hirdetés
hirdetés
hirdetés

NKN – káosz 2.0 a médiaiparban

Bob Garfield, az Advertising Age amerikai szaklap vezető kritikusa a médiaipar átalakulásáról beszélt a Nagy Kreatív Napon. Garfield szerint az online média térnyerése radikálisan átalakítja a reklámpiacot is, ez pedig nem is olyan hosszú távon a hagyományos média összeomlásához vezet.
hirdetés
Bob Garfield először 2005-ben írt az Advertising Age-ban arról, hogy milyen kiszámíthatatlan átalakulások várhatóak a szűkebb értelemben amerikai, tágabb értelemben globális média- és reklámpiacon. Azóta újabb radikális változások történtek – például a YouTube megjelenése és hatalmas sikere – melyek Garfield szerint igazolják a Káosz 2.0 tézisét: „a videosztár megölte a tévésztárt.”

Garfield ezzel a Buggles zenekar „Video killed the radio star” című klipjére utal, amely az első klip volt a Music Channelen mintegy húsz évvel ezelőtt. A kritikus szerint ma a világ újra fordult egyet: a hagyományos média helyét átveszi az online média, ahol a fogyasztók már másképpen viszonyulnak a tartalomhoz és a hirdetésekhez egyaránt.

Ezt a veszélyt a klasszikus média is érzékeli, ezért kénytelenek az online felé való fordulásra költeni, amit pedig legvalószínűbben a marketing-költségvetésükből vonnak el.

Ez közvetlenül érinti a reklámügynökségeket is: amellett, hogy egyre kevesebb megrendelésük lesz a hagyományos média felől, egyre inkább alkalmazkodniuk kell az online marketing új kihívásaihoz.

Az új média azonban Garfield szerint még mindig nem áll készen: ezért – ha csak nem történik valami újabb, kiszámíthatatlan esemény – a médiapiac kérlelhetetlenül válságba kerül.

Máth András, a Ringier kutatásaiért felelős vezetője a magyar médiapiacon várható változásokról számolt be előadásában, amely a tévé, rádió, sajtó és internet mellett a BTL és az pr- területre is kiterjedt.

A kutatási vezető szerint az internet jövőjébe vetett bizalom már nem olyan töretlen, mint pár évvel ezelőtt volt. Máth András szerint a mai internethasználók 30 százaléka naponta internetezik, de ez az arány jóslása szerint nem növekszik a közeljövőben radikálisan.

Manapság jól megfigyelhető tendencia a piacon, hogy a médiumok saját márkájukat újabb területre terjesztik, például egy rádió internetes jelenlétet erősít, vagy online médium megjelenik nyomtatásban is és fordítva – említette meg Máth András.

A kutatási vezető azt is elmondta, hogy a hirdetési piacon veszélyt jelent a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyre erősebb jelenléte, amely marketingkommunikációval kapcsolatosan az elmúlt évben 1,7 milliárd forintot szabott ki.

A szekció előadásai után Gosztonyi Csaba a Golden Drum reklámfesztivál tanácsadó testületének magyar tagjaként és Kaszás György az Art Directors Club Hungary (ADCH) képviseletében bejelentették, hogy az ADCH idén először a fesztivál interaktív zsűrijébe delegál magyar tagot: Tompa Balázst, a Kirowski kreatívigazgatóját.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2009 óta működő képzés szintet lépett.

Lesz mivel feldobni az egyre hidegebb estéket.

Összesen 117,71 milliárd forintról szól a Költségvetési Bizottság hétfőn beadott javaslata – írja a Telex.

Az október közepén megjelenő címkéket a győri RAW Agency tervezte.

A John McClane aksit cserél a kocsijában című performansz „cselekménye” még a legkeményebb nézőt is az epilepsziás roham szélére kergeti.

hirdetés
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!