hirdetés
hirdetés
hirdetés

Networking a Budapest-London tengelyen

Sorozatunkban Incze Kinga, a Whitereport cross-médiapiaci adatbázis alapítója osztja meg velünk benyomásait, amelyeket a Budapest és London közötti ingázás során tesz. A szövegben foglaltak az ő szakmai véleményét tükrözik. Ez a hetedik rész, az első erre olvasható.

hirdetés

Jöjjön egy (látszólag) könnyebb téma: networking a Budapest-London tengelyen.

A networkinggel mint műfajjal nem ma kezdtem ismerkedni, de lenyűgöz a britek módszeressége. A kontinensről jöttek számára elsőre akadnak fura dolgok – például ki menne el a számlavezető bankja aulájába munka után egy jó kis networkingre, hogy más, a számlájukat annál a banknál vezető emberekkel találkozzon random módon? De ha az ember megérti a lényeget, a kapcsolatteremtés módja már egyáltalán nem számít.

Az utóbbi két alkalommal szervezett missziók keretében voltam Londonban, amelyek egyfajta networkingarzenált vonultattak fel. Áprilisban egy London Calling nevű, június elején pedig a London Tech Weekre szervezett első European Women in Tech programmal. Előbbiben magyarországi adat- és mesterséges intelligencia-téren működő innovatív b2b startup és scaleup vehettek részt, utóbbiba 16 országból 35 női alapítót hívtak meg, akik közt én képviseltem Magyarországot,  A közös nevező a szervezést illetően a Brit Nagykövetség Department for International Trade részlege volt, a London Calling pedig a Startup Campus, az Enterprise Europe Network, a HEPA és az INPUT program társszervezésében valósult meg, tehát eleve egy kollaboratív project volt, nem csoda, hogy mindkét út célja a Nagy-Britanniába igyekvő vagy ott már üzletfejlesztési státuszban levő innovatív cégek segítése.

A Whitereport nemzetközi terjeszkedését úgy indítottuk, hogy az amerikai Collision start-up konferencián való kiállítás után a New Orleansban szerzett kapcsolatok londoni vezetőit kerestük meg, összekapcsolva hazai ajánlásokkal - eszünkbe sem jutott, hogy lehetnek szervezetek, amelyek kifejezett célja az üzleti kapcsolatok építése a két ország közt. Épp ezért örültünk az idén jött lehetőségeknek, amelyekből aztán meglepően sokféle üzleti kapcsolat indult.

A London calling-program része volt egy workshop, ahol a vállalkozás- és régiófejlesztési pezentáció alapján bukkant fel kapcsolódási pont a birminghami előadóval. A Big data & IoT Showtól azt vártam, hogy közvetlenül kerülök kapcsolatba és képbe a legújabb fejlesztésekkel, amelyet tanácsadói munkánk és saját termékfejlesztésünk kapcsán is tudunk használni – emellett azonban legnagyobb megleptésemre egy  potenciális új  brit adatbeszállítónkra bukkantam egy idősebb úriemberekből álló startupper-csapat formájában.

Üzleti reggeli a londoni Magyar Nagykövetségen

Magyar szemmel idegen lehet az a meet-up műfaj, amellyel legutóbb a Paradigm Talk nevű rendezvénysorozaton találkoztam. A londoni belvárosi irodákba vagy co-working officeokba szervezett rendezvények célja, hogy startupokat és vállalkozókat, illetve potenciális partnereket kapcsoljon össze. A formátum az, hogy 6-7 innovatív startup 5-5 perces pitchek formájában mutatja be vállalkozását, a hallgatóság állva nézi őket mint egy kiállításmegnyitón, és utána aktív match-making keretében próbálnak a résztvevől kideríteni, van-e releváns kapcsolat a teremben. Mint egy húsvásár vagy rapidrandi - de működik.

A legmeglepőbb networkingesemény azonban a Metro Bank esti rendezvénye volt, amelyre fent már utaltam. Elképzelni sem tudtam, kik és miért mennek el munka után a számlavezető bankjukba networkölni más számlavezető cégekkel? Hacsak nincs valami általános szolgáltatása valakinek, mit várhat egy random módon szerveződő eventtől? Nos, a delegációnkon kívüli résztvevők, akik a banknak valóban KKV-ügyfelei, teljesen normálisnak tűnő, kulturált emberek voltak, akik közt a csoportunk egyik tagja egy kifejezetten ígéretes kapcsolatra talált.

Persze a klasszikus networkingműfajok sem maradhattak el: áprilisban a londoni magyar nagykövetség szűkkörű üzleti reggelije adott lehetőséget a kapcsolatépítésre, júniusban pedig többek közt a brit külügyhöz tartozó Lancester Houseba szervezett zártkörű workshopon vettünk részt, ahol a kormány innovatív vállalkozásoknak szóló programját mutatták be. Utóbbiban érdekes pillanat volt, amikor kissé késői érkezésünkig gyakorlatilag  csak férfiakból álló hallgatóságot a közel negyven fős delegációnk bevonulása látványosan „felhígította”, így amikor csoportokba osztva az úgynevezett dealmaker-konzultáció folyt, nem volt nehéz    szóhoz jutnunk, ami mindig segít utána az érdemi beszélgetés elindításában.

Az már csak hab volt a tortán, hogy a régóta vágyott Bloomberg-kapcsolatfelvétel elindításához a delegációnk osztrák tagjával való véletlenszerű beszélgetés révén sikerült szert tennem reggeli közben, míg én kommunikációs tanácsadó ajánlásával tudtam neki segíteni... szóval, soha nem lehet tudni, ki kit ismer. Törekedni kell persze a céltudatos kapcsolatépítésre, hisz rengeteg idő, energia és pénz a londoni networking, mégis nagy tanulság volt számomra, hogy sokkal több kapcsolódási pont van mint gondoljuk – csak beszélgetni kell és artikulálni, mit keresünk.

Incze Kinga
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés