hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagyot bukhat az Oscar-díj gála

Idén az Oscar-díjra jelölt filmek gyengén teljesítettek a mozipénztáraknál, így a díjátadó nézettsége nagyon alacsony lehet. Ez a hirdetőknek sem jó hír – írja az Advertising Age amerikai szaklap.
hirdetés

Szakértők szerint a 2009-es Oscar-díj kiosztó gála nézettsége minden korábbi negatív rekordot megdönthet.

Amikor a legjobb film jelölési párharcában Ron Howard filmje, a kritikusok által szeretett, de a pénztáraknál gyengén teljesítő, mindössze 17 millió dollár bevételt termelő Frost/Nixon kiütötte a legújabb Batman filmet, a Sötét lovagot, az Oscar nézettségének szomorú sorsa megpecsételődött – állítják a hozzáértők.

Amikor 1998-ban a Titanic megnyerte a legjobb filmnek járó Oscart, akkor olyan, a pénztáraknál is jól teljesítő filmeket utasított maga mögé, mint a Lesz ez még így se, a Good Will Hunting, a Szigorúan bizalmas és a brit Alul semmi. Ezek a filmek összesen 996 millió dolláros bevételt értek el a mozikban. A végeredmény: több, mint 57 millióan nézték az Oscar közvetítést.

Ezzel szemben 2008-ban, a Vérző olaj, a Vágy és vezeklés, a Nem vénnek való vidék, a Juno és a Michael Clayton összesen szerény 356 millió dollárt produkált a pénztáraknál, ami durván 32 millió nézőt jelentett az Oscarnak.

Ebből a szempontból nincsenek jó kilátásai az idei Oscar-gálának sem. A Gettómilliomos 89 milliót szedett össze eddig, a Milk szerény 26 milliót, a Felolvasó gyenge 20-at, míg a Frost/Nixon kellemetlen 17 milliót gereblyézett. Egyedül a Benjamin Button különös élete tudott 122 milliót kaszálni, így az öt film összesen potom 275 milliót teljesített a pénztáraknál.

A hirdetők közül számos top-márka távol marad az idei Oscar-közvetítéstől, de néhányuk továbbra is tartja a frontot. 

A legnagyobb veszteség alighanem a korábbi szponzor L’Oreal elveszítése, amelyik új utak keresésére hivatkozva nem reklámoz idén. A Hyundai nyolc szpottal jelentkezik, míg a Coca Cola héttel. Az italcég a Diet Coke-ot nyomja majd.

(forrás: Advertising Age)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Darabjuk megvalósulásért egy közösségi kampányt is indítottak. Egy éve dolgoznak a Leányálmon.

A K&H mobiltárca bevezető reklámkampányában használják a digitális technikákat.

A Don't stop me now a korlátlanságot fejezi ki, amely a személyre szabható mobilnetcsomagokat jelenti náluk.

Spoiler: nem biztos, hogy végig ők énekelnek.

Andacs Botond, a port.hu eddigi irányítója az Index új kiadóvezetője. A távozó Pusztay András a Sziget marketingfőnöke lesz.

hirdetés

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Prizma Kreatív PR Díj díjátadó: november 22. Helyszín: Akvárium Klub

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés
hirdetés