hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem fog értéket közvetíteni a Való Világ

Etikai kódexet szerkesztett az RTL Klub a Való Világ című műsorához. Szeretnének megfelelni a médiatörvénynek, bár elismerik: nem céljuk az értékközvetítés. 

hirdetés

A korábbi bejelentésnek megfelelően „a Való Világ című televíziós műsor szerkesztési alapelvei” címmel etikai kódexet adott ki az RTL Klub. A kiadvány célja, hogy a műsor ne sértse a társadalmi együttélés alapvető normáit és megóvja a kiskorú nézőket a számukra ártalmas tartalmaktól. Az egyes epizódoknak a hatályos médiatörvény II. kategóriájának kell megfelelniük, vagyis a „12 éven aluliak számára megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott” minősítéssel sugározzák azokat.

A felvételről leadott epizódok esetében a kódex előírásait maradéktalanul be kell tartani, élő adás esetében pedig szerkesztőktől elvárják a lehető legnagyobb gondosságot.

Nem lesznek mórickás viccek és csúnya beszéd

A kódex szerint a műsorban nem mutathatnak be szélsőséges (rasszista, gyűlöletkeltő), vagy egyéb jogsértő viselkedésmódot közvetítő véleményt. Nem szabad diszkriminálni, bűncselekményeket helyeselni, de kerülni kell a kisebbségeket, másságot sértő megjegyzéseket, az etnikai, nemzeti, vallási meggyőződéssel kapcsolatos élcelődést. Ha ilyesmi mégis élő adásban elhangzana/megtörténne, akkor a műsor szerkesztőinek mindent el kell követniük a közlés megszakításáért, illetve a vélemények megfelelő kritikájú ellensúlyozásért.

A trágár kifejezések használatát sem engedik, de szabad a fiatalkorúak körében szokásos és elfogadott szleng nyelvezet, valamint elhangozhatnak a köznyelv vulgárisnak nem minősülő bevett fordulatai is. Élő műsorok idején a készítők figyelmeztetni fogják a játékosokat arra, hogy tartózkodjanak a trágárságoktól. Szerkesztett műsorok esetében az ilyesmiket ki kell majd sípolni vagy más módon érhetetlenné tenni.

Erőszex nélkül

Nem tűnhetnek fel pozitív fényben a destruktív vagy erőszakos viselkedésformák és a szexuális tartalmat is csak mértéktartó módon, „dramaturgiailag szükséges” mértékben és nem öncélúan fognak mutatni. A meztelenség önmagáért való naturalista ábrázolása, elsődleges nemi szervek bemutatása a II. kategória miatt nem lesz megengedett. Az erotikus jellegű képsorok nem lehetnek domináns elemei a műsornak, az ábrázolás módját tekintve pedig visszafogottnak kell maradniuk.

A bunyót kedvelő nézők is hoppon maradnak, ugyanis nyílt fizikai erőszakot nem szabad bemutatni. Az erőszakra történő közvetett utalás csak olyan mértékben lesz megengedett, amely a történések megértéséhez feltétlenül szükséges, továbbá nyilvánvalóvá kell tenni, hogy az erőszak - legyen az akár fizikai, akár verbális – társadalmilag nem megengedhető.

Nem közvetítenek értéket

A kódex azt sem tagadja, hogy a műsornak nem célja, hogy értékrendeket közvetítsen, azonban a nemi szerepeket és a partnerkapcsolatokat illetően nem fog az alapvető társadalmi normákhoz képest torz és negatív kliséknek teret engedni.

 

Nem csak értéket, burkolt reklámot sem közvetítenek majd a műsor közben, egyúttal a bemutatott termékek és szolgáltatások sem ösztönözhetik a nézőket közvetlenül vásárlásra.

Amennyiben a műsor folyamán a termékelhelyezés lehetősége megnyílik a műsorkészítők számára – ez a ma még formálódó médiatörvény-tervezet szerint elképzelhető, hogy megengedett lesz –, annak lehetőségével az RTL Klub élni fog, de a szabályokat betartja és a termékelhelyezés tényéről egyértelműen tájékoztatni fogja a nézőket.

A fogalmazvány egyébként azt is tartalmazza, hogy a tévé az Adatvédelmi Biztos ajánlásait szem előtt tartva készítette a szereplők szerződésének adatkezelésre vonatkozó részét, valamint hozzáteszi, hogy a játékosok villabeli viselkedésére vonatkozó szabályait nem a kódex, hanem a szabálykönyv tartalmazza, amelyet a játékosok a villában való tartózkodásuk során mindvégig kötelesek betartani.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

Gera Marina Örök télben nyújtott alakítását, és a Trezor című tévéfilmet jelölték a rangos díjra.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.