhassák számukra az elérhető árbevétel maximumát a licensing policy-n
keresztül. Mert nyilván egészen konkrétan megadható, hogy kik azok a vásárlók, akik ebben a konstrukcióban meg fogják venni az adatokat. A Gemius/Ipsos vajon nem bízik a
kutatásai objektivitásában, teljeskörűségében, tisztaságában mindenekfelett, ami biztosíthatná számára hosszútávon a versenyképességet, tisztes eredményességet?
Bírom az olyan szövegeket is, ahol az ügynökség a hirdető érdekeit helyezi minden elé, és közben teljesen nyilvánvaló, hogy a médiatulajdonosok és ügynökségek
között milyen háttérmegállapodások vannak életben, melyek nélkül sokkal olcsóbb lehetne az online média is, különösen idén. Mindenestre nagyon messze vagyunk a
tiszta versenytől.....
hirdetés

Ügynökségeket és cégeket hívtak ki: mutassák meg legviccesebb fuszeklijüket.

A portálok a 30-59 éves célcsoportban szeretnének erősíteni a Cad Media segítségével.

A cég áprilistól szünetelteti a reklámtevékenységét.

A Wieden + Kennedy Oregon államnak készített kampánya a számszerű tényekre épít.

A social distancing alatt is lehetünk szociálisak a márka szerint.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés