hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nézze meg az elmúlt 24 év Sziget-reklámjait!

Szerdán indul a 24. Sziget Fesztivál. Mára már ott bulizik a Hajógyári-szigeten az a generáció is, akik még az első, 1993-as fesztivál idején fogantak. Összeszedtük az elmúlt több mint húsz év Sziget-reklámjait. Ahol tudtuk, alkotókkal, lábjegyzetekkel is kiegészítettük.

hirdetés

1993

Az 1. Diákszigethez még nem találtunk beharangozó videót, de aftermovie már készült. 

1994

Aztán jött a 1994-es év, amikor a híres előd, a Woodstock 25. évfordulója alkalmából Eurowoodstockra keresztelték az eseményt. Ma egy édestölcséres fagyit vehetünk az akkori napijegy árából! 

1995, 1996

1995-höz sem találtunk reklámfilmet, de 1996-hoz már igen. Ez volt az első év, amikor a fesztivál felvette Pepsi Sziget nevet, és 2001-ig maradt is ezen a néven.

1997

Évről évre egyre tökösebbek lettek a videók. A 1997-esen már egyértelműen egy vágó is dolgozott, de sajnos az alkotók neve nem derült ki számunkra. 

1998

Az 1998-as reklámban már fikció is van, Lovasi András hangján pedig egy jó szlogen: „Pepsi Sziget. Találj egy jó kifogást és légy ott".

Sőt, itt több verzió is született. A hosszúhajú Szabó Simon csak a szemetet viszi le, de eltart egy hétig, míg hazatalál. Nem tudjuk biztosan, ki készítette, de az általunk megkérdezett Sziget-szervezők határozottan azt állítják, hogy az azóta már bezárt BBDO volt az elkövető.

Ez pedig a negyedik videó:

1999

Egy pici visszalépés a korábbi stílusra, de az 1999-esben is van sztori. És megjelenik az őrült hang! 

Ez beharagozó másik verziója:

2000

Nagyjátékfilmes trailerként ajánlják 2000-ben a fesztivált, több szpot is készült ebben a stílusban, szlogen: „Tudom, mit teszel idén nyáron". A videón futó felirat alapján az Index stábja készítette a reklámokat.

2001

Jó sorozat készült 2001-ben is, kicsit rájátszva az akkori időszak frusztrációira: aluljárók nyomulós árusai, az autokrata tesitanár és a megállóban térítő nénik. 

2002

A 10. Szigeten debütált a Kistehén, mint zenekar, akiket a fesztivál nyitódala rántott össze. Az „Ééén vagyok a kis tehééén, ülök a fa tetejééén" refrén ma is a fülünkben cseng.

Itt van még egy verzió belőle:

2003

A 2003-as Sziget reklámfilm elkészítésére pályázatot írtak ki a fesztivál szervezői, hat nyertest hirdettek ki. Köztük voltak például a Buharov fivérek is, akik a tőlük megszokott stílussal álltak elő:

2004

Jaj, a 2004-es mai szemmel már kicsit fárasztó darab: eltorzított gyerekdalok, fura animáció vegyítve klasszik narrátorhanggal (Csuja Imre). 

2005

Értelmiségi, médiás győzködés a 2005-ös videókban. Az egyikben Till Attila, a másikban Szabő Győző, de Bakács Tibor Settenkedő és Jakupcsek Gabriella is feltűnik a képeken.

2006

Jancsó Miki bácsi, aki felsorolja a fellépő együttesek nevét! És a „Mert kell egy hét együttlét" szlogen.

2007

Oh, és megvan a Betondzsungel ösvényei elődje is, ami a Vs.hu-n „egy híres külföldi tudós, budapesti embereket vizsgáló természetfilm sorozata" alcímen futott. A 2007-es Sziget-reklámban Michael mutatta meg David Attenborough-stílusban a „szigetlakók" mindennapi életét. Vicces ez is, három darabot találtunk ebből.

2008

A 2008-as reklámok emlékzetes mondata: „Juuuj, ki a király?". A filmet a Proud ügynökség készítette, rendező Herz Péter, a kreatívigazgató pedig Ráday Dávid volt.

2009

Suttyó-szemüvegen keresztül néz rá a fesztiválra a következő évi ajánló is. Nálunk az a videó az 1. helyen végzett az elmúlt 20 év legemlékezetebb reklámjai listán. Szintén a Proud munkája volt, Herz Péter rendezővel, Ráday Dávid kreatívigazgatóval, míg az art director Endrődi Zoltán volt, a szpotokat pedig Mátyus Viktor írta. Készült rövidebb és hosszabb verzió is:

2010

Janklovics Péter színész, humorista karrierjén nagyot lendített a 2009-es reklám, nem véletlen, hogy a 2010-est már egyenesen rá írták. A petijegyes videókból több is készült. A munkát szintén a Proud jegyzi.

2011

A 2011-est is Proud készítette, de Pierre, a beszélő hörcsög sajnos már nem ütött akkorát, mint Peti. 

  

A másik reklámjuk viszont már sokkal jobban megragadta a fesztivál hangulatát. Ezt a filmet Horváth Viktor rendezte, szintén a Prouddal.

2012

Ekkor kezdődik az aftermovie-k korszaka. 

A beharangozó videókat, reklámokat pedig felváltják a himnuszok (angolul anthem). Janklovics Péter újra színen, vagyis csak a hangja, mert Dr. Magicként ő jegyzi ezt a kicsit zavarbaejtő számot.

Készült ebből egy videóklip is:

De legtutibb ez, aminek a végén a színész-humorista valami csodálatos hangsúllyal a levegőbe kiáltja, hogy ez medzsik! A filmet ismét a Proud készítette, a rendező Herz Péter volt, míg a kreatívigazgató Ráday Dávid. 

Ebből van még egy verzió, a remek hangsúly a végén itt is megvan:

2013

2013-ban is az előző évi szigetes életképekből vágtak össze egy klipet.

Míg a Punnamy Massif a „Na-na-nával" nagyon eltalálta, hogy milyen egy jó himnusz.

2014

És ezek maradtak a trendek 2014-ben is. Na nem mintha nem lennének ezek a videók nagyon hangulatosak, de már egyértelmű, hogy elsősorban a külföldieket célozzák meg.

A himnuszért ebben az évben az Ivan & The Parazol volt a felelős:

2015

Az aftermovie-ra egyre nagyobb hangsúlyt fektetetnek a fesztivál szervezői. Tényleg durva, hogy ez megy minden augusztusban Budapesten:

Tavaly az Irie Maffiát kérték fel, hogy szerezzenek a fesztiválnak himnuszt.

2016

Idén pedig Odett és Toldi Miklós zenéje lett a himnusz:

De hangolódni a 2015-ös aftermovieval is szuperul lehet. Már csak egy nap és beüt a krach.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés