hirdetés
hirdetés
hirdetés

New business jótanácsok a GD-ről

Micky Denehy workshopja szinte csak felsorolásból állt, de annyira jó volt, hogy pénzt adtunk volna érte.

hirdetés

Micky Denehy (Forrás: Golden Drum)
Micky Denehy, a Saatchi & Saatchi egykori európai marketingigazgatója, az EACA International School of Advertising alapítótagja olyan előadást tartott a Golden Drumon, amilyenekért tényleg lenne értelme tetemes pénzt is kiadni a reklámos sulikban. Elbűvölt az angol, mert nemcsak kiváló előadó (tanártársával, Steve Henryvel együtt), hanem az üzletszerzés azon aranyszabályait mondta el, amiről alig hisszük, hogy a magyar kollégái mondjuk csak a húsz százalékát betartanák egy-egy tendertárgyaláson.

A szakember azzal kezdte, hogy egy tenderen való elindulás előtt az ügynökségnek mit kell világosan látnia: az ügynökség pozícióját és credóját, a megnyerni kívánt üzlet természetét, valamint a közép- és hosszú távú lehetőségeket és esetleges hátrányokat. „Ha ezeket nem tisztázza egy ügynökség, és mind a magáról, mind pedig az üzletről alkotott elképzelései irreálisak, akkor eleve reménytelen bármin is elindulnia. Pedig ezek nem csupán az indulás feltételei, de ezek alapozzák meg azt is, hogy egyáltalán kerülhet-e tenderhelyzetbe egy ügynökség, meghívják-e bárhová, vagy neki kell-e állandóan ajánlkoznia” – mondta Denehy.

Denehy két, otthonról hozott példával illusztrálta, hogy miért fontos egy ügynökség önreprezentációja, amikor új ügyfelet akar szerezni úgy, hogy egy tenderre nem is hívták meg őket. Az egyik ilyen eset úgy történt, hogy a német Saatchi hiába küldözgetett e-maileket, dm-eket az Adidasnak, soha egyetlen megkeresésre sem válaszoltak, mígnem elkészítették az új-zélandi Saatchi által jegyzett Bless Them All című Adidas-reklámnak a remake-jét, amiben a német ügynökség ügyvezetője, kreatívigazgatója, pénzügyi és stratégiai igazgatója egy háromcsíkos pulcsit húz magára. „Elküldtük a videót, és fél óra múlva felhívták az Adidastól a német ügyvezetőt, hogy értik, imádják és hogy jó, találkozzunk” – emlékszik vissza Denehy.

A másik történet szintén a német Saatchihoz kötődik. Az ügynökséghez eljutott, hogy a Török Turisztikai Hivatal a következő kampányát tenderezteti, amelyre a Saatchit nem hívták meg. Az ügynökség névtelenül három napon keresztül óriás csokor vörös rózsákat küldött a tendert levezénylő hivatalnoknak, a negyediken már egy kis kártyát is mellékeltek a szövegíró törökországi élményeiről szóló szöveggel, mígnem az ötödik napon már az ügyvezető igazgató aláírásával küldtek virágot. „Ne küldjenek több virágot!” – ezt üvöltötte bele a telefonba a hivatalnok, amikor felhívta az ügyvezetőt. „Viszont a tenderre meg vannak hívva” – tette hozzá.

Denehy ezután kétszer tíz - leírva sajnos nem olyan izgalmas - alapszabályt osztott meg a hallgatókkal. Külön szedjük:

Tíz tanács:
1. Ne indulj el a tenderen, ha nincsen mondanivalód!
2. Figyelj a részletekre! Az ügyfél azt is nézni fogja, hogy a gallérod koszos-e.
3. Válogasd meg az embereidet, akikkel prezentálni mész! Tilos mindig ugyanazzal a csapattal elmenni, ha autós ügyfélhez mész, akkor vigyél magaddal egy autóőrültet.
4. Végezd el a házi feladatod! A David Ogilvytől kölcsönzött tanács arra vonatkozik, hogy a tender előtt fel kell készülni az iparágból, az ügyfélből, az ügyfél célcsoportjából.
5. Tervezd meg a mondataid! És a tendercsapatét is. Csak az beszéljen, aki az adott témához ért.
6. Válogasd meg, hogy mit akarsz bemutatni a kreatív anyagaidból! Csak olyan showreelt mutass be, ami az ügyfél számára releváns, nem érdekli hány díjazott munkád volt Cannes-ban, az érdekli, hogy a termékcsoporthoz köthető reklámjaid milyenek.
7. Csak olyasmiről beszélj, aminek köze van a tenderhez!
8. Készülj fel arra, hogy az ügyfél visszakérdez! És csak az válaszoljon, aki tudja a választ!
9. Nagyon sokat gyakoroljatok az ügynökségben, játszatok el előre bizonyos szituációkat!
10. Merj te is kérdezni! Sok ügynökség például nem mer rákérdezni a pénzre, pedig ezért indul! Jobb ha a tenderen, vagy már előbb kiderül, hogy mennyit szándékozik költeni az ügyfél.

Tíz hiba:
1. Ha túl sokat hízelegsz
2. Ha túl sok a kifogás
3. Ha túl sok a filozófia és az ideológia
4. Ha túl sok a felsorolás
5. Ha túl bonyolult az érvelésed
6. Ha a marketingest meg akarod tanítani a marketing alapszabályaira
7. Ha túl sokszor említed, hogy kiket ismersz a szakmában
8. Ha jópofázol
9. Ha nem nézel az ügyfél szemébe
10. Ha csak reklámról tudsz beszélni

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés