hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagyot megy Indiegogo-n egy magyar, szívinfarktust előrejelző okos óra

Hazai és nemzetközi kardiológusok bevonásával fejlesztették a MAP Health Watchet, amely forradalmasíthatja a szív- és érrendszeri problémák elleni küzdelmet. A közösségi finanszírozási kampány során már több mint 8 millió forint gyűlt össze.

hirdetés

„Pulzusmérő okosórából már több tucatnyi típus elérhető a piacon, illetve számos olyan nyakba akasztható, vagy karpántként viselhető eszköz is kapható, melyek segítségével idős emberek egy gombnyomással tudják jelezni az egészségügyi szolgálatoknak, ha orvosi segítségre szorulnak, rosszul érzik magukat, vagy rohamuk van.

A hazai és nemzetközi kardiológusok bevonásával, Magyarországon fejlesztett MAP Health Watch nevű okos óra, viszont olyat tud, amit más eszköz nem: folyamatosan monitorozza viselője egészségi állapotát és életfunkcióit, és automatikusan jelzést küld a viselőjének, illetve egy orvosi csapatnak, amennyiben veszély, például szívinfarktus közeledtét észleli" - olvasható a közleményben.

További képekért kattintson!

Ez azért is örömteli hír, mert ahogy a közleményben is felidézik, a szív- és érrendszeri betegségek világszerte vezető haláloknak számítanak, a WHO adatai szerint éves szinten közel 18 millió ember életéért felelősek a kardiovaszkuláris problémák. 

A fejlesztés több évig zajlott, a leggyakoribb életveszélyes betegségeket, egészségügyi vészhelyzeteket az óra hat meghatározott paraméter segítségével tudja előrejelezni. Mérni képes a szívizom összehúzódásakor keletkező elektromos feszültséget (EKG), a szívritmust, a mozgást, a bőrfelület hőmérsékletét, a galvánellenállást és a vérnyomást.

Ezzel a MAP Health Watch az infarktusok döntő többségénél nagy valószínűséggel előre tudja jelezni az esemény bekövetkeztét, felismeri a szívritmuszavarokat, illetve idejekorán kimutatja a lázas állapottal járó fertőzéseket. Továbbá jelzi a stroke (például az ischémiás stroke) kialakulásának kockázatát. A későbbiekben az óra epilepsziás rohamok előjelzésére, allergiás és asztmás tünetek észlelésére is alkalmas lesz, valamint az alvási rendellenességeket is ki tudja majd szűrni - írják még.

Az okos óra Indiegogo-n oldalon futották meg, 195 dollárért (kicsivel több mint 50 ezer forintért) már előrendelhető. Elég jól is kezdtek, mert az indulás után bő egy héttel, már több mint 31 ezer dollár (több mint 8 millió forint) értékben vásároltak az eszközből világszerte.

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hajós Balázs 30 országért és 15 csatornamárkáért felel Budapestről.

Ellátogattunk a mozis kereskedőház hagyományos ügyfélmozizására.

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

Október 20. az új határidő.

Bővül a rádiós közönségmérés 2017 őszétől.

hirdetés

A verseny célja díjazni azokat a kommunikációs megoldásokat, melyek támogatják és elősegítik, hogy egy vállalat termékét vagy szolgáltatását egy másik vállalatnak értékesítse. Díjátadó: október 17.

Meghosszabbított nevezési határidő: október 20. A verseny célja: kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok díjazása.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Díjátadó: 10.26. kapunyitás: 19 óra

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 27.

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap.

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

hirdetés
hirdetés