hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elektronikában a Huawei, könyveknél a Libri uralta a karácsonyi netet

A karácsonyi márkazajban vizsgálta az elektronikai cikkek, könyváruházak, kozmetikumok online említéseit és megítélését a Neticle.

hirdetés

Elektronikai cikkek

A kütyük iránti érdeklődés általában már novemberben, a Black Friday környékén megnő, és a webes adatokból látszik, hogy ez később sem hagy alább.

A legtöbbet említett témákból kiderül, hogy az okostelefon egyértelműen a legkeresettebb elektronikai termék. Ezen belül a képernyő, kijelző, illetve az operációs rendszer és frissítés végeztek még dobogón a témák között, mindkettő inkább a negatív visszhangok miatt. Tévéknél főleg a Sony, Samsung, LG hármast hasonlítgatták össze a netezők.

Márka

Decemberi említések száma

Huawei

17962

Samsung

16852

Sony

5787

Apple

8183

Az említésgráf az elektronikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az elektronikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

A legkeresettebb elektronikai márkák decemberi említései a weben (Forrás: Neticle)
A legkeresettebb elektronikai márkák decemberi említései a weben (Forrás: Neticle)

Említések megoszlására tartalomtípusok szerint jellemző a fórumos beszélgetések túlsúlya (Forrás: Neticle)
Említések megoszlására tartalomtípusok szerint jellemző a fórumos beszélgetések túlsúlya (Forrás: Neticle)

A Huawei aktiválta leghatékonyabban a követőit karácsony előtt, három nyereményjáték is belefért az év végi hajrába. A 9000 fórumos hozzászólásban sok (20%) dicséretet kaptak a kínai készülékek kamerájuk és gyorsaságuk miatt, de akadtak kritikus pontok is (24%-ban). 

Az Apple háza táján nem olyan gyakori a social media aktivitás, inkább a sajtó figyelmét ragadta meg, hogy Kínában az iPhone árusításának szabtak törvényi gátat, de összességében az amerikai márka népszerűsége alábbhagyni látszik a versenytársakéval szemben az online diskurzusban.

A Samsunggal a lassú okostelefonok és a becsíkozódó képernyőjű tévék miatt elégedetlenek néhányan.

Könyváruházak

Márka

Decemberi említések száma

Libri-Bookline

589

Líra

400

Alexandra

130

Bookline

109

A könyváruházak között a Libri és a Líra teljesített jól a közösségi oldalakon.

Az említésgráf az könyváruházak kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az könyváruházak kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

Meglepően sok volt a releváns twitter-említés (20-25%-ban), persze a Facebook-kommunikáció sem maradt el.  A fórumokon kívül a konyves.blog.hu, a hvg.hu és a litera.hu olvasói írtak a legtöbbet a könyvekről.

Kozmetikumok

Márka

Decemberi említések száma

The Body Shop

363

Nivea

259

Lush

204

L’Oreal

34

A kozmetikai márkák között a The Body Shop végzett az élen a Nivea, a Lush és a L’Oreal előtt, ha az említések számát nézzük, ami egyenes arányban van a szponzorált tartalmakkal is.

Az említésgráf az kozmetikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja  (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az kozmetikai márkák kulcs témáit és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

A The Body Shop háza táján a Netpincért is bevonó kampány vitte a decemberi prímet, 80-90%-ban itt szaporították a kommenteket ajándékcsomagokért a fogyasztók.

A Nivea két kampánnyal rukkolt elő még az ünnepek előtt, Facebookon és szponzorált videók formájában. A Lush a videósokat is bevonta, 40%-ban szponzorált videós tartalmak (termékbemutatók, tesztek, ajándékcsomag-sorsolások) alatt esett szó a termékeiről, különösképp a fürdőbombáról.

Plázák

A karácsonyi készülődés szinte menetrendszerű plázázást is jelent karácsony előtt, ami a plázák social media aktivitásán is meglátszik. Árkád, Westend, Campona a legemlítettebbek sorrendje.

Márka

Decemberi említések száma

Árkád

1274

Westend

572

Campona

468

Az említésgráf az plázákkal kapcsolatos kulcs témákat és kapcsolataikat mutatja  (Forrás: Neticle)
Az említésgráf az plázákkal kapcsolatos kulcs témákat és kapcsolataikat mutatja (Forrás: Neticle)

Érdekesség, hogy az Árkád említései jórészt organikusak: a Rossmann és a Costa is nyereményjáték keretében arra kérte a követőit, hogy írják meg, melyik a kedvenc üzletük. Ennek többek között az Árkád örülhetett, de több vidéki (Pécs, Szeged, Győr) központ mellett is letették a voksukat a kommentelők.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

A kerek évfordulót a cég új imázsvideóval ünnepli, amiben van szalámieső, rugózó párizsi és kiderül, milyen belülről egy rakott krumpli. A kampánybejelentőt itt olvashatod.

Pintér Dániel Gergő, a Media 2.0 alapítója, az MTA SZTAKI kommunikációs vezetőjét választotta a taggyűlés.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés