hirdetés
hirdetés
hirdetés

Napi 6 millió kamu reklámot szűrt ki tavaly a Google

A Google hetedik alkalommal jelentette meg a Trust and Safety in Ads (Bizalom és biztonság a reklámozásban) című riportját, amelyben bemutatják, milyen lépéseket tett az elmúlt évben a Google azért, hogy kiszűrje a „rossz” reklámokat és hirdetőket annak érdekében, hogy biztonságos környezetet teremtsen a felelős hirdetők számára a felületein.

hirdetés

Mark Howe, a Google EMEA-régiós ügynökségi és reklámipari területért felelős igazgatója egy újságíróknak tartott videokonferencián (amelyen a Kreatív is részt vett) elmondta, hogy a bizalom alapja a transzparencia. A fogyasztók számára világossá kell tenni, hogy küzdenek az álhírek ellen, és azért, hogy a politikai hirdetések esetében egyértelmű legyen, hogy ki áll azok mögött és ki finanszírozza; a hirdetők számára pedig az online reklámokkal való visszaélésre kell választ találniuk (ilyen visszaélés például, amikor egy reklámért úgy fizet a hirdető, hogy azt élő ember nem látta, csak botok).

Mint mondta, a Google-nek folyamatosan fejlesztenie kell a technológiát és növelnie a befektetett emberi munkaórákat, mert a zavarosban halászó cégek is egyre újabb módszereket fejlesztenek ki (azt már mi tesszük hozzá, hogy itt a tiltott teljesítménynövelő szereket használó sportolók és a doppingellenes hatóság örök küzdelme jutott eszünkbe). 

A Google 2018-ban 31 új szabályt vezetett be, amelyek többek között a politikai, vagy a kriptovaluta-hirdetéseket szabályozzák. Egy politikai hirdetés például addig nem mehet „adásba”, amíg nem egyértelmű, hogy ki fizet érte, és ki a megrendelő; ezt a szabályt alkalmazták a tavalyi, félidős amerikai választásokon, de működni fog az EU-s, valamint az indiai parlamenti választás folyamán is. Bizonyos esetekben pedig időszakosan korlátozták vagy teljsen letiltották ezek közzétételét (pl. az írországi, terhességmegszakítás legalizálását célzó népszavazás előtt).

Egy másik változás, hogy betiltották a bírósági óvadékkal üzletelő cégek hirdetéseit, mert azt vették észre, hogy ezek a cégek sérülékeny, kilátástalan helyzetben lévő emberekből és közösségekből húznak pénzt (ez a jelenség főleg az Egyesült Államokban létezik). Azt is látták, hogy rengeteg, nem certifikált rehabilitációs intézmény hirdeti magát és szolgáltatásait, és hogy ezek sok esetben félrevezetik az embereket, ezért 2018 óta csak hatóságilag hitelesített intézmények hirdethetik magukat.

Gyökerestül irtani a problémát

A Google szakembere hozzátette, „rossz” szereplők mindig is létezni fognak, a rendszer szabályainak kijátszásával pénzt csináló csalók pedig folyamatosan változtatják az eszközeiket az új jogszabályok, új termékek és a fogyasztói magatartás változásának fényében. Howe szerint ezért a szabályozásnak is egyre gyorsabban és hatékonyabban kell megtörténnie. 2018-ban például 330 olyan „érzékelőt" vezettek be, amellyel már egy-egy weboldal szintjén ki tudják szűrni az oda nem való hirdetéseket. Ennek révén 734 ezer médiacéget és alkalmazásfejlesztőt, valamint 1,5 millió appot sikerült kizárniuk a hirdetési rendszerből, és 28 millió weboldalról távolítottak el hirdetéseket. Ezt úgy érik el, hogy ötvözik a humán munkaerőt a gépi tanulással - mondta Howe.

Howe elmondta, a Google egyre inkább azon van, hogy gyökerestül irtsa ki a problémát, ezért egyre inkább arra fókuszálnak, hogy a csaló szereplőket csípjék nyakon, és nem csak a kamu vagy valamilyen más okból kifogásolható hirdetéseket szedjék le.

2,3 milliárd kamuhirdetés, 1 millió csaló kizárása

Ha a reklámok szintjén nézzük, akkor a Google 2018-ban 2,3 milliárd rossz hirdetést távolított el a rendszeréből, ami naponta 6 millió darabot jelent. Csaló szereplőkből pedig összesen 1 milliót zártak ki a Google hirdetési rendszeréből. Mint mondta, az account-szintű megközelítés sokkal hatékonyabbnak bizonyult, amit az is mutat, hgy 2017-hez képest kétszer annyi rossz hirdetést távolítottak el. Például lekapcsoltak egy 3ve kódnevű csoportosulást, amely 10 ezer kamuoldalt működtetett, és működése csúcsán napi 3 milliárd bid requestet (programmatic térben való hirdetések elhelyezését) indítottak, amelyeket élő ember nem látott, ezzel óriási károkat okozva a hirdetőknek. A Google az FBI-jal működött közre a csoport lekapcsolása érdekében, jelenleg pedig 8 magánszemély ellen zajlik büntetőeljárás többrendbeli személyazonossággal való visszaélés és pénzmosás miatt - olvasható a Google oldalán csütörtökön megjelent blogbejegyzésben.

A Google továbbá a közeljövőben bevezet egy olyan ellenőrző rendszert is (Policy Manager), amelynek használatával a hirdetők megbizonyosodhatnak arról, hogy a hirdetésük megfelel-e mindenben a Google szabályzatának.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kutatócég a közösségi médiás események, vásárlói vélemények feltérképezésében segít.

Az egyszázalékos kampány „Együtt lehetséges!" szlogen alatt fut

Július 15-ig várják a nevezéseket. Négy új kategóriát is indítanak.

Autós, bokszos, hír- és műkereskedő portál is a sales house-hoz került.

Tenderen választották ki őket a borshow szervezői.

hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés