hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lett jobb a nyomtatott helyzet

A vártnak megfelelően nem mutat rózsás képet a MATESZ 2011 negyedik negyedéves gyorsjelentése: mind a napilapok, mind a hetilapok jelentősen csökkentek. A legnagyobb fizetős lapok között egyáltalán nincs növekvő, a kisebbek között is alig.

hirdetés

Sajnálatos, de nem meglepő módon az előző negyedév sem fordította meg a nyomtatott sajtó folyamatosan csökkenő példányszámait. A 10 legnagyobb példányszámú magyarországi nyomtatott heti- vagy napilap mindegyike csökkenést mutatott 2011 negyedik negyedévében az előző, 2010-es év hasonló időszakához képest.

Jobb esetben ez csupán 2-3 százalékos csökkenést jelentett, de akadnak a legnagyobbak között olyanok is, amelyek majd 10, sőt 17 százalékkal kevesebb példányt értékesítettek. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

Naponta kell kevesebb

A napilapok szegmensét 174 ezer összesen értékesített példánnyal vezető Blikk példányszáma 5 százalékkal csökkent az előző év azonos negyedévéhez képest, ennél is nagyobb a konkurens bulvárlap, a 79,4 ezres Bors példányszámesése, amely 8 százalékos volt.

A közéleti Népszabadság 61,8 ezerrel és mínusz 11 százalékkal zárta az évet, jobboldali ellenfele ennél kisebbet bukott: a Magyar Nemzet 6 százalékos csökkenéssel 44,6 ezren zárt. A még jobboldalibb Magyar Hírlap képes volt tovább csökkenni: a negyedik negyedéves 10,6 ezer példány közel 14 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Nem elhanyagolható emellett az 58,6 ezres Nemzeti Sport közel 10 százalékos visszaesése sem.

Legkevésbé a megyei lapok estek vissza, viszont ez is inkább csak mérsékelt csökkenést jelentett. 2-3 százalék már igen jónak számított, bár egy-két kivételes növekedő is akadt. Ilyen volt az Axel Springer által kiadott 24 Óra, amelyből 16 ezer példányt értékesítettek, ez 3,5 százalékos növekedés, de minimálisan – 0,6 százalékkal – az ugyancsak AS-hez tartozó Tolnai Népújság is növekedett. A megyei lapok helyzetéről és várható jövőjéről szóló decemberi cikkünket itt olvashatja.

Az ingyenes Metropol példányaiból is kevesebbet terítettek a tavalyi év utolsó negyedében, a 274,3 ezer példány 2,5 százalékkal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.

Szegény bulvármagazinok

A legjelentősebb, legnagyobb példányszámú fizetős hetilapok között gyakorlatilag nem találni növekedést. A szegmens legnagyobb visszaesését a két fő bulvármagazin, a Sanoma által kiadott Best és a Story könyvelhették el. A Bestből 96,3 ezer példányt értékesítettek, ami közel 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 116 ezernél. A Storyból 203,4 ezer fogyott, ami 16,3 százalékkal múlja alul a 2010 utolsó negyedévi 243 ezret.

A közéleti lapoknál sem sokkal fényesebb a helyzet. A HVG 59,6 ezres példányszáma 14,09 százalékos csökkenést jelent, a konkurens Figyelő 11 ezres példányszáma pedig századra ugyanekkora csökkenést jelent. A 168 Óra példányszámvesztése 10,2 százalék volt. Kiemelkedően teljesített viszont példányszám tekintetében a Heti Válasz, melynek csökkenése nem érte el a két százalékot.

Az ingyenes lapok között a Helyi Téma terjesztett példányszáma (675 ezer) 19 csökkent, míg a Budapesti Újságé (706,8 ezer) fél százalékkal emelkedett.

Máth András, a Ringier kutatási igazgatója a Kreatív decemberi, a 2012-es médiapiacot vizsgáló lapszámában elemzést tett közzé a nyomtatott lappiaci szegmens kilátásairól.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!