hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem menekülhetnének külföldre a tévék

A hat régióbeli médiahatóság második fórumán elhangzott, hogy a műsorszolgáltatók székhelyváltását szigorúbban fogják venni, de ehhez alkalmas jogszabályi környezet is kell. Az online és a nem lineáris tartalmaknál a kiskorúak védelmében nem elégszenek meg a korhatárkarikával.

hirdetés

Sajtótájékoztatót tartott ma a Közép-európai Szabályozó Hatóságok Fóruma a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A második alkalommal megrendezett tanácskozáson a cseh, a szlovák, a román, a lengyel, a szerb és a magyar médiahatóságok vezetői, illetve a török és a szlovén szervezetek képviselői megvitatták az audiovizuális szolgáltatásokról szóló uniós irányelv nemzeti jogrendszerekbe való átültetésének kérdéseit is.

Árulkodtunk Romániában

Egy rövid bevezető, valamint a kötelező „örülünk, hogy itt lehetünk” kör után Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke elmondta, hogy a hat ország részvételével zajló fórumot első sorban a határon átnyúló műsorszolgáltatásból adódó problémák hívták életre. De ilyen régióspecifikus problémaként merült fel a termékelhelyezések kérdése, a kiskorúak védelme, az egészségtelen élelmiszerek reklámozása és a közönségmérés is. „A németek furcsán néznek ránk, amikor elmondjuk, hogy a műsorszolgáltatók nem adják ki a termékelhelyezésre vonatkozó szerződéseket. Náluk ilyen nem fordulhat elő” – mondta az NMHH elnöke.

Szalai Annamária hat ország együttműködésének hasznáról azt mondta, hogy a szolgáltatók sokszor azért váltanak székhelyt, mert azt hiszik, hogy így ki tudnak bújni a hatóság szigora alól, és ha csak azért váltanak országot, hogy több jogsértő tartalmat tudjanak szolgáltatni, annak elejét kell venni. „Volt egy műsorszolgáltató, amelyik Romániába akarta áttenni a székhelyét, de mi értesítettük a román társhatóságot, hogy a szolgáltató nem fizeti rendesen a műsorszolgáltatási díjat és többször megsértette a médiatörvényt. A román kollégák ez után nem is adták meg nekik az engedélyt” – mondta az elnökasszony.

Csehország olcsó, hatósága jó

Csehországban jelenleg huszonegy olyan szolgáltató van bejelentkezve, amely Magyarországra is sugároz műsorokat, így joggal merült fel az újságírói kérdés, hogy mitől olyan népszerűek?

A cseh médiahatóság képviselője elmondta, hogy nincs műsorszolgáltatási díj, és egy éves regisztrációért mindössze kétezer eurót (560 ezer forint) kell fizetniük a szolgáltatóknak. A mi, esetenként több százmilliós/milliárdos műsorszolgáltatási díjunk ezzel nem tud versenyezni. Szalai Annamária erre reagálva úgy fogalmazott, hogy az új médiatörvénynek kedvezőbb feltételeket kell teremtenie a műsorszolgáltatók számára, ugyanakkor hozzátette: „De arra is ösztönözni kell őket, hogy minőségi magyar tartalmat kelljen előállítaniuk”.

Nem lesz a korhatárjelzésre

A sajtótájékoztató utolsó harmadában a gyermekek védelméről volt szó. A hatóságok képviselői leszögezték, hogy a szabályozás nem akarja majd helyettesíteni a szülőket, inkább partneri viszonyt szeretnének kialakítani a médiumokkal és a társadalommal. A technológiával, és a nem lineáris műsorszolgáltatással (IPTV-k) egyelőre nem tud mit kezdeni a szabályozás, és a cseh képviselő is elismerte, hogy száz százalékos megoldás nincsen a kiskorúak védelmére ezekben az esetekben. Leszögezte ugyanakkor, hogy „el fogjuk utasítani a korhatár-megjelölést” – utalva arra, hogy nem az online, illetve a nem lineáris televíziós tartalmak esetében nem lesz elegendő egy piros karika, ennél szigorúbb lesz a szabályozás.

Szalai Annamária annyit tett hozzá, hogy a hagyományos média szabályozásának normáit ki fogják terjeszteni ezekre a tartalmakra is. „Az, hogy az atombomba létezik, és tiltott, nem azt jelenti, hogy késsel lehet szurkálni” – fogalmazott.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Telekom ismét kiosztotta a Fenntarthatósági Sajtódíjakat.

Arany János korábban a Google-nél, azelőtt az SAP-nál dolgozott.

Az alvás ünnepe alkalmából kéthetes altató livestreamet indított a bútorgyártó.

A Nestlé hozza be őket.

Az Apple új reklámjából kiderül, mi mindent kell kibírnia a telefonjaiknak, különösen a legújabb, 11-es verziónak.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.