hirdetés
hirdetés
hirdetés

Népszavazás-kampány - mindent alulmúló kreativitás

„Ez a kampány sem fog bekerülni az annalesekbe”- fogalmazott Lendvai Dávid, a hat kreatívvezetője a népszavazási kampányok színvonalával kapcsolatban. A témában megkérdezettek szerint nemcsak a vizuális kivitelezéssel vagy a szövegekkel vannak alapvető problémák, hanem a koncepciókkal és az üzenetek célzásával is. Körképünk nagy tanulsága, hogy ebben a témában nehéz szóra bírni a szakma szereplőit: vagy nem vállalják fel névvel a véleményüket, vagy egyáltalán nem követik figyelemmel a most zajló politikai kampányeseményeket.
hirdetés
A 2008-as népszavazási kampány kreatívanyagai a Kreatív Online által megkérdezett kreatívok szerint még a politikai kampányoknál megszokott alacsony színvonalat sem érik el, csak az jelent változatosságot, hogy az egyes pártok különböző módon készítettek rossz kreatívokat.

Lendvai Dávid, a hat kreatívvezetője szerint mindegyik párt kampányának megvan a maga jellegzetes hibája. Szerinte a Fidesz kampányában például nem világos, hogy észérvekkel vagy érzelmekkel akarnak kommunikálni, „A jövő igennel kezdődik” szlogen ráadásul egy régi üzenetüknek, „a jövő elkezdődött”-nek az újrafogalmazása.

Lendvai Dávid úgy véli, hogy a Fidesz egyetlen szakmailag helyénvaló dolgot tett: a hirdetéseken megjelenő „szociális népszavazás” felirattal „nevet adott a gyereknek”.

Faragó Tamás, a JWT Budapest kreatívigazgatója a hiteltelenség problémáját is felvetette, ami az ellenzéki és a kormánypárti kommunikációra is igaz. A szakember szerint a hiteltelenség oka a Fidesz esetében, hogy a kreatívok túl általánosak, és nem emelnek ki konkrétumokat, míg az MSZP kampányában a szpotban megszólaló szereplők hiteltelenek.
Bár az SZDSZ célja is, mint arról már beszámoltunk, a „nem” szavazatok maximalizálása a kampánnyal, Lendvai szerint a párt kreatívjai inkább imázsépítésre és a saját táboruknak történő üzenetküldésre alkalmasak, a választók véleményének megváltoztatására aligha.

Egyedül a Fidesz népszavazás-logójának vörös csillaggal való kiegészítését tartotta jónak mindekét szakember, az „agymosós” kreatívokat viszont Lendvai inkább erőltetettnek, Faragó pedig elitistának minősítette.

„Az MSZP közterületi kampánya olyan, mintha a legutóbbi választás során kitalált jó vizuális koncepciót akarták volna szándékosan porba alázni” – fogalmazott Lendvai, aki szerint a plakátok „nem kellően plakátosak, túl bonyolultak, túl sok szöveggel. Az is meglehet, hogy az MSZP tudatosan készített ennyire semmilyen, érdektelen kreatívokat, hogy ezzel is érdektelenné tegye az egész szavazást”- vélte a szakember, majd így összegzett: „Az annalesekbe egyik kampány sem fog bekerülni.”

Faragó Tamás szerint az általános probléma a népszavazási kampány kreatívjaival az, hogy a pártok nem foglalkoznak a célcsoportokkal – átfogóan, a tömegekhez kívánnak szólni, ezért az üzeneteik unalmassá és egysíkúvá válnak. Ami lehetséges, hogy a kreatívok készítésének szintjén még nem jelentkezik, de később talán a megrendelő felülírja az egyedi elképzeléseket. Egyedül az SZDSZ nem kíván mindenkihez szólni, de a párt ezzel többnyire az ellenkező véglet, az elitizmus hibájába esik: kevés emberhez szól, a többiek pedig nem értik az üzeneteket.

Mint arról már beszámoltunk, a március 9-i népszavazást megelőző kampányok feladataira, nem született új ügynökségi megbízás, a Fidesz, az MSZP és az SZDSZ is eddigi partnereivel dolgozik együtt. Az MDF nem vesz részt a kampányban, hanem a korrupciómentes közélet megteremtéséért indított akciót „Amiről nem beszélnek…” címmel.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A médiaértesülések szerint nem politikai indíttatásból.

A vád szerint megvesztegette a román labdarúgó liga elnökét.

Az összes hirdetés 43,7 százalékát tették ki.

Andy Vajna 4 (négy) forintos tőkeemelést hajtott végre, a bank még milliárdokat tett a veszteséges cégbe.

A köztévé a terrort, a TV2 a hagyományos bűncselekményeket, az RTL a politikai bűnözést mutatja sokat.

hirdetés

A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Hosszabbított nevezési határidő: május 26.

A 2016-os Employer Branding Award díjazott kampányainak bemutatása május 23-án

Idén kilencedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 26.

Content+Marketing Award díjátadó és workshop május 31-én.

Gyakorlati képzés a sikeres Google AdWords kampányokhoz. Időpont: június 7.

Mitől érzi magát sikeresnek a munkavállaló? Valóban csak a hr-es felelőssége? Konferencia nem csak HR szakembereknek

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

hirdetés
hirdetés