hirdetés
hirdetés
hirdetés

„Nem akarjuk, hogy az Intróból egy Éhezők viadala legyen”

Mennyit számít az, ha valaki elvégzi a Mito ingyenes szövegíró képzését? Az Intro tényleg segít bekerülni az ügynökségekhez? Az anyacéghez felveszik a végzetteket? Többek között ezekre a kérdésekre válaszolt Marosi Gergő, a Mito kreatívigazgatója.

hirdetés

Már lehet jelentkezni az idén ősszel induló Pőcze Balázs és Marosi Gergő által vezetett Intro hatodik évfolyamába, ami azt jelenti, hogy mostanáig negyvenen végezték el a Mito szövegírókurzusát. Így időszerűnek tűnt újra beszélgetni a mitósokkal a képzésről, ami mostanra kifejezetten fontossá vált mind az ügynökségek, mind a szövegíró pályát választók szemében. Annyira, hogy Marosi Gergő elmondása szerint évfolyamomként több százan szoktak jelentkezni.

A rekord eddig 600 jelentkező volt, de stabilan 350-400-an minden évben eljutnak addig, hogy egy regisztrációval jelentkezzenek. Ezt követően kapják meg az írásbeli feladatokat, ez 60-70 százalékos lemorzsolódást szokott jelenteni, majd jöhet a szóbeli kör, ami alapján összeáll az éppen aktuális nyolcfős osztály.

Bár a felvételi formátuhoz az évek során nem nagyon nyúltak, abban viszont változtak az elképzelések, hogy milyen embereket keresnek a képzésre. „A felvételnél már sokkal jobb a szimatunk ahhoz, hogy ki az, aki komolyan gondolja, ki az, akiből tényleg lehet valaki. Az elején inkább azt néztük, hogy kik az érdekes karakterek, fura gondolkodással és elkövettük azt a hibát, hogy inkább ezt helyeztük előtérbe, nem pedig azt, hogy mennyire akarja” – mondja Marosi.

Bár így is mindig van egy-két ember, aki a szemeszter során rájön, hogy nem szövegírással akar foglalkozni és nem ügynökségnél szeretne dolgozni, a többség mégis ezen a területen helyezkedik el, évről-évre könnyebben

Az Intro 2016-os csapata, Marosi Gergő kék-fekete pulcsiban, mellette lilában Pőcze Balázs
Az Intro 2016-os csapata, Marosi Gergő kék-fekete pulcsiban, mellette lilában Pőcze Balázs

„Most már sokat nyom a latba, ha benne van valakinek az önéletrajzában, hogy elvégezte az Intrót, mert most már mindenki ismeri. Az elején még semmit nem jelentett, ezért az első évfolyam elhelyezkedési ideje átlagban egy év volt” – magyaráz a kezdetekről Marosi, majd azzal folytatja, mennyit változott ez a helyzet azóta. „Most már átlagosan három hónap alatt kapnak munkát a végzett diákjaink. A legutóbbi kurzusról, ami decemberben ért véget, májusra már négyen voltak ügynökségnél. Jelenleg nagyjából nincs is olyan magyar ügynökség, ahol ne lenne, vagy ne fordult volna meg intrós."

Ez pedig köszönhető a képzés színvonalának, és annak hogy - Marosi szavaival élve - már mindenki vágja, mi ez. „Régebben a kreatívigazgatók nem tudták, mi az az Intro, most meg ők írnak nekünk még a képzés vége előtt, hogy tudunk-e ajánlani valakit, aki ügyes. Nyilván nekik is meg kell csinálni a próbafeladatokat és ha nem sikerül jól, akkor nem veszik fel őket, de mégis van egy alap, amiből ki lehet indulni” – mondja a kreatívigazgató, aki arról is beszélt, hogy a saját ügynökségükhöz viszont egyetlen kivételt leszámítva soha nem vettek fel egyből intróst. Ez pedig nem véletlenül van így.

„Van sok intrósunk, de nem olyanok, akik kapásból a képzés után helyezkedtek el nálunk. Ez teljesen tudatos. Azért van így, mert nem akarjuk azt, hogy ez egy ’éhezők viadala’ legyen, ahol a végén lesz egy, aki a Mitoba bekerül. Akkor úgy éreznék, hogy ez egy verseny egymás közt, pedig pont az a lényeg, hogy ők egy csapat legyenek. Emellett azért sem szoktunk az Intro végén felvenni magunkhoz embert, hogy ne terjedjen el az, hogy a legjobb bekerül hozzánk, kvázi ’megnyerte az évadot’. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egyetlen srácot mégis felvettünk az öt évfolyamból egyszer, de kezdetben őt is csak gyakornoknak. Az egyszerűen egy olyan helyzet volt akkor, ami nagyon adta magát.”

Tehát mostanra szinte megkerülhetetlenné váltak az intósok, valahol pedig ez cél is volt. Olyan szempontból biztos, hogy a Mito alapítói azért hívták életre a kurzust, mert azt tapasztalták, hogy igazán hasznos szövegíró képzés nem volt itthon. Marosi úgy véli, hogy ahol egyetemi szinten reklámos képzés van, ott inkább az ügynökségek működéséről tanulnak a diákok és nem igazán arról, hogy kell kreatív koncepciókat alkotni. A Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karát hozza fel példaként, ami bár egyike a kevésbé elméleti képzést nyújtó iskolának, mégis felismerték, hogy még gyakorlatorientáltabbá tethetnék az oktatást. Ebben pedig a Mito társalapítója, Pőcze Balázs, segített nekik, hiszen őt kérték fel arra, hogy készítse el a kampánytervezés óra tantervét.

Már nemcsak az ügynökségekben dolgoznak nagy számban intrósok, hanem a Mito kézzel fogható változást tudott elérni az oktatás terén is. Mindezek pedig értelemszerűen büszkeséggel töltik el az alapítókat, akik annak pláne örülnek, hogy már külföldre is elkezdtek szivárogni az intrósok. Az egyik volt diákjuk jelenleg Amszterdamban van a Tribal DDB-nél, anivel kapcsolatban Marosi így fogalmazott: „elég menő, hogy már külföldön is vannak intrósok.” Erre pedig a művelt internetező csak annyit tud mondani: true dat.

A hazai reklámos képzésekről korábban itt irtunk egy hosszabb cikket, és már testközelből is megnéztük az Inrot, amiről itt olvashatod a beszámolónkat.

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A jövőben a Café felel a szálloda külső kommunikációjáért.

A Soft Opening célja, hogy a gyerekek mellett a szülőket is bevonja a sztoriba.

A nagy adag nosztalgiázás mellé új reklámfilm is készült.

A Sherpa 10 éves születésnapját ünneplő hirdetéseinek megtervezését a TBWA/Helsinkire bízta.

A főpolgármester ezt megválasztása utáni egyik első interjújában ígérte meg.

hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés