hirdetés
hirdetés
hirdetés

A mostani nem a bulvár negyedéve volt

Ismét közéttette negyedéves gyorsjelentését a MATESZ, amelyből sajnos szinte csak csökkenő példányszámok köszönnek vissza. A fontosabb kiadványok között elvétve sem találni kivételt.

hirdetés

Hiába a hétvégi sajtófesztivál és a közlemények arról, hogy nem kell temetni a nyomtatott sajtót, a szegmens láthatóan nincs rózsás állapotban. Temetni persze semmit és senkit nem kell, azonban az tény, hogy a legnagyobb példányszámú hazai magazinok egytől-egyig csökkentek 2012 első negyedévében az egy évvel korábbi állapothoz képest, többségük jelentős mértékben. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ) gyorsjelentése.

2-17 százalékos magazinapadás

Az első negyedév legnagyobb példányszámú magazinja, a 212,4 ezres aktívan vásárolt példányszámú Nők Lapja csökkenése közel 7 százalékos az egy évvel korábbi 228 ezerhez képest. A második legnagyobb példányszámú Story zuhanása még szembetűnőbb: 197,7 ezres aktívan vásárolt példányszáma 13,25 százalékkal kevesebb, mint a 2011-es közel 228 ezer.

A legnagyobb magazinok közül jelentősen, 14 százalékkal csökkent még a 140,8 ezres TVR Hét, 13,5 százalékkal a 107 ezres aktívan vásárolt példányszámú Blikk Nők, valamint komoly, 16,5 százalékos visszaesést produkált a 92 ezres Best is, ami a Sanoma másik lapja, a Story mellett jól mutatja, hogy a lapvásárlási kedv a bulvármagazinokat sem kíméli. Az viszont szinte már megszokottnak mondható, hogy a – habár növekedni most nem tudott – legnagyobb példányszámú magazinok között a Kiskegyed csökkenése volt a legkisebb, 1,9 százalék (196,3 ezer példány).

A közéleti magazinok sem teljesítettek kiemelkedően, a HVG 54,65 ezres vásárolt példányszáma 16,3 százalékos csökkenést jelent a 2011 első negyedévhez képest, míg a sokkal kisebb példányszámú Figyelő csökkenése 20 százalékos, a Heti Válaszé pedig 9,6 százalékos volt.

Napilapok

A legnagyobb példányszámú napilap, a Blikk megjelenésenkénti vásárolt példányszáma 167,5 ezer volt az első negyedévben, ami 6,7 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 179,5 ezerhez képest. A második helyezett Bors csökkenése még ezt is felülmúlta, 77,2 ezres példányszáma 8,5 százalékkal múlta alul a 2011-es adatokat.

Az országos közéleti napilapok között még mindig vezető, 58,7 ezres Népszabadság csökkenése 10 százalékos volt, a 42 ezer példányban vásárolt Magyar Nemzet ennél kisebb mértékben, 8 százalékkal esett vissza. A MATESZ mostani adatait tekintve szembetűnik, hogy a napilapok átlagához képest általában, és most is jól teljesítő megyei napilapok közül sem volt olyan lap, amely képes lett volna növelni példányszámát.

Ingyen is estek

Az ingyenes szegmens esetében nem értelmezhető a vásárolt példányszám, azonban mind a napi-, mint a heti- és havilapok között találni jelentős terjesztett példányszámú szereplőket. Ezek közül a napi megjelenésű Metropol összesen terjesztett példányszáma minimális mértékben, kevesebb mint egy százalékkal lecsökkent 304,7 ezerről 302 ezerre.

A hetilapok között a Helyi Téma 695 ezres példányszáma 1,8 százalékos visszaesés a 2011-es 708 ezerhez képest, a Budapesti Újság pedig 680 ezerrel tartotta tavalyi példányszámát. Az ingyenes havilapok között példányszámban vezető Patika Magazin hozzávetőleg 10 százalékkal csökkent, 203 ezerről 184 ezerre.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Elsősorban okos megoldásokat bemutató pályaműveket várnak a sajtópályázatra.

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

A trailer egészen új értelmet adott az angol BC kifejezésnek.

Március óta dolgoznak együtt és az eddigi tapasztalatok alapján még sokáig tart majd a közös munka.

hirdetés
hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus