hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nielsen - a reklámokról kérdezett

A szájpropaganda a legjobb reklám, a bizalmi sorrend pedig a hagyományos hirdetéseknél az újság, rádió és tévé --derül ki abból a kutatásból, amelyet a Nielsen végzett Magyarországon. A felmérést még másik 46 országban is elkészítették, kiderült, hogy a magyarországi összkép eltér a globális trendektől.
hirdetés
A Nielsen kutatása arra mutat rá, hogy a magyar fogyasztók jobban hisznek az újsághirdetéseknek, mint az elektronikus reklámoknak, ugyanis a print megjelenést a rádió, majd a tévé követi a bizalmi sorrendben. A kutatás kiterjedt az online hirdetésekre, ezek közül a más fogyasztóktól e-mailben kapott információk, az online hírlevelek és a márkák honlapjai a leghitelesebbek.

Ez az adat némileg eltér a globálistól - derül ki a Nielsen kutatásából, melynek során 47 ország 26 ezer 500 internethasználóját kérdeztek meg arról, hogy mennyire tartják megbízhatónak a reklámokat 13-féle médiumban. A globális átlag abban megegyezik a magyarral, hogy a szájreklám a legmegbízhatóbb - bár hazánkban kevesebben bíznak benne, mint Európában, vagy világszerte -, a hagyományos reklámok közül az újság szintén előkelő helyen van, viszont a 47 ország átlagában a sorrend a tévével, majd a rádióval folytatódik.

Az európaiak általában kevésbé bíznak a reklámokban, mint a világátlag, a globális trendektől azonban eltér a magyarországi összkép. Az említett három netes médium - fogyasztói mail, hírlevél, márkasite - megítélésénél ugyanis a magyarok 61-66 százalékos aránya magasabb, mint a kérdezett országok átlaga.

Az újsághirdetéseket globálisan a Fülöp-szigeteken és Dél-Afrikában tartják legtöbben hitelesnek. Európában a hollandok és finnek vezetnek, nem csak ebből a szempontból, de a tévé megítélésében szintén. A magazinoknál a hollandok és írek állnak az európai lista élén, csakúgy, mint a rádiónál.

Az egyes médiumokban megjelenő reklámokban bízó, Internet-használók részaránya. A megkérdezettek százalékában.


Médium Magyarok Európai átlag Globális átlag
Szájpropaganda 68 73 78
Újság 48 53 63
Más fogyasztók e-mailben érkezett véleménye 66 59 61
Márkák weboldala 61 49 60
Televízió 43 45 56
Magazin 41 46 56
Rádió 45 45 54
Megrendelt online hírlevél 61 48 49
Forrás: Nielsen piackutató vállalat


Az újságokban, magazinokban megjelenő, illetve tévében és rádióban sugárzott reklámokban legmagasabb, illetve legalacsonyabb arányban bízó Internet-használók részaránya, egyes európai országokban. A megkérdezettek százalékában.


Újság Magazin Tévé Rádió
Hollandia 78 Hollandia 62 Hollandia 67 Írorsz. 67
Finno. 75 Írorsz. 59 Finno. 60 Hollandia 66
Írorsz. 68 Svájc 57 Írorsz. 59 Portugália 61
Spanyolo 65 Spanyolo. 57 Portugália 58 Spanyolo. 59
Litvánia 37 Litvánia 32 Litvánia 33 Litvánia 35
Oroszo.. 36 Olaszo. 32 Dánia 32 Dánia 31
Olaszo. 34 Dánia 21 Olaszo. 28 Olaszo. 30
Magyaro. 48 Magyaro. 41 Magyaro. 43 Magyaro. 45
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hornyacsek Zoltán 13 évet dolgozott a kiadónál, a napilapüzletágért volt felelős.

Az idén 20 éves újság kívül-belül átalakul.

Gyenge idegzetűek, csak óvatosan!

A Toman Lifestyle márkáihoz kapcsolódóan.

A Washington Postban megjelent egész oldalas hirdetésben ajánlotta fel az eszement nyomravezetői díjat.

hirdetés

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés