hirdetés
hirdetés
hirdetés

„Nem kell ahhoz egyszarvú lénynek születni, hogy UI designer lehessen az ember”

2019 tavaszán a Képzőművészeti egyetem kötelékébén Zádori Adrienn, Muck Ferenc és Ruszty László alapításában indult el egy olyan formabontó kurzus, amely a user interface design-t helyezte a középpontba és naprakész, kézzel fogható tudást ígért az arra nyitottaknak. A képzés felépítése lehetővé teszi, hogy különböző projektek által minden tervezési típusban gyakorlatot szerezzenek a hallgatók, munkájukat pedig szakmai nagyágyúk mentorálják. A UI Academy ma már a Képzőtől független, önálló entitásként működik, a COVID hatására pedig sosem volt még olyan hosszú a várólista, mint most. A képzésről, az elmúlt évek tapasztalatairól és magáról a fogyasztói élményről beszélgettünk a kurzust vezető Zádori Adriennel, a Mastercard-különdíját elnyerő Szabó-Lipták Fannival és Mondovics Péterrel, a Mastercard marketing managerével. (x)

hirdetés

 

Kiket szeretne megszólítani a UI Acdemy?

 

Zádori Adrienn: Elsősorban olyan embereket várunk a UI Academyre, akik szakmai megfontolásból szeretnék elmélyíteni UI (user interface) design ismereteiket. Mivel a felhasználói szemléletnek az üzleti élet szinte minden szegmensében egyre nagyobb a jelentősége, az általunk átadott tudás rengeteg területen kamatoztatható. Több diákunk ügynökségi oldalról, project managerként érkezik, nekik ugyan van valamennyi digitális tudásuk, tapasztalatuk, de az csak felszínes, így rengeteget profitálnak abból, hogy elsajátítják az ügyfél látásmódját, sokkal hatékonyabban tudnak együttműködni. De volt olyan résztvevő is, aki digitális tapasztalat nélkül, sok éves ügyvédi munkával a háta mögött érkezett, és óriási energiabefektetéssel sajátította el a UX-UI alapismereteket és váltott karriert.

 

 

 Zádori Adrienn / Fotó: Balogh András

A képzés elvégzése után mire számíthatnak a hallgatók?

 

Z.A.: A UI Academy két ponton tudja kiemelkedően segíteni a diákokat: az egyik a konkrét tudásátadás, a másik pedig a szakmai network biztosítása. Az előbbi kapcsán önmagáért beszél, hogy nálunk végzettek közül már többen vannak lead és senior UX-UI pozíciókban, de az egyik hallgatónk pl. a legsikeresebb magyarországról indult IT nagyvállalatnál product designer. Az utóbbi pedig azért is fontos, mert a tanárai csapatunk tagjai igazi szakmai nagyágyúknak számítanak, így a hallgatók jó eséllyel potenciális munkaadóikat is megismerik.

 

Mik voltak azok a legfontosabb elemek, amiket a képzéstől kaptál?

 

Szabó-Lipták Fanni: Mikor először előveszel egy üres festővásznat, fél órán át bámulod és még utána sem tudsz vele mit kezdeni. Csak ülsz előtte, megáll az idő és várod az isteni jelet, mégis merről húzd meg azt a bizonyos első vonalat, és ha ez még meg is van, hogyan haladj tovább onnan. Ehhez hasonló bizonytalansággal kezdtem meg a képzést, aminek a végére ezek a kezdeti nehézségek szinte teljesen eltűntek. Olyan témák kerültek hozzám közel, amikről sosem gondoltam volna korábban, hogy képes vagyok megvalósítani, de mindezek mellett talán a legfontosabb, amit bebizonyított nekem a UI Academy, hogy nem kell ahhoz egyszarvú lénynek születni-, akit tervezőknek szántak az égiek - művészi vénával megáldva, hogy UI designer lehessen az ember. A design tanulható dolog, és igenis elsajátítható, ha valaki időt és energiát szán ennek kitanulására.  

 

 

 Szabó-Lipták Fanni

Miért fontos a Mastercardnak, hogy beálljon egy ilyen UI képzés mögé?

 

Mondovics Péter: A Mastercard fizetési technológiával foglalkozó cégként egyik alapértékének a folyamatos innovációt tekinti. Innováció azonban nem csak a backend rendszerekben lehetséges, legalább olyan fontos az is, hogy hogyan mondjuk el a szolgáltatások szintjén a történetünket a fogyasztóknak – ennek szerves része a UX és a UI. Úgy gondoljuk, hogy a UI Academy-re nagyon sokszínű, tehetséges és ügyes csapatok jelentkeznek minden évben, akiket mi segítünk abban, hogy ügyfélközpontú munkákat végezzenek és ők is segítenek nekünk abban, hogy egy kicsit jobban rálássunk a trendekre és közösen alakíthassuk ezek alakulását. A képzés támogatása mellett ezért is adtunk különdíjat olyan diáknak – jelen esetben Fanninak, akiben ezeket a skilleket felfedeztük és így szerettük voltna bátorítani, hogy menjen tovább a most megkezdett úton.

 

 

 Mondovics Péter

Hogyan segítette a képzés a szakmai előmeneteledet? 

  

Sz-L.F.:Projektmenedzseri irányból érkeztem a UI design szakma felé minimális UX munkatapasztalattal. A képzésen szerzett tudás, az ott kialakult motiváció és magabiztosság lehetővé tette a viszonylag gyors karrierváltást, hiszen a UI Academy záróprezentáción bemutatott projektmunkáim felkeltették az MKB Fintechlab designereinek figyelmét, és ennek köszönhetően lehetőséget kaptam, hogy junior product designerként kipróbálhassam magamat náluk. Kevesebb, mint 1 év alatt juniorból medior pozícióba jutottam el, aminek köszönhetően olyan érdekes projektekben vehetek részt teljes értékű designerként, mint egy banki mobil-applikáció tervezése. Az idő előrehaladtával sokat  fejlődtem és tanultam, a munkahelyemnek köszönhetően lehetőségem volt a Corvinus egyetemen egy hackathon keretein belül designról mesélni diákoknak, de ami különösen jó élmény volt, hogy az MKB Fintechlab által szervezett Design Summit - Idea Vault ötletversenyen kaptam egy csapatot, akiket segíthettem az ötletük kidolgozásában, design terveik kiegészítésében, ez pedig a lehető legjobban sikerült teljesítenünk, mert a verseny végén őket találta legjobbnak a zsűri.

 

 

Mennyire fogékony a magyar piac a jó megoldásokra? Mennyire innovatívak vagy éppen kényelmesek az érintett szereplők?

 

M.P.: Alapvetően a rossz ügyfélélményre vagyunk szocializálva és még mindig a rabjai vagyunk a sárga csekknek, a fizikai bevásárlásnak és a papíralapú ügyintézésnek. Rengeteg olyan alkalmazással, webes felülettel találkozunk, amik teljesen összezavarnak és inkább otthagyjuk az egészet. A jó UI-t nem kell magyarázni, az ösztönösen elvisz a végponthoz. A UX/UI képzés abban is segít, hogy a régi beidegződésektől el tudjunk szakadni, újgenerációs felhasználói élményeket tudjunk fejleszteni és olyan szakembereket tudjunk képezni, akik a gazdaság különböző területein elhelyezkedve majd képviselhetik ezt az új – ügyfélközpontú és digitális – megközelítést.

 

 

Maga a UX is egy dinamikusan változó, fejlődő dolog, mennyiben igazítjátok, alakítjátok hozzá a képzést? 

Z.A.: A képzés tanterve totálisan lean alapokra épül: folyamatosan kérjük a diákok és az oktatók visszajelzéseit, figyeljük a trendeket és ez alapján változtatunk - akár menet közben is. Nem volt még 2 teljesen megegyező tantervünk. Ezzel természetesen összefügg, hogy a UX/UI annyira fiatal szakma, ami nem, hogy évről évre, de kis túlzással 2020-ban hónapról hónapra változott. A COVID miatt még azok is a neten lógnak egész nap, akik korábban soha, így még kevésbe lehet elmismásolni, ha nem felhasználóközpontúan lett megtervezve egy szolgáltatás.

 

 

Mi volt a legjobb UX élményed 2020-ban?

Z.A.: Az én személyes legjobb UX élményem, hogy visszaültem az iskolapadba, hogy megnézzem, hogyan épül fel egy művészeti képzés diákként. Nemcsak a rajztudásom csiszolódik, de sokat inspirálódom is: pl. bevezettük a heti mentor rapidrandikat a UI Academyn. A UI Academyben is azt szeretem a legjobban, hogy minden kurzussal én is mindig több leszek.

Sz-L F.: Elsőként a jelenlegi projektünk jutott az eszembe, persze ebben az is közre játszhat, hogy ez az első digitális termék, amit az elejétől kísérhetek végig, és ez a folyamat nagyon izgalmas és kihívásokkal teli számomra. Azt reméljük, hogy ez az applikáció a nagyközönség számára is egy felhasználóbarát, közkedvelt pénzügyi digitális termékké válik majd.

M.P.: A Google Pay. Ugyanúgy, mint az Apple Pay (amit szintén használok) – „It just works”.

 A UI Academy márciusban induló képzésére még lehet jelentkezni a uiacademy.hu oldalon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Dinamikus kizárási listákat lehet vele létrehozni, amivel egyszerűsíthetik a kampányok menedzselését.

Michal Malysa tizenöt piacon vezényli majd a cégcsoport külső és belső kommunikációját.

A bútoráruház nem is költ más offline csatornán, a szpot a saját kreatívcsapat munkája.

534 különböző ruhadarab vonul fel a bevásárlóközpontból a látványos videókban.

A patika kampányokért jött, de még több lett belőle.

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

hirdetés
hirdetés