hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem menekülhetnének külföldre a tévék

A hat régióbeli médiahatóság második fórumán elhangzott, hogy a műsorszolgáltatók székhelyváltását szigorúbban fogják venni, de ehhez alkalmas jogszabályi környezet is kell. Az online és a nem lineáris tartalmaknál a kiskorúak védelmében nem elégszenek meg a korhatárkarikával.

hirdetés

Sajtótájékoztatót tartott ma a Közép-európai Szabályozó Hatóságok Fóruma a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A második alkalommal megrendezett tanácskozáson a cseh, a szlovák, a román, a lengyel, a szerb és a magyar médiahatóságok vezetői, illetve a török és a szlovén szervezetek képviselői megvitatták az audiovizuális szolgáltatásokról szóló uniós irányelv nemzeti jogrendszerekbe való átültetésének kérdéseit is.

Árulkodtunk Romániában

Egy rövid bevezető, valamint a kötelező „örülünk, hogy itt lehetünk” kör után Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke elmondta, hogy a hat ország részvételével zajló fórumot első sorban a határon átnyúló műsorszolgáltatásból adódó problémák hívták életre. De ilyen régióspecifikus problémaként merült fel a termékelhelyezések kérdése, a kiskorúak védelme, az egészségtelen élelmiszerek reklámozása és a közönségmérés is. „A németek furcsán néznek ránk, amikor elmondjuk, hogy a műsorszolgáltatók nem adják ki a termékelhelyezésre vonatkozó szerződéseket. Náluk ilyen nem fordulhat elő” – mondta az NMHH elnöke.

Szalai Annamária hat ország együttműködésének hasznáról azt mondta, hogy a szolgáltatók sokszor azért váltanak székhelyt, mert azt hiszik, hogy így ki tudnak bújni a hatóság szigora alól, és ha csak azért váltanak országot, hogy több jogsértő tartalmat tudjanak szolgáltatni, annak elejét kell venni. „Volt egy műsorszolgáltató, amelyik Romániába akarta áttenni a székhelyét, de mi értesítettük a román társhatóságot, hogy a szolgáltató nem fizeti rendesen a műsorszolgáltatási díjat és többször megsértette a médiatörvényt. A román kollégák ez után nem is adták meg nekik az engedélyt” – mondta az elnökasszony.

Csehország olcsó, hatósága jó

Csehországban jelenleg huszonegy olyan szolgáltató van bejelentkezve, amely Magyarországra is sugároz műsorokat, így joggal merült fel az újságírói kérdés, hogy mitől olyan népszerűek?

A cseh médiahatóság képviselője elmondta, hogy nincs műsorszolgáltatási díj, és egy éves regisztrációért mindössze kétezer eurót (560 ezer forint) kell fizetniük a szolgáltatóknak. A mi, esetenként több százmilliós/milliárdos műsorszolgáltatási díjunk ezzel nem tud versenyezni. Szalai Annamária erre reagálva úgy fogalmazott, hogy az új médiatörvénynek kedvezőbb feltételeket kell teremtenie a műsorszolgáltatók számára, ugyanakkor hozzátette: „De arra is ösztönözni kell őket, hogy minőségi magyar tartalmat kelljen előállítaniuk”.

Nem lesz a korhatárjelzésre

A sajtótájékoztató utolsó harmadában a gyermekek védelméről volt szó. A hatóságok képviselői leszögezték, hogy a szabályozás nem akarja majd helyettesíteni a szülőket, inkább partneri viszonyt szeretnének kialakítani a médiumokkal és a társadalommal. A technológiával, és a nem lineáris műsorszolgáltatással (IPTV-k) egyelőre nem tud mit kezdeni a szabályozás, és a cseh képviselő is elismerte, hogy száz százalékos megoldás nincsen a kiskorúak védelmére ezekben az esetekben. Leszögezte ugyanakkor, hogy „el fogjuk utasítani a korhatár-megjelölést” – utalva arra, hogy nem az online, illetve a nem lineáris televíziós tartalmak esetében nem lesz elegendő egy piros karika, ennél szigorúbb lesz a szabályozás.

Szalai Annamária annyit tett hozzá, hogy a hagyományos média szabályozásának normáit ki fogják terjeszteni ezekre a tartalmakra is. „Az, hogy az atombomba létezik, és tiltott, nem azt jelenti, hogy késsel lehet szurkálni” – fogalmazott.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat a Most generáció kampányával.

Az emlékműsor után Bryant utolsó NBA-mérkőzését is levetítik.

A Mirror is felkapta a fejét a fitnesszpápa hibátlan érvelésére.

A Media1 szerint a hírműsorok felügyelete tartozik majd Hardy Mihályhoz.

Kiadója az önkormányzat vagyonkezelő cége.

hirdetés
hirdetés

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók