hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nincs arcuk a szponzoroknak

„A válság mellett ok az is, hogy – ahogy sokan mások is – a potenciális támogatók is tartanak ettől a szabad véleménynyilvánítási tereptől” – mondta el a Kreatív Online-nak Bakos Gábor, az óriásplakát-kiállítás egyik alapítója, amikor arról kérdeztük, miért is marad el az idei ARC.

hirdetés

Nem lesz idén ARC óriásplakát-pályázat és – kiállítás az Ötvenhatosok terén – ezt nagyjából már tavasszal lehetett tudni, amikor április vége – május eleje felé a korábbi 11 évvel ellentétben idén nem jelent meg a pályázati kiírás, és nem árasztották el a közterületi médiafelületeket az aktuális pályázati tematikáról szóló felhívások. Bár akkor még lehetett reménykedni, most, szeptember közepén, amikor a korábbi évekhez viszonyítva már tárva-nyitva kellene állnia a kiállításnak, egyértelmű, hogy idén erre már tényleg nem kerül sor.

Az okok, amelyeket az ARC weboldalán és Facebook-oldalán is lehet olvasni, nem meglepőek: „Egyértelműen a forráshiány az oka. Ez pedig a potenciális támogatások és szponzori pénzmag drasztikus csökkenését jelenti elsősorban. Válság van... :( ” – indokolják a szervezők, akik egyébként már évek óta egyre hangosabban panaszkodnak arra, hogy a kiállítás támogatási gondokkal küzd. Tavaly Geszti Péter, az ARC egyik alapítója a díjkiosztóval egybekötött kiállításmegnyitón így fogalmazott: „Rettenetes anyagi nehézségek között jött létre ez a kiállítás", és beismerte: alig tudták megvalósítani. "Reméljük, nem ez az ARC lesz a végső" – tette akkor hozzá a maga szóviccét, és íme: egy évre rá, 2011-ben, 11 év után először nem lesz ARC.

„Most nem olyan népszerű a nyíltság”

Mint Bakos Gábortól, az ARC másik alapítójától megtudtuk, az idei kiállítás elmaradásának hátterében nem csupán a válság, a lehetséges szponzorok pénzeinek megrövidülése áll. „Az a fajta nyíltság, ami az ARC-ot mindig is jellemezte, most nem olyan népszerű” – mondta. Még konkrétabban: „A válság mellett ok az is, hogy – ahogy sokan mások is – a potenciális támogatók is tartanak ettől a szabad véleménynyilvánítási tereptől. Pedig idén is lenne miről gondolkodni, és lenne miről képet alkotni. De eddig nem volt olyan cég, amelyik lenne ilyen bátor” – közölte Bakos, aki nem akart konkrét neveket említeni, hogy milyen cégeket kerestek fel támogatónak.  Azt azonban elmondta, hogy a bartermegállapodások és az ingyen felületeket rendelkezésükre bocsátó médiapartnerek mellett még minimum 10-15 millió forintra lenne szükségük ahhoz, hogy a kiállítás létrejöhessen – és még így is válság-költségvetéssel számoltak.

Mint Bakos elárulta, még folytatnak tárgyalásokat, és arra is van némi esély, hogy a következő, 12. ARC-ot nem egy év múlva, hanem jövő tavasszal megrendezzék, azaz télen meghirdessék. „Illúzióink persze nincsenek” – tette hozzá az alapító. Nagy támogató már tavaly se volt az ARC-on, inkább az ARC által befogadott, ARC+ gyűjtőnév alatt futó egyéb tematikus pályázatokat szponzorálták a szervezetek. A dohányzásról leszoktatást célul kitűző pályázatot a Dohányzásról Leszokást Támogató Központ, a Pfizer és a Médiaunió, a szegénység felszámolását segíteni szándékozó versenyt az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., a Velünk is megtörtént: bEUgrottunk címűt pedig a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium és az Európai Bizottság magyarországi képviselete támogatta.

Létező plakáthelyek kellenének

Az ARC mindamellett nem szűnt meg: a szervezők a következő évben mindenképpen szeretnék újra megvalósítani a kiállítást, addig pedig külön projektekkel tartják életben a márkát. Az egyik ilyen a tavalyi győztes, Nagygyörgy Zoltán ötletének továbbgondolásából született Guruló emlékmű, a másik pedig az Elmű-Émásszal közösen szervezett, a cég megkeresésére született „Miből nyersz energiát?” plakátverseny és az ahhoz kapcsolódó plakátkiállítás.

Ez utóbbival az ARC szervezői arra a régóta, számos frontról nekik szegezett kérdésre adtak választ, hogy miért nem valódi médiafelületeken, a hagyományos reklámplakátok között adnak helyet a pályázat legjobbjainak. „Ez utóbbi kérdésben az évek során egyébként sokszor tárgyaltunk a Magyar Közterületi Reklám Szövetséggel, de a korábbi években nem voltak túl együttműködőek, így a legutóbbi éveket kivéve a közterületi partnereknek is sokat kellett mindig fizetnünk” – tette hozzá Bakos. Mint pontosította, az együttműködés még a korábbi elnökség alatt hiúsult meg, mert a szövetség vezetésének az volt az álláspontja, hogy az ARC is fizessen a felületekért.

Együttműködés: van is meg nincs is

Az új elnökséget még nem keresték meg – ezt Somogyi Miklós, az azóta Magyar Közterületi Média Szövetség (MKMSZ) névre váltott szervezet elnöke is alátámasztotta, aki egyébként állítólag személyesen is ismeri Bakost. és nyitott az együttműködésre az ARC-cal. Bakos elmondása szerint azért nem kereste fel Somogyit, mert egy közterületi médiapartneren keresztül kommunikáltak velük, és nem volt rá szükség, hogy a szövetséget újra közvetlenül felkeressék.

A mostani, 350 óriásplakát- és citylight-felületen látható kiállítás médiafelületeit egyébként az Elmű vásárolta, és az egész koncepció és pályázat alkalmas lehet arra, hogy mások is megvalósítsák. „Ez egy új innovációnk, termékünk, amelyet másoknak is szeretnénk értékesíteni” – árulta el az ARC-alapító.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés