hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nincs magyar a direkt, promo és pr shortlisten

Direkt, promo & activation és pr kategóriában mind a 11 magyar nevezés kiesett a versenyből az 58. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon. Három munka így már a fesztivál első napján végérvényesen elbúcsúzhat az oroszlántól, de a többinek más kategóriákban még van esélye. Az ügynökségek is mind izgulhatnak még.

hirdetés

Nem nyerték el a nemzetközi zsűrik tetszését a cannes-i reklámfesztiválra direkt, promo & activation és pr kategóriában nevezett magyar munkák idén. Mind a 11 hazai pályázatot kiszórták, így az első három shortlisten nincs magyar ügynökség.  Ezzel végleg elbúcsúzhat a versenytől három olyan munka, amit kizárólag a promo & activation mezőnyben neveztek a készítőik: a  Kirowski által a Samsung Electronicsnak Valentin-napra készített Love Store című munkája, a DDB McDonald’snak készített Wrapping Up című, illetve a Grey Unicefnek készített Dirtglobe című munkája – ez utóbbi direktmarketinges megoldását egyébként a Grey tavaly is nevezte Cannes-ban direkt kategóriában, de akkor sem került a döntőbe.

Még mindegyik ügynökségnek van esélye

Nem szerepel a shortlisten a promo & activation kategóriában a fentieken kívül nevezett másik DDB-s munka, a DDB Budapest Everyone saves for something címen futó McDonald’s-kampánya, amelyben az ügynökség különféle kirakatok különféle tárgyait csomagolta be sajtburgeres papírba. A kampány, amely egyébként az Eurobesten és a PIAF-on is döntőbe jutott, médiában és outdoorban még hozhat sikereket. Hasonlóképpen van még esélye az Ogily Real Estate kampányának, amely során a normális lakhatási körülményekért küzdő Habitat for Humanity nevű civil szervezetnek ingatlanközvetítő weboldalakra készítettek olyan hirdetéseket, amelyekben hajléktalanok szabadtéri lakhelyét kínálták ingatlanként. A Golden Hammeren diplomával díjazott kampányt az idei cannes-i fesztiválra összesen hat helyre nevezte az Ogilvy, ebből most négy esély tovaszállt, de az online- vagy a médiazsűrit még meggyőzheti az ötlet.

Direkt kategóriában kiesett az Ogilvy Modern Alarmnak készített Break-in hirdetése, amelynek a Golden Hammeren nemrég két ezüst járt, de sajtóban és médiában még ennek is van esélye, akárcsak a Leo Burnett saját álláshirdetésének, a Music Awardnak online kategóriában. Pr-ben a Real Estate-hez hasonlóan lecsúszott a shortlistről a Leo Burnett djuice-os Vámpírok bálja is, amiért még outdoorban izgulhat az ügynökség.

Az amerikaiak és a németek vezetnek

Promo & activation kategóriában egyébként idén összesen 2125  nevezés érkezett, ami majdnem kétszer annyi, mint 2009-ben, de a tavalyi számot is egyharmaddal felülmúlja, tehát a kategória erősödése továbbra is töretlen. A nevezésekből ebben a kategóriában 175 került a shortlistre, amely szerint a kategória legnagyobb esélyese az Egyesült Államok – magasan a legtöbb, 26 döntős nevezéssel. Az USA-t, jóval lemaradva,  Ausztrália és Németország követi 14-14 döntős munkával. Egész biztosan jár majd oroszlán – és nem csak ebben a kategóriában – a Droga5 Decode Jay-Z with Bing kampányának, amelyet sok szakember a fesztivál egyik legesélyesebb nevezéseként jelölt meg.  

Direkt kategóriában is minden korábbinál több, összesen 1858 nevezés küzd idén az oroszlánokért, ami több mint négyszázzal haladja meg a tavalyi számot. A promo & activation kategóriánál kevesebb nevezés ellenére ebben a mezőnyben hosszabb lett a shortlist: itt 204 munka várja, hogy jut-e neki oroszlán. A Droga5-munka itt két alkategóriában is döntős lett, mégis úgy tűnik, direktmarketingben az európaiak a legjobbak. A 16-16 döntős nevezéssel megosztott harmadik helyen szereplő brazilok és amerikaiak előtt Belgium húsz, Németország pedig 26 hellyel szerepel a shortlisten. A német munkák közül itt a hamburgi Jung von Matt Save as WWF című, a nyomtathatatlan pdf-et népszerűsítő  munkája az egyik legesélyesebb, amely két alkategóriában is shortlistes, a Leo Burnett hagyományos előrejelzése szerint pedig az egyetlen oroszlánra esélyes német nevezés.

Ahogy promo & activation és direkt, úgy pr-kategóriában is évről-évre növekszik a nevezések száma Cannes-ban. Az idén harmadik évében járó pr-oroszlánokért ezúttal 819 nevezés harcol, majdnem kétszer annyi, mint a debütálás évében, 2009-ben. A döntőbe 105 munka jutott be, amelyek közül a legtöbbet, kereken húszat az Egyesült Államok küldött be. Második az Egyesült Királyság 16 nevezéssel. Itt is helyet kapott a Decode Jay-Z, és még mindig jellemző a reklámügynökségek túlsúlya, de számos pr-ügynökség is megjelent a listán, főképp a rövidlistát vezető két országból. A jól ismert nemzetközi pr-cégek közül így döntős lett többek között a Hill & Knowlton, a Weber Shandwick, a Burson-Marsteller, a Ketchum vagy az Edelman is.

A régiót a románok képviselik a döntőben

A kelet-európai régióból nem meglepő módon a románok kerültek be az első három kategória döntőjébe. Direkt és promo & activation kategóriában két-két, pr-ben pedig egy shortlistes helyet is szerzett a bukaresti McCann Erickson a Kandia Dulce csokoládémárkának készített American Rom című kampánya, ami már az egyik legnevesebb nemzetközi pr-versenyen, a Sabre Awardson is díjat nyert idén.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Mi a franc az a shortlist? Vagyis miért nincs rá magyar szavunk? Vagy az összes „píár”-osunk tudatlan bennszülött? Akkor meg ne csodálkozzunk, hogy sehol nem vagyunk,
ha ennyi önbecsülésünk sincs...
válasza hozzászólásához
#
Na, végre felkerült: http://www.kreativ.hu/reklam/cikk/harom_ugynokseg_a_dontoben
válasza hozzászólásához
#
Írjuk már, de ezek még az első, vasárnapi shortlistek eredményei
#
Dehogynics! Media kategóriában 3 magyar shortlist van:
http://www.canneslions.com/work/media/
hirdetés
hirdetés

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés