hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ne a tömeggyártott plakátokat vegyék

Ezer darabot meghaladó plakátgyűjteménnyel rendelkezik Várkonyi Ádám (25), aki nemrég nyitotta meg a galériáját az ötödik kerületi Galamb utcában. A szenvedélyről, a kialakulatlan piacról, az árazásról és a magyar plakátművészet fénykorairól beszélgettünk vele.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív, Kreatív Online)
hirdetés

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

A Glamour-napok 14 éve pörgő hype a Ringier Axel Springernél, de ezen kívül is egyre több gála, szakmai esemény, digitális termék és e-kereskedelmi megoldás jelent számukra új potenciált.

Az eddigi értékesítési vezető, Zákányi Gáspár kereskedelmi vezető lesz a cégnél.

A trailer egészen új értelmet adott az angol BC kifejezésnek.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Idézném a cikk -szerintem- kulcsmondatait:
" noha megrendelésre készülő kereskedelmi vagy kulturális termékekről beszélünk, mindig a kor legkiválóbb művészei készítették őket. Bármennyire is profán
dolgot kellett is csinálniuk, mint például a párt vagy a gumitalp népszerűsítése, mégis művészetük legjavát tették bele. És attól jók, hogy mindig van bennünk
valami blickfang, egy poén, és tudod, hogy miről van szó. Ezekben találkozik a művészi és a reklámérték, és ha ez létrejön, akkor beszélhetünk kiemelkedő
darabról."

Végre, ezzel is foglalkozik a Kreatív!!!
Kedves Bátorfy Attila! Ne hagyd abba, könyörgöm! Folytasd a plakáttéma feldogozását, mert helyére kéne tenni, újra kéne tanítani a reklámszakma művelőivel ezt az
igen-igen fontos vizuálkommunikációs csatornát, annak mibenlétét, törvényeit, stb.

A plakát a közterületeken "kéretlenül", észrevétlenül és "kivédhetetlenül" hat! Az üzenetet befogadó emberre is! A jó plakát épít, a rossz meg rombolja a lelket
is! Ezért óriási felelősség!
És ami manapság a köztereken "plakát" címszó alatt látható!!! Hát az bizony -tisztelet az igen kevés, ám annál üdítőbb kivételnek!- maga a tragédia. A halálom
az, amikor a TV reklámspot valamely tömegjelenetét látom kiprintelve, megtűzdelve távolról értelmezhetetlen, apróbetűs üzenetekkel! Mintha ma csupa "hályogkovács"
plakátiparos készítené a plakátokat, pusztán azért, mert jól kezeli a billentyűzetet, meg az egeret! Pedig a grafikai programok virtuóz ismerete/használata még
édeskevés a jó plakáthoz! A plakát egy külön műfaj, azt nem tudja, nem érzi mindenik kreatív! Nekünk anno a kiállítási iparban ezt jól a fejünkbe verték a
Mestereink: lehet nagyon kreatív egy rendezvény szervezője, de ne dumáljon bele a kiállítás vizuális megjelenésébe, üzenetébe, mert az az erre kiképzett, profi,
alkalmazott grafikusművész dolga és felelőssége. (Ötletei persze lehetnek, építse is be a briefbe, de ne találja fel se a melegvizet, se a spanyolviaszt...) Ez volt a
garanciája annak, hogy a rendezvény, annak öltözete, a "plakátbutkolat", a műfaj ősidők óta hatályos törvényei (aranymetszés...), és a megkötendő kompromisszumok
szerint is rendben volt!

A köztéri plakátokkal is ez (kellene hogy legyen) a helyzet! Mert a plakát a mindenkori vizuális kultúra szerves alkotó része! Óriási tehát a kommunikációs szakma
felelőssége, hogy ez a"rész" építő legyen, ne kultúraromboló. Szakemberekre, képzett és tehetséges grafikusokra kell tehát bízni a vizuális alkotást, nem csupán
"programvirtuóz" operátorokra. Mondom ezt úgy, hogy tisztelettel adózom egyébként az operátori munkások iránt, akiknek úgyszintén megvan a maguk, ma már,
nélkülözhetetlen helye és szerepe az alkotómunkában.

Kell tehát a Kreatív fórumain ezzel a megoldandó, "visszatanítandó" problémakörrel sokszor és sokat foglakozni, mert a plakát mindig szem előtt van!

Március óta dolgoznak együtt és az eddigi tapasztalatok alapján még sokáig tart majd a közös munka.

„Ez még csak a kezdet” – nyilatkozta a siker kapcsán az Iposos elnök-vezérigazgatója.

35 kamionra kerültek fel azok a gyerekrajzok, amikkel a baleset-megelőzést szeretnék segíteni.

A színésznő elment egy castingra és beválogatták A Tanár című sorozatba.

Az üzemeltetők szerint a külső alapján ítélő randioldal igazából egy társadalmi kísérlet.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés