hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lett jobb a nyomtatott helyzet

A vártnak megfelelően nem mutat rózsás képet a MATESZ 2011 negyedik negyedéves gyorsjelentése: mind a napilapok, mind a hetilapok jelentősen csökkentek. A legnagyobb fizetős lapok között egyáltalán nincs növekvő, a kisebbek között is alig.

hirdetés

Sajnálatos, de nem meglepő módon az előző negyedév sem fordította meg a nyomtatott sajtó folyamatosan csökkenő példányszámait. A 10 legnagyobb példányszámú magyarországi nyomtatott heti- vagy napilap mindegyike csökkenést mutatott 2011 negyedik negyedévében az előző, 2010-es év hasonló időszakához képest.

Jobb esetben ez csupán 2-3 százalékos csökkenést jelentett, de akadnak a legnagyobbak között olyanok is, amelyek majd 10, sőt 17 százalékkal kevesebb példányt értékesítettek. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

Naponta kell kevesebb

A napilapok szegmensét 174 ezer összesen értékesített példánnyal vezető Blikk példányszáma 5 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest, ennél is nagyobb a konkurens bulvárlap, a 79,4 ezres Bors példányszámesése, amely 8 százalékos volt.

A közéleti Népszabadság 61,8 ezerrel és mínusz 11 százalékkal zárta az évet, jobboldali ellenfele ennél kisebbet bukott: a Magyar Nemzet 6 százalékos csökkenéssel 44,6 ezren zárt. A még jobboldalibb Magyar Hírlap képes volt tovább csökkenni: a negyedik negyedéves 10,6 ezer példány közel 14 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Nem elhanyagolható emellett az 58,6 ezres Nemzeti Sport közel 10 százalékos visszaesése sem.

Legkevésbé a megyei lapok estek vissza, viszont ez is inkább csak mérsékelt csökkenést jelentett. 2-3 százalék már igen jónak számított, bár egy-két kivételes növekedő is akadt. Ilyen volt az Axel Springer által kiadott 24 Óra, amelyből 16 ezer példányt értékesítettek, ez 3,5 százalékos növekedés, de minimálisan – 0,6 százalékkal – az ugyancsak AS-hez tartozó Tolnai Népújság is növekedett. A megyei lapok helyzetéről és várható jövőjéről szóló decemberi cikkünket itt olvashatja.

Az ingyenes Metropol példányaiból is kevesebbet terítettek a tavalyi év utolsó negyedében, a 274,3 ezer példány 2,5 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.

Szegény bulvármagazinok

A legjelentősebb, legnagyobb példányszámú fizetős hetilapok között gyakorlatilag nem találni növekedést. A szegmens legnagyobb visszaesését a két fő bulvármagazin, a Sanoma által kiadott Best és a Story könyvelhették el. A Bestből 96,3 ezer példányt értékesítettek, ami közel 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 116 ezernél. A Storyból 203,4 ezer fogyott, ami 16,3 százalékkal múlja alul a 2010 utolsó negyedévi 243 ezret.

A közéleti lapoknál sem sokkal fényesebb a helyzet. A HVG 59,6 ezres példányszáma 14,09 százalékos csökkenést jelent, a konkurens Figyelő 11 ezres példányszáma pedig századra ugyanekkora csökkenést jelent. A 168 Óra példányszámvesztése 10,2 százalék volt. Kiemelkedően teljesített viszont példányszám tekintetében a Heti Válasz, melynek csökkenése nem érte el a két százalékot.

Az ingyenes lapok között a Helyi Téma terjesztett példányszáma (675 ezer) 19 csökkent, míg a Budapesti Újságé (706,8 ezer) fél százalékkal emelkedett.

Máth András, a Ringier kutatási igazgatója a Kreatív decemberi, a 2012-es médiapiacot vizsgáló lapszámában elemzést tett közzé a nyomtatott lappiaci szegmens kilátásairól.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új film támogatja a nemrég piacra dobott Pöttyös Kakaós Tejet.

„Szeretünk élni!” szlogennel került a televízióba a márka idei reklámfilmje.

A Mitónak, az ACG-nek és a Wavemakernek került a legtöbb munkája shortlistre.

A brit szerkesztőség útmutatójában a klímakrízis, vagy a klímaösszeomlás kifejezéseket javasolja a lap munkatársainak.

A Humen Media gondozásában jelenik meg több környező országban is az ingyenes lap.

hirdetés
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.