hirdetés
hirdetés
hirdetés

Online nézettségmérés tender vol.3

Novák Péter válaszolt Bandinak, Karcsinak

Legitim és szakmailag megalapozott döntés eredménye a Gemius/Szonda-győzelem az online nézettségmérési tenderen – írja Novák Péter a Medián "sértett és csúsztató" nyílt levelére született válaszában.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Paulo Coelho legújabb könyvének magyar kiadója, az Athenaeum bízta meg Árpáék ügynökségét .

Október 7-ig a Budapesti Metropolitan Egyetem mögötti utcában lehet megnézni a plakátokat.

Eheti Kultúrterrorunkban Schenk Andrea az NNG kommunikációs vezetője vall kedvenc könyveiről és filmjeiről.

Az iroda alapítója Mekis Dániel, zeneszerző, aki kifejezetten a kreatív szakmában dolgozóknak szánja a helyet.

Raffai Barbara váltja Orosz Györgyit a kezdeményezés élén.

Hozzászólások (9 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
<<< amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük, aktív versenyzésre való képességük elenyészik. " Vagy a
törvényből: "21.§ Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g) azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket indokolatlanul
megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes
üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben". Szerintem mindkettőt kimeríti az a gyakorlat, hoyg mostantól ügynökségek csak 4db. licenszenként vásárolhatnak
közönségadatokat a Gemiustól, alkalmanként 400.000 Ft áron. A 2007-es döntésnek is utánanéznék, de nem találom a GVH-keresővel.....


#
<<<< amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük, aktív versenyzésre való képességük elenyészik. " Ugyanez a
törvényben így hangzik: "21.§ Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g) azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket
indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek
egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben." Szerintem mindkettő idézetet tökéletesen kielégíti az a következménye a tendernek, hogy ügynökségek számára a
minimum csomag 4db licensz, alkalmanként 400e Ft + ÁFA áron. A GVH hivatkozott 2007-es döntését nem találom a GVH keresőjével, ha tud valaki döntésszámot, akkor
utánanéznék, mert szerintem lehettek ott hangsúlykülönbségek....


#
A törvény azon értelmezése a GVH által, ami számunkra érdekes, így hangzik:
"Az erőfölényes vállalkozás(ok) legveszélyesebb piaci magatartásainak hátterében olyan stratégiák állnak, amelyek célja az egyébként is meggyengült piaci verseny
további korlátozása a versenytársak kiszorítása, terjeszkedésük akadályozása vagy a hatékony versenyzéstől való elrettentése révén. A kiszorító hatású piaci
magatartások különféle formákat ölthetnek, így megvalósulhatnak a szerződéskötéstől való elzárkózásként, árukapcsolásként, kizárólagos szerződésre
kötelezésként, vagy >>>különféle árképzési stratégiaként<<<, amelyek következményeként a versenytársak a piacról kiszorulnak, vagy terjeszkedési lehetőségük,
aktív versenyzésre való képességük elenyészik." A vonatkozó törvény 21. paragrafusából pedig: "Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: g)
azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén az üzletfeleket indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási
vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben; " ...... Mindkét idézet alapján szerintem azt kikötni,
hogy a Gemius csak 4 db. felhasználói licenszet értékesíthessen média tervező ügynökségeknek, alkalmanként 400.000 Ft ellenében, önmagában törvénybe ütközik.
Egyébként ha Konrad / bülbül tudna pontos döntés számot megadni a 2007-es tv-piaci döntéssel kapcsolatban, akkor utánanéznék, mert ott lehettek
hangsúly-különbségek, én legalábbis félnék azonnal párhuzamot vonni. A GVH keresője sajnos erre a keresésre nem igazán alkalmas....


#
Igazad van, nem a válaszban volt benne. A blogomon egy válasz kommentben van a megoldás, amit bülbül írt:
"A versenyhivatalhoz a Medián nem nagyon fordulhat, ugyanis a GVH a 2007-es tv-piaci ágazati vizsgálatában kimondta, hogy nem aggályos a média közönségmérés
területén a monopólium (a tptv szerint egyébként sem a monopólium, hanem az azzal való visszaélés, tisztességtelen magatartás a büntetendő). Az már egészen más
kérdés, hogy milyen feltételekkel lehet egy ilyen monopol szolgáltatáshoz csatlakozni, hogyan lehet annak paramétereit befolyásolni a piaci szereplők részéről."

http://onlinemarketing.blog.hu/2009/11/11/love_me_tender_2/fullcommentlist/1#c7645382
#
kifejtenéd, hogy miért nem törvénybe ütköző, ami kialakult?
#
De ez nem az általad jelzett eset. Ez benne is van a válaszban, miért nem.
#
Az önmagában nem lenne baj, de itt a jelenleg erőpozicióban lévő szereplők közötti kimondott megállapodás (hiszen a tendert nyíltan felvállalják), összejátszás
nyomán olyan helyzet alakult ki, ami hátrányosan befolyásolja a megállapodásban nem szereplő cégek versenyhelyzetét, sőt kifejezett célja a verseny korlátozása. Hiszen
eddig is voltak kutatási számok, de eddig a kutatók ügyességén múlott, hogy az egyes hirdetők melyik adatsort fogadták el igaznak és tervezték kampányaikat azok
alapján. Ez most megszűnik. ld. még: http://www.gvh.hu/gvh/alpha?do=2&st=1&pg=84&m5_doc=2177&m158_act=6
#
Csak csöndben merem megkérdezni, az miért baj, ha egy piaci szereplő az elérhető (legális) eszközökkel igyekszik védeni az érdekeit, és igyekszik bebiztosítani magát
a piacon?
#
Kiváncsi vagyok, vajon mit szólna a GVH ehhez a kartell-szerű „tenderhez”, melynek eredményeként kis és közepes ügynökségek, akiknek felesleges a mindenkire
érvényes policy szerinti 4 licensz (és a havi 400.000 Ft), aktuális médiatervezési adatokhoz gyakorlatilag nem juthatnak hozzá. Vagy választhatják persze a Mediánt és
társait, akik nyilván most minden igényt igyekeznek majd kiszolgálni, de mivel ekkora hírverést csapnak - megintcsak erőfölénnyel visszaélve - a tender szervezői, a
hírdetők nagyon hamar a Gemius adatait fogják irányadónak tekinteni, így a többi kutatócég adatai elértéktelenednek. Kérdéses, hogy egyáltalán túlélik-e az ezzel
foglalkozó divizióik azt az 1+1 évet, amire a Gemius/Ipsos most jogot nyert. Ugyanígy furcsa, hogy a Gemius/Ipsos úgy igyekszik bebiztosítani a következő néhány év
árbevételét, hogy lefekszik annak, hogy ezek az ügynökségek-médiatulajdonosok meghatározhassák számukra az elérhető árbevétel maximumát a licensing policy-n
keresztül. Mert nyilván egészen konkrétan megadható, hogy kik azok a vásárlók, akik ebben a konstrukcióban meg fogják venni az adatokat. A Gemius/Ipsos vajon nem bízik a
kutatásai objektivitásában, teljeskörűségében, tisztaságában mindenekfelett, ami biztosíthatná számára hosszútávon a versenyképességet, tisztes eredményességet?
Bírom az olyan szövegeket is, ahol az ügynökség a hirdető érdekeit helyezi minden elé, és közben teljesen nyilvánvaló, hogy a médiatulajdonosok és ügynökségek
között milyen háttérmegállapodások vannak életben, melyek nélkül sokkal olcsóbb lehetne az online média is, különösen idén. Mindenestre nagyon messze vagyunk a
tiszta versenytől.....

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés