hirdetés
hirdetés
hirdetés

New business jótanácsok a GD-ről

Micky Denehy workshopja szinte csak felsorolásból állt, de annyira jó volt, hogy pénzt adtunk volna érte.

hirdetés

Micky Denehy (Forrás: Golden Drum)
Micky Denehy, a Saatchi & Saatchi egykori európai marketingigazgatója, az EACA International School of Advertising alapítótagja olyan előadást tartott a Golden Drumon, amilyenekért tényleg lenne értelme tetemes pénzt is kiadni a reklámos sulikban. Elbűvölt az angol, mert nemcsak kiváló előadó (tanártársával, Steve Henryvel együtt), hanem az üzletszerzés azon aranyszabályait mondta el, amiről alig hisszük, hogy a magyar kollégái mondjuk csak a húsz százalékát betartanák egy-egy tendertárgyaláson.

A szakember azzal kezdte, hogy egy tenderen való elindulás előtt az ügynökségnek mit kell világosan látnia: az ügynökség pozícióját és credóját, a megnyerni kívánt üzlet természetét, valamint a közép- és hosszú távú lehetőségeket és esetleges hátrányokat. „Ha ezeket nem tisztázza egy ügynökség, és mind a magáról, mind pedig az üzletről alkotott elképzelései irreálisak, akkor eleve reménytelen bármin is elindulnia. Pedig ezek nem csupán az indulás feltételei, de ezek alapozzák meg azt is, hogy egyáltalán kerülhet-e tenderhelyzetbe egy ügynökség, meghívják-e bárhová, vagy neki kell-e állandóan ajánlkoznia” – mondta Denehy.

Denehy két, otthonról hozott példával illusztrálta, hogy miért fontos egy ügynökség önreprezentációja, amikor új ügyfelet akar szerezni úgy, hogy egy tenderre nem is hívták meg őket. Az egyik ilyen eset úgy történt, hogy a német Saatchi hiába küldözgetett e-maileket, dm-eket az Adidasnak, soha egyetlen megkeresésre sem válaszoltak, mígnem elkészítették az új-zélandi Saatchi által jegyzett Bless Them All című Adidas-reklámnak a remake-jét, amiben a német ügynökség ügyvezetője, kreatívigazgatója, pénzügyi és stratégiai igazgatója egy háromcsíkos pulcsit húz magára. „Elküldtük a videót, és fél óra múlva felhívták az Adidastól a német ügyvezetőt, hogy értik, imádják és hogy jó, találkozzunk” – emlékszik vissza Denehy.

A másik történet szintén a német Saatchihoz kötődik. Az ügynökséghez eljutott, hogy a Török Turisztikai Hivatal a következő kampányát tenderezteti, amelyre a Saatchit nem hívták meg. Az ügynökség névtelenül három napon keresztül óriás csokor vörös rózsákat küldött a tendert levezénylő hivatalnoknak, a negyediken már egy kis kártyát is mellékeltek a szövegíró törökországi élményeiről szóló szöveggel, mígnem az ötödik napon már az ügyvezető igazgató aláírásával küldtek virágot. „Ne küldjenek több virágot!” – ezt üvöltötte bele a telefonba a hivatalnok, amikor felhívta az ügyvezetőt. „Viszont a tenderre meg vannak hívva” – tette hozzá.

Denehy ezután kétszer tíz - leírva sajnos nem olyan izgalmas - alapszabályt osztott meg a hallgatókkal. Külön szedjük:

Tíz tanács:
1. Ne indulj el a tenderen, ha nincsen mondanivalód!
2. Figyelj a részletekre! Az ügyfél azt is nézni fogja, hogy a gallérod koszos-e.
3. Válogasd meg az embereidet, akikkel prezentálni mész! Tilos mindig ugyanazzal a csapattal elmenni, ha autós ügyfélhez mész, akkor vigyél magaddal egy autóőrültet.
4. Végezd el a házi feladatod! A David Ogilvytől kölcsönzött tanács arra vonatkozik, hogy a tender előtt fel kell készülni az iparágból, az ügyfélből, az ügyfél célcsoportjából.
5. Tervezd meg a mondataid! És a tendercsapatét is. Csak az beszéljen, aki az adott témához ért.
6. Válogasd meg, hogy mit akarsz bemutatni a kreatív anyagaidból! Csak olyan showreelt mutass be, ami az ügyfél számára releváns, nem érdekli hány díjazott munkád volt Cannes-ban, az érdekli, hogy a termékcsoporthoz köthető reklámjaid milyenek.
7. Csak olyasmiről beszélj, aminek köze van a tenderhez!
8. Készülj fel arra, hogy az ügyfél visszakérdez! És csak az válaszoljon, aki tudja a választ!
9. Nagyon sokat gyakoroljatok az ügynökségben, játszatok el előre bizonyos szituációkat!
10. Merj te is kérdezni! Sok ügynökség például nem mer rákérdezni a pénzre, pedig ezért indul! Jobb ha a tenderen, vagy már előbb kiderül, hogy mennyit szándékozik költeni az ügyfél.

Tíz hiba:
1. Ha túl sokat hízelegsz
2. Ha túl sok a kifogás
3. Ha túl sok a filozófia és az ideológia
4. Ha túl sok a felsorolás
5. Ha túl bonyolult az érvelésed
6. Ha a marketingest meg akarod tanítani a marketing alapszabályaira
7. Ha túl sokszor említed, hogy kiket ismersz a szakmában
8. Ha jópofázol
9. Ha nem nézel az ügyfél szemébe
10. Ha csak reklámról tudsz beszélni

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Házon belülről érkezik az utód a Bors kiadójánál.

A grillparty kampányt a Spice készítette.

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés