hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem menekülhetnének külföldre a tévék

A hat régióbeli médiahatóság második fórumán elhangzott, hogy a műsorszolgáltatók székhelyváltását szigorúbban fogják venni, de ehhez alkalmas jogszabályi környezet is kell. Az online és a nem lineáris tartalmaknál a kiskorúak védelmében nem elégszenek meg a korhatárkarikával.

hirdetés

Sajtótájékoztatót tartott ma a Közép-európai Szabályozó Hatóságok Fóruma a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A második alkalommal megrendezett tanácskozáson a cseh, a szlovák, a román, a lengyel, a szerb és a magyar médiahatóságok vezetői, illetve a török és a szlovén szervezetek képviselői megvitatták az audiovizuális szolgáltatásokról szóló uniós irányelv nemzeti jogrendszerekbe való átültetésének kérdéseit is.

Árulkodtunk Romániában

Egy rövid bevezető, valamint a kötelező „örülünk, hogy itt lehetünk” kör után Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke elmondta, hogy a hat ország részvételével zajló fórumot első sorban a határon átnyúló műsorszolgáltatásból adódó problémák hívták életre. De ilyen régióspecifikus problémaként merült fel a termékelhelyezések kérdése, a kiskorúak védelme, az egészségtelen élelmiszerek reklámozása és a közönségmérés is. „A németek furcsán néznek ránk, amikor elmondjuk, hogy a műsorszolgáltatók nem adják ki a termékelhelyezésre vonatkozó szerződéseket. Náluk ilyen nem fordulhat elő” – mondta az NMHH elnöke.

Szalai Annamária hat ország együttműködésének hasznáról azt mondta, hogy a szolgáltatók sokszor azért váltanak székhelyt, mert azt hiszik, hogy így ki tudnak bújni a hatóság szigora alól, és ha csak azért váltanak országot, hogy több jogsértő tartalmat tudjanak szolgáltatni, annak elejét kell venni. „Volt egy műsorszolgáltató, amelyik Romániába akarta áttenni a székhelyét, de mi értesítettük a román társhatóságot, hogy a szolgáltató nem fizeti rendesen a műsorszolgáltatási díjat és többször megsértette a médiatörvényt. A román kollégák ez után nem is adták meg nekik az engedélyt” – mondta az elnökasszony.

Csehország olcsó, hatósága jó

Csehországban jelenleg huszonegy olyan szolgáltató van bejelentkezve, amely Magyarországra is sugároz műsorokat, így joggal merült fel az újságírói kérdés, hogy mitől olyan népszerűek?

A cseh médiahatóság képviselője elmondta, hogy nincs műsorszolgáltatási díj, és egy éves regisztrációért mindössze kétezer eurót (560 ezer forint) kell fizetniük a szolgáltatóknak. A mi, esetenként több százmilliós/milliárdos műsorszolgáltatási díjunk ezzel nem tud versenyezni. Szalai Annamária erre reagálva úgy fogalmazott, hogy az új médiatörvénynek kedvezőbb feltételeket kell teremtenie a műsorszolgáltatók számára, ugyanakkor hozzátette: „De arra is ösztönözni kell őket, hogy minőségi magyar tartalmat kelljen előállítaniuk”.

Nem lesz a korhatárjelzésre

A sajtótájékoztató utolsó harmadában a gyermekek védelméről volt szó. A hatóságok képviselői leszögezték, hogy a szabályozás nem akarja majd helyettesíteni a szülőket, inkább partneri viszonyt szeretnének kialakítani a médiumokkal és a társadalommal. A technológiával, és a nem lineáris műsorszolgáltatással (IPTV-k) egyelőre nem tud mit kezdeni a szabályozás, és a cseh képviselő is elismerte, hogy száz százalékos megoldás nincsen a kiskorúak védelmére ezekben az esetekben. Leszögezte ugyanakkor, hogy „el fogjuk utasítani a korhatár-megjelölést” – utalva arra, hogy nem az online, illetve a nem lineáris televíziós tartalmak esetében nem lesz elegendő egy piros karika, ennél szigorúbb lesz a szabályozás.

Szalai Annamária annyit tett hozzá, hogy a hagyományos média szabályozásának normáit ki fogják terjeszteni ezekre a tartalmakra is. „Az, hogy az atombomba létezik, és tiltott, nem azt jelenti, hogy késsel lehet szurkálni” – fogalmazott.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A flamand szélsőjobboldali párt plakátjait használta fel projektjéhez a menekültekkel foglalkozó belga szervezet.

Steve Wozniak a CIB Bank által szervezett Novathon konferencián tart előadást.

A Winestone Étterem Instagram-kommunikációját nyerte el az online marketinggel foglalkozó ügynökség.

Bo – Live Branding Agency néven folytatják, és egy 27 Names nevű nemzetközi hálózathoz is csatlakoztak.

Nem igazán sajnálják azt, aki emiatt távozott. „A követők fontosak, de a szeretet fontosabb" – állítják. 

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus