hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nincs a Politis háttérében egy megmentő befektető, mondja Dudás

Videós kampánnyal fordul rá az utolsó tíz napra Dudás Gergely közösségi finanszírozással megvalósítani kívánt új online újságprojektje, a Nyáry Krisztiánnal készült első rész nálunk debütál. Az Index volt főszerkesztőjének a tervezett 300 millióból eddig bő 33 millió forint gyűlt össze az Indiegogo-n, de ennek ellenére azért sok mindennel elégedett, ahogy azt is elmondta a Kreatívnak, hogy nincs tudomása a háttérben várakozó iparági befektetőről, médiacsoportról.

hirdetés

A videós kampány Nyáry Krisztiánnal indul, a 12 ember, aki tenni akar elnevezésű sorozatban felbukkan majd még Baló György, Kóczián Péter, Erdélyi Superman Zsolt és Kukorelly Endre is – a legújabb darabokat január 18-ig mindennap este 7-kor teszik közé a Politis Facebook oldalán. Az első részt, megelőzve ezzel az esti premiert, először mi mutatjuk be. 

A magyar független sajtó egyre szűkülő tere kerül elsősorban szóba az új kampányban is, a videókban szereplők szerint ezért a Politis fontos kezdeményezés, ezért támogatják ők is. A megszólalók mondanivalójában „visszatérő vonás, hogy ezt nekünk kell megcsinálni, a független sajtót nem várhatjuk el ingyen” – mesélte a Kreatívnak Dudás Gergely. „De azt a felismerést is át szeretnénk adni, hogy jó dolog élni a szabadsággal” – tette hozzá.  

Az Indigogo-n futó kampány jelenleg 11 százalékon áll, ez több mint 3200 előfizetést jelent, bevétel tekintetében pedig 106 ezer eurót, azaz több mint 33 millió forintot. A számok kapcsán Dudás - érthető módon - csak közvetett elégedettségről beszél, azaz, hogy nagyon sok mindennel elégedett a kampányban. Így azzal, hogy a már elért előfizetők („akiknek a száma a határidő közelsége miatt nagyon meg tud ugrani”) mennyisége nem kevés, sok, régóta bevezetett médiamárka sem dicsekedhet többel, ahogy tisztán közösségi támogatással elért több tízmillió forintnak is örül: ennyien biztosan hisznek abban, hogy a mai magyar médiakörnyezetben szükség van egy Politisra is. (Ha kampánycélnak megjelölt 900 ezer eurót nem érik el, az eddigi támogatók visszakapják a pénzüket.) 

Arra a kérdésre, hogy van-e b-terv beépítve az üzleti koncepcióba, például tud-e olyan befektetőről a háttérben, aki a kampány hajrában kifizetné a hiányzó összeget, Dudás határozott nemmel felelt. Hozzátéve, hogy a projektnek nem is ez volt a célja, a fennmaradó időben ő továbbra is kizárólag magánemberek előfizetéséből tervezi megszerezni a laphoz szükséges induló tőkét. A zárás, az eredmény és a kampány értékelése után többféle folytatást is elképzelhetőnek tart ellenben, mivel az ügy („hogy több független sajtóra van szükség, és ezért nekünk is tenni kell") szerinte nagyon sokakat elért. Konkrétumokat az esetleges folytatásról viszont – tekintve, hogy most a közösségi kampány van fókuszban –  nem mondott nekünk Dudás. 

9 pontban a Politisről

Dudás Gergellyel korábban mi is készítetünk egy hosszú interjút (erre), ott részletesen elmesélte, hogy hogyan képzeli el a Politist, de ezt kilenc pontban újra összefoglalta az új videós kampányhoz: 

1.Valódi függetlenség, az újság azért és csak azért működik, hogy az olvasóit szolgálja, és csak akkor működik, ha ezt teljesíti is.

2. Magyarország legnagyobb, több mint 30 fős, tisztán közéleti hírszerkesztősége, felkészült szakújságírókkal a legfontosabb területeken.

3. Megyei tudósítói hálózat kiépítése.

4. Elemzések, hátterek, oknyomozó cikkek, adatvizualizáció, podcastok, videók, interjúk - minden nap alapos, minőségi anyagok.

5. Mindennap nagy merítésű, valódi külföldi lapszemle.

6. Hírösszefoglalók naponta többször, tematikusan, akár e-mailben is.

7. Nyugalom a szemnek és a fejnek, hírszemét- és reklámzajmentes övezet.

8. A Politis minden anyaga szerkesztői, valódi tartalom, nem hirdetés - a hirdetés és a tartalom összemosásának teljes elutasítása.

9. Hírfal a hírfüggőknek, tematikus leválogatási lehetőséggel.  

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.