hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nielsen - a reklámokról kérdezett

A szájpropaganda a legjobb reklám, a bizalmi sorrend pedig a hagyományos hirdetéseknél az újság, rádió és tévé --derül ki abból a kutatásból, amelyet a Nielsen végzett Magyarországon. A felmérést még másik 46 országban is elkészítették, kiderült, hogy a magyarországi összkép eltér a globális trendektől.
hirdetés
A Nielsen kutatása arra mutat rá, hogy a magyar fogyasztók jobban hisznek az újsághirdetéseknek, mint az elektronikus reklámoknak, ugyanis a print megjelenést a rádió, majd a tévé követi a bizalmi sorrendben. A kutatás kiterjedt az online hirdetésekre, ezek közül a más fogyasztóktól e-mailben kapott információk, az online hírlevelek és a márkák honlapjai a leghitelesebbek.

Ez az adat némileg eltér a globálistól - derül ki a Nielsen kutatásából, melynek során 47 ország 26 ezer 500 internethasználóját kérdeztek meg arról, hogy mennyire tartják megbízhatónak a reklámokat 13-féle médiumban. A globális átlag abban megegyezik a magyarral, hogy a szájreklám a legmegbízhatóbb - bár hazánkban kevesebben bíznak benne, mint Európában, vagy világszerte -, a hagyományos reklámok közül az újság szintén előkelő helyen van, viszont a 47 ország átlagában a sorrend a tévével, majd a rádióval folytatódik.

Az európaiak általában kevésbé bíznak a reklámokban, mint a világátlag, a globális trendektől azonban eltér a magyarországi összkép. Az említett három netes médium - fogyasztói mail, hírlevél, márkasite - megítélésénél ugyanis a magyarok 61-66 százalékos aránya magasabb, mint a kérdezett országok átlaga.

Az újsághirdetéseket globálisan a Fülöp-szigeteken és Dél-Afrikában tartják legtöbben hitelesnek. Európában a hollandok és finnek vezetnek, nem csak ebből a szempontból, de a tévé megítélésében szintén. A magazinoknál a hollandok és írek állnak az európai lista élén, csakúgy, mint a rádiónál.

Az egyes médiumokban megjelenő reklámokban bízó, Internet-használók részaránya. A megkérdezettek százalékában.


Médium Magyarok Európai átlag Globális átlag
Szájpropaganda 68 73 78
Újság 48 53 63
Más fogyasztók e-mailben érkezett véleménye 66 59 61
Márkák weboldala 61 49 60
Televízió 43 45 56
Magazin 41 46 56
Rádió 45 45 54
Megrendelt online hírlevél 61 48 49
Forrás: Nielsen piackutató vállalat


Az újságokban, magazinokban megjelenő, illetve tévében és rádióban sugárzott reklámokban legmagasabb, illetve legalacsonyabb arányban bízó Internet-használók részaránya, egyes európai országokban. A megkérdezettek százalékában.


Újság Magazin Tévé Rádió
Hollandia 78 Hollandia 62 Hollandia 67 Írorsz. 67
Finno. 75 Írorsz. 59 Finno. 60 Hollandia 66
Írorsz. 68 Svájc 57 Írorsz. 59 Portugália 61
Spanyolo 65 Spanyolo. 57 Portugália 58 Spanyolo. 59
Litvánia 37 Litvánia 32 Litvánia 33 Litvánia 35
Oroszo.. 36 Olaszo. 32 Dánia 32 Dánia 31
Olaszo. 34 Dánia 21 Olaszo. 28 Olaszo. 30
Magyaro. 48 Magyaro. 41 Magyaro. 43 Magyaro. 45
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

Jeff Bezos cége 13,7 milliárd dollárt fizet érte.

Kalamár Tamás, a Barátok közt korábbi producere vezeti a sorozat stábját.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés