hirdetés
hirdetés
hirdetés

Novák maradt az IAB elnöke

Egyhangú döntéssel megerősítette elnöki pozíciójában Novák Pétert az Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary taggyűlése az Internet Hungaryn. A szervezet alapszabályt is módosított. 

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A nagy számban jelen lévő tagság egyhangú döntéssel választotta újra Novák Pétert az IAB Hungary elnökévé. Az elnök munkáját a kilenctagú elnökségen belül 4 médiaoldali, 3 ügynökségi és 2 egyéb, az online hirdetési piacon tevékenykedő szakember (szolgáltató, kutató, hirdető) segíti a következő három évben.

Novák Péter beszédében megköszönte a bizalmat és elmondta, hogy szeretné fenntartani az IAB Hungary lendületét, számítva az új elnökség és a tagság további aktív munkájára valamint megköszönte a leköszönő elnökségi tagok eddigi aktív részvételét.

Az elnök az elmúlt évet összegezve elmondta, hogy büszke arra, amit a szervezet és tagjai alkottak és elértek. Legfontosabb mérföldkövek a szervezet életében többek között a mobil és display sztenderdek bevezetése, a Digitális Közönségmérési Tender projekt, az Adex 2011-es online reklámköltési kimutatás és a negyedéves online reklámbevételi index (NORI), részvétel az európai szervezet munkájában és nem utolsó sorban a tagság folyamatos bővítése voltak.

Az IAB Hungary elnöksége így alakult át: Elnök: Novák Péter (Rcko.fm). Elnökségi tagok: Ambruszter Géza (Gemius), Balatoni Emese (Adverticum), Barnóth Zoltán (MEC Interaction), Kardos Gábor (Ringier), Kozári István (Origo Media Group), Szabó Ákos (Adaptive Media), Szabó Erik (Carnation Group), Turóczi András (Aegis Media), Ziegler Gábor (CEMP).

Új ajánlások

A Novák által is említett új sztenderdeket az IAB sztenderdizálási munkacsoportja a szükséges egyeztetéseket követően kialakította a Hungarian Advertising Package (HAP) és a Rich Media Branding Units (RMBU) nevű szabványokat. A HAP formátumok bevezetése a csatlakozott médiatulajdonosok és sales house-ok számára „kötelező”, tehát az összes méretet elérhetővé kell tenniük a portfoliójukban. Az RMBU formátumok esetében nem „kötelező” az összes méret befogadása, de legalább kettőt elérhetővé kell tenni a hirdetők számára.

„A sztenderdek kialakítására egyre nagyobb igény jelentkezett az online hirdetési piac összes szereplőjétől. Olyan hirdetési formátumokra volt szükség, amelyek minden felületen egységesen elérhetők, ezért a hirdetők is előnyben részesítik, ráadásul ezeken a felületeken könnyen és gyorsan indíthatók el a kampányok” - mondta el Barnóth Zoltán az IAB display sztenderdizálási munkacsoportjának vezetője.

A csatlakozó médiatulajdonosok vállalták, hogy a fenti méreteket elérhetővé teszik, kommunikációjukban ezeket részesítik előnyben, illetve a fenti formátumoktól kismértékben eltérő formátumokat megszüntetik. A csatlakozó ügynökségek pedig vállalták, hogy tervezés során az IAB sztenderd méreteket, illetve az ezt használó médiatulajdonosokat részesítik előnyben. Az IAB Hungary és annak elnöksége fenntartja magának a jogot, hogy az ajánlás életbe lépését követő türelmi időszak végét követően (2013. április 1-től) az ajánlás betartását a csatlakozottak körében vizsgálja.

Az IAB Hungary ajánlása 2012. november 1-től érvényes. A csatlakozók vállalták, hogy a még esetleg szükséges átalakítást elvégzik a türelmi időszak végéig, azaz 2013. március 31-ig. A sztenderd formátumokat használók az IAB erre a célra kialakított emblémáival is jelezhetik felületeiken, hogy támogatják ezeket a méreteket.

Csatlakozási szándékuk eddig a következő cégek jelezték: Actual Media Sales House, Adaptive Media, Axel Springer, Carat, Carnation Group, CEMP, EvoMedia, Fastbridge, Hírek Média, HVG, HWSW, Infinety, kirowski Isobar, MEC Interaction, MediaCom, Mindshare, OMD, Onlinemarketing.hu, Origo Media Group, Pannon Lapok Társasága, PHD, Ringier, Sanoma, Sport X Média, Vivaki, Vizeum.

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés