hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem lesz tolongás az atommunkáért

Nem bízza a véletlenre kommunikációs ügyeit a Radioaktív Hulladékokat Kezelő Kht. (RHK): a kiíró közbeszerzési eljáráson keres pr-ügynökséget a következő négy évre, de mint a kht. előző tenderein, most is csak olyanok indulhatnak, akik rendelkeznek - Magyarországon csak két helyen beszerezhető - nukleáris témájú referenciával. Eddig mindig ugyanaz az ügynökség nyert, ezúttal 340 millió forintról van szó.
hirdetés

"Az RHK Kht. 1997-ben történt megalakulása óta minden évben írt ki tendert a kommunikációs feladatok ellátására, és ezt minden évben a Noguchi nyerte meg" - írtuk a Kreatív Online egy 2003-as cikkében.

Az elmúlt 5 évben nem sok minden változott: a 2003-as és a 2006-os tenderen is egyedüli indulóként futott be a Noguchi Porter Novelli, amellyel legutóbb, 2006-ban 2008 végéig kötött szerződést az RHK. Mint arról beszámoltunk, a kht. most ismét közbeszerzési eljárást írt ki a feladatra: a 340 millió forintosra becsült megbízás ezúttal már négy évre szól.

Nincs kedvük bajlódni a betanítással
Az előző két eljárásnál már szerepelt a kiírás szövegében, hogy az érvényes indulóknak legalább két referenciával kell rendelkezniük nukleáris témájú kommunikációs feladatokról. A mostani kiírás idő- és értékhatárt is előír: a megbízásoknak legalább 20 millió forintosaknak kell lenniük, és az elmúlt három évből kell származniuk.

"Egy radioaktív hulladékokkal foglalkozó cég részéről természetes elvárás, hogy olyan partnert keres, aki jártas a témában" - mondta 2003-ban a kht. pr-főmunkatársa, Szabó Attila. Buday Gábor, a kiíró műszaki és tudományos igazgatója most is hasonlóan fogalmazott: "Ez egy speciális megközelítést és felkészültséget igénylő téma. Természetes, hogy olyan ügynökséggel szeretnénk együtt dolgozni, amelynek ebben már van tapasztalata."

Ilyen tapasztalat máshonnan is akadhat - legkézenfekvőbb módon a Paksi Atomerőműtől, akik lapunk információi szerint több ügynökséggel is dolgoztattak az elmúlt években. (Az atomerőmű nyilatkozni egyedül jogosult kommunikációs igazgatóját a napokban sikertelenül próbáltuk elérni.) A referencia-kritériumok között az sem szerepel, hogy ennek magyarországinak kellene lennie, intő jel ugyanakkor, hogy a nemzetközi hálózati ügynökségek már az előző két tendertől is távolmaradtak.

RHK vagy Paks
"Rajtunk kívül számos cégnek vannak magyar nukleáris referenciái, ahogy az elmúlt 10 év RHK Kft. tendereken indulók szép száma bizonyítja. Csak a Paksi Atomerőmű Zrt.-nek négy pr-cég dolgozik folyamatosan" - fogalmazott kérdésünkre Szántó Péter, a mostani kiírást még tanulmányozó Noguchi vezetője is.

Szántó két éve néhány további kutatóintézetet és civil szervezetet is megnevezett, akik tudomása szerint pr-ügynökséggekkel dolgoztatnak. A Kreatív Online most megkereste ezeket az intézményeket, de a megkérdezettek mind azt mondták, keret híján egyáltalán nem alkalmaznak és alkalmaztak ügynökséget.

A 2006-os tenderen eredetileg még egy ügynökség, a Paksi Atomerőműnek az elmúlt években valóban dolgozó Hill&Knowlton is elindult, őket azonban hiánypótlásra szólították fel, amelyet az időközben elnyert más megbízásokra hivatkozva nem teljesítettek. Hutera Erzsébet ügyvezető most kérdésünkre azt mondta, még nem olvasta a kiírást, de nem zárja ki, hogy ismét elindulnak a feladatért.

Az viszont szinte kizárható, hogy a hasonló téren kommunikáló pr-ügynökségek eddig zárt köre a mostani tender révén bővülne.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Miért nem lepődök meg...
hirdetés

Kell az a fanyar, brit humor a nehéz időkben is.

A kínai kormány szerint mégis korai volt a mozik lassú újranyitása. Nem túl jó hír ez a világ filmiparának.

AZ NBC riportere látta a veszélyt, és azonnal cselekedett: elment onnan. Social distancing magasiskola!

Ez most nem a kart karba öltve sörözések időszaka – üzeni a Soproni új kreatívja.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés