hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ne a tömeggyártott plakátokat vegyék

Ezer darabot meghaladó plakátgyűjteménnyel rendelkezik Várkonyi Ádám (25), aki nemrég nyitotta meg a galériáját az ötödik kerületi Galamb utcában. A szenvedélyről, a kialakulatlan piacról, az árazásról és a magyar plakátművészet fénykorairól beszélgettünk vele.

hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív, Kreatív Online)
hirdetés

Grammy-díjas producer, híres youtuber, és Jim Jarmusch-sal együtt dolgozó zenész is vendégként érkezik a DEX-re.

Egyúttal ezen az eseményen mutatkozik be a Kreatív január-februári lapszáma, ahol bemutatjuk a legsikeresebb ügynökségeket és kampányokat is.

Varga Ákos A világítótorony stílusában vágta újra Az utolsó jedik jeleneteit.

Két év után kapott ismét tévéreklámot az ár-összehasonlító oldal.

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Idézném a cikk -szerintem- kulcsmondatait:
" noha megrendelésre készülő kereskedelmi vagy kulturális termékekről beszélünk, mindig a kor legkiválóbb művészei készítették őket. Bármennyire is profán
dolgot kellett is csinálniuk, mint például a párt vagy a gumitalp népszerűsítése, mégis művészetük legjavát tették bele. És attól jók, hogy mindig van bennünk
valami blickfang, egy poén, és tudod, hogy miről van szó. Ezekben találkozik a művészi és a reklámérték, és ha ez létrejön, akkor beszélhetünk kiemelkedő
darabról."

Végre, ezzel is foglalkozik a Kreatív!!!
Kedves Bátorfy Attila! Ne hagyd abba, könyörgöm! Folytasd a plakáttéma feldogozását, mert helyére kéne tenni, újra kéne tanítani a reklámszakma művelőivel ezt az
igen-igen fontos vizuálkommunikációs csatornát, annak mibenlétét, törvényeit, stb.

A plakát a közterületeken "kéretlenül", észrevétlenül és "kivédhetetlenül" hat! Az üzenetet befogadó emberre is! A jó plakát épít, a rossz meg rombolja a lelket
is! Ezért óriási felelősség!
És ami manapság a köztereken "plakát" címszó alatt látható!!! Hát az bizony -tisztelet az igen kevés, ám annál üdítőbb kivételnek!- maga a tragédia. A halálom
az, amikor a TV reklámspot valamely tömegjelenetét látom kiprintelve, megtűzdelve távolról értelmezhetetlen, apróbetűs üzenetekkel! Mintha ma csupa "hályogkovács"
plakátiparos készítené a plakátokat, pusztán azért, mert jól kezeli a billentyűzetet, meg az egeret! Pedig a grafikai programok virtuóz ismerete/használata még
édeskevés a jó plakáthoz! A plakát egy külön műfaj, azt nem tudja, nem érzi mindenik kreatív! Nekünk anno a kiállítási iparban ezt jól a fejünkbe verték a
Mestereink: lehet nagyon kreatív egy rendezvény szervezője, de ne dumáljon bele a kiállítás vizuális megjelenésébe, üzenetébe, mert az az erre kiképzett, profi,
alkalmazott grafikusművész dolga és felelőssége. (Ötletei persze lehetnek, építse is be a briefbe, de ne találja fel se a melegvizet, se a spanyolviaszt...) Ez volt a
garanciája annak, hogy a rendezvény, annak öltözete, a "plakátbutkolat", a műfaj ősidők óta hatályos törvényei (aranymetszés...), és a megkötendő kompromisszumok
szerint is rendben volt!

A köztéri plakátokkal is ez (kellene hogy legyen) a helyzet! Mert a plakát a mindenkori vizuális kultúra szerves alkotó része! Óriási tehát a kommunikációs szakma
felelőssége, hogy ez a"rész" építő legyen, ne kultúraromboló. Szakemberekre, képzett és tehetséges grafikusokra kell tehát bízni a vizuális alkotást, nem csupán
"programvirtuóz" operátorokra. Mondom ezt úgy, hogy tisztelettel adózom egyébként az operátori munkások iránt, akiknek úgyszintén megvan a maguk, ma már,
nélkülözhetetlen helye és szerepe az alkotómunkában.

Kell tehát a Kreatív fórumain ezzel a megoldandó, "visszatanítandó" problémakörrel sokszor és sokat foglakozni, mert a plakát mindig szem előtt van!

hirdetés

A GVH szerint megtévesztették a fogyasztókat a Most generáció kampányával.

Az emlékműsor után Bryant utolsó NBA-mérkőzését is levetítik.

A Mirror is felkapta a fejét a fitnesszpápa hibátlan érvelésére.

A Media1 szerint a hírműsorok felügyelete tartozik majd Hardy Mihályhoz.

Kiadója az önkormányzat vagyonkezelő cége.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés