hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nem cáfolja az MR a civil vádakat

Az olimpia alatt folytatandó kampányra hivatkozva keresett sürgősen médiaügynökséget a Magyar Rádió (MR), ám az egyetlen indulóval csak az olimpia végén írták alá a szerződést. A közrádió felveszi azt a többmilliárdos hitelt is, amit eredetileg a digitális műsorszóró hálózat kiépítése miatt kért, noha ezt a feladatot nem kapta meg.
hirdetés

Az Állami Számvevőszékhez fordult a Társaság a Közszolgáltati Rádióért (TAKRAD) a Magyar Rádiót érintő kérdések miatt – derül ki a főleg egykori rádiós dolgozókat tömörítő civil egyesület keddi közleményéből.

Az anyag azt írja, „a Magyar Rádió vezetői a nyár folyamán visszafizetési garancia nélkül  3,2 milliárd forintért elzálogosították a rádió stúdióit a digitális rádióadó hálózat kiépítésre hivatkozva, holott az erre kiírt pályázatot az Antenna Hungária nyerte meg. Ugyancsak a Magyar Rádió vezetői 12 000 műsor készítésének megfelelő összegért, 604 millió forintért kötöttek szerződést 2008. augusztus 22-én (!) a 2008-as nyári olimpiai játékok kampányára hivatkozva."

Olimpiai médiaügynökség az olimpia végén
Mint arról a Kreatív Online beszámolt, az MR júniusban gyorsított közbeszerzési eljáráson keresett médiaügynökséget, azzal az indoklással, hogy a közelgő olimpia – amelyet a közrádió közvetített – előtt már hirdetni szeretnének, amit a normális ütemű eljárás nem tenne lehetővé. Azonban, mint arra a TAKRAD levele rámutatott, szerződést csak augusztus 22-én, az olimpia vége előtt két nappal kötöttek a tender nyertesével, a Mindshare-rel, amely egyedüli indulóként jutott hozzá a két évre szóló, 600 millió forintos (200 milliónyi kültéri hirdetést és 400 milliónyi barter felületet) jelentő megbízáshoz.

„A gyorsított eljárást azért kértük, mert előzetes terveink szerint már az olimpiára is szerettük volna használni a kampányt, de sajnos az eljárás elhúzódott. Természetesen nem kizárólag az olimpiát szándékoztuk két éven át  kommunikálni" – kommentálta röviden a Kreatív Online kérdésére a tender kimenetelét Borbély Urquhart Julianna, az MR kommunikációs vezetője.

Hálózatépítés helyett a likviditás biztosítására megy a pénz
A TAKRAD-nak az is szemet szúrt, hogy az MR annak ellenére aláírta a közbeszerzési eljáráson kiválasztott CIB Bankkal egy 3,2 milliárd forintról szóló hitelszerződést, hogy annak szükségességét eredetileg a digitális műsorszóró hálózat kiépítésének költségeivel indokolta. Az MR valóban indult a pályázaton, amelyen azonban az Antenna Hungária nyert.

„A Magyar Rádió zrt. vezetői […] egyetlen belső fórumon sem tartottak tájékoztatót a tervezett hitelfelvétel valódi okáról. […] Mint azt Ön is tudja, a digitális műsorszóró adóhálózat kiépítéséről szóló pályázatot nem a Magyar Rádió Zrt., hanem az Antenna Hungária Rt. nyerte meg. Társaságunk álláspontja szerint ezért a közbeszerzési pályázatban megjelölt hitelfelvételi cél okafogyottá vált."

"Tudomásunk szerint ennek a hitelnek a felhasználásával történt a Magyar Rádió Zrt.-ben a 2008. évi bérköltség növelése és számos olyan - a vezetőség részéről eddig a nyilvánosság számára nem részletezett - beruházás, fejlesztés, felújítás, amelynek semmi köze sincs a digitális adóhálózat kiépítéséhez. […] A hitel fedezete a Magyar Rádió zrt. Bródy Sándor utcai épülete. Eddig senki nem bizonyította, hogy a Magyar Rádió zrt. vissza tudja majd fizetni a hitelt és annak kamatait" – áll a TAKRAD az Állami Számvevőszék vezetőjéhez írt levelében.

Az MR válasza szerint a rádió valóban megkötötte a hitelszerződést, azonban abból eddig nem hívtak le pénzt. A közrádió kuratóriuma által is jóváhagyott kölcsönt„az MR általános likviditásának biztosítására, és a 2008.évi üzleti tervben foglaltak végrehajtására" tervezik felhasználni – mondta Borbély Urquhart Julianna. A hitel fedezetéül ugyanakkor valóban az MR Bródy Sándor utcai székháza szolgál.

A TAKRAD azt is kifogásolta, hogy a szerződés nem elérhető az MR honlapján: a rádió válasza szerint a közbeszerzési eljárást lezáró, a szerződés valamennyi fontos adatát tartalmazó szerződés a Közbeszerzési Értesítőben, illetve az Európai Unió Hivatalos Lapjában is megjelent.

Sértettek az MR-ért aggódók?
„Felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a Társaság a Közszolgálati Rádióért civil szerveződés szinte kivétel nélkül olyanokat tömörít, akik az elmúlt év létszámleépítéseiben érintettek voltak, és közülük sokan jelenleg is munkajogi perben állnak az MR-rel" – fűzte hozzá leveléhez az MR kommunikációs vezetője. „A közrádió iránti »aggódásuk« valódi motivációja ebből következően lehet, hogy eltér az eredeti körlevélben megjelölt indokoktól. Az MR a törvényeknek és egyéb jogszabályoknak megfelelően működik, ezért állunk elébe bármilyen ellenőrzésnek. Egyébiránt nincs olyan év, amikor – a társaság felügyelő bizottságának folyamatos ellenőrzésén kívül – ne lenne egy vagy több olyan állami szerv (pl. APEH, ÁSZ, OMMF, KEHI, stb.) is, amely ne ellenőrizné az MR működését."

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három évig dolgoztak együtt, a Mito váltja őket.

A Central European Startup Awards egyetemi partnere lett az iskola.

A telekommunikációs szolgáltató átnevezte a hazugságvizsgálót.

Mostantól szombaton is hallható az "egyik legkarakteresebb műsor".

A Vermis összeszedte, mi minősül reklámnak és mit kell tennie egy véleményvezérnek.

hirdetés
hirdetés

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Hosszabbított nevezési határidő: 12.15.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.