hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagyon budapesti apákat vet be a nézőkért folytatott harcban a TV2

Miközben az RTL Klubon búcsúzik a Drága örökösök második évada, a TV2-n jönnek a fővárosi Mintaapák.

hirdetés

Az elmúlt években úgy tűnhetett, hogy az RTL Klub megtalálta az aranytojást tojó tyúkot a vidéki tematikájú sorozatokkal, amik mágnesként vonzzák a nézőket. Ennek ellenére a TV2 nem állt be sorba és az új napi sorozatával nem ment le vidékre, hanem egy elég hangsúlyosan Budapesten játszódó műsorral szeretnék magukhoz csábítani a nézőket. Azzal egyidőben hogy a Drága örökösök második évada véget ér a RTL Klubon, a TV2 harcba küldi a Mintaapákat, ami 2016 óta az első új napi sorozat lesz a csatornán.

Mint azt a műsor sajtóvetítésén a csatorna programigazgatója, Fischer Gábor elmondta, attól kezdve, hogy a Jóban rosszban átkerült a Super TV2-re, tervezték az új napi sorozat indítását. Végül mégis éveket kellett várniuk arra, mire megtalálták az argentin Señores papiban a megfelelő ötletet, ami a fókuszcsoportos kutatások alapján is alkalmasnak bizonyult arra, hogy hazai napi sorozat készüljön belőle.

Jelenet a Mintaapákból (Forrás: TV2)
Jelenet a Mintaapákból (Forrás: TV2)

A TV2 új saját gyártású szériájának főszereplője négy apa, akiknek a sorsa egymásba fonódik miközben egyedül, párban vagy épp elváltan nevelik a gyerekeiket. Az egész történet Budapesten játszódik, ami a sorozat történetében ugyan nem kap kiemelt szerepet, de a sok fővárosi vágókép és jól felismerhető helyszín mégis hangsúlyosan jelen van. Kirády Attila, a TV2 kreatív igazgatója azonban a Kreatívnak elmondta, ez nem azért van, mert Budapest is főszereplője a sztorinak, a sok szép légifelvétel a Dunáról valójában az idő múlását érzékelteti a jelenetek között. A Mintaapák sokkal inkább a címszereplő pasikon keresztül szeretné az összes magyar tévénézőt megszólítani.

„A sztorik nagyon tipikus élethelyzeteket mutatnak be, amelyek mindenki számára ismerősek. Olyan szituációkat látunk, melyeket minden néző megért, hiszen mindenki vagy apuka, vagy van apukája, vagy ismer legalább egy apukát. A szereplők is nagyon jellegzetes karaktereket formálnak meg, akik szintén mindenki számára ismerősek. Ez adja a humorforrást is” – magyarázza a sorozat produceri feladatait is ellátó Kirády, aki arról is beszélt, hogy ennek ellenére a Mintaapák mégsem nevezhető klasszikus értelemben szappanoperának.  „A Mintaapák műfaji besorolása sokkal inkább dramedy, vagyis drámai és komikus elemeket tartalmazó fikciós sorozat, mely az épített stúdió mellett nagyon sok külső helyszínen is forog, a sztorik pedig sok szálon futnak, komplexek.” Ez persze a büdzsét is megdobja, de Kirády elmondása szerint ez az ára annak, hogy a Mintaapák minél inkább mozifilmes hangulatú legyen. És talán az is, hogy a sorozathoz nagyon impozáns stáblistát sikerült összerakni.

Forrás: TV2
Forrás: TV2

Hiszen az új műsor készítőin is látszik, hogy a TV2 nem sajnálta a sorozattól a költségeket (bár a büdzséről pontos információink nincsenek). A főszerepekben olyan színészek láthatóak, mint Szabó Kimmel Tamás, Fenyő Iván, Polyák Lilla vagy Kovács Patrícia, mellettük pedig a vezető produceri feladatokat Goda Krisztina (Szabadság, szerelem, Veszettek) látja el, a rendezők Mátyássy Áron (Aranyélet) és Spáh Dávid (Tömény történelem), a vezető író pedig Kormos Anett (A mi kis falunk).

Kirády többször hangsúlyozta is, hogy a legnagyobb kihívás a munka során a stáb összeállítása volt, amelyben nagy szerepet játszott, hogy ma már Magyarországon készülnek minőségi sorozatok. „Azt érzékeljük, hogy a 6-8 részes heti sorozatokban már korábban is szívesen szerepeltek a színészek, mert színvonalasnak érezték azokat. A napitól még félnek kicsit, de eziránt a műfaj iránt is egyre nyitottabbak. Ezt is bizonyítja, hogy már itthon is egyre több a profi színész a televíziós sorozatokban. A színházak vonzereje persze továbbra is erős, de azt gondolom, hogy a közeljövőben kompromisszumra kell jutniuk a teátrumoknak és a TV csatornáknak a színészek foglalkoztatottsága tekintetében. Jól érzékelhető, hogy óriási igény van a minőségi sorozatokra és a jó színészekre, ebből pedig a színházak is profitálhatnak, hiszen örülnek, ha színészeik ismertebbek és ezáltal több embert tudnak vonzani. Ez egy egymásra ható folyamat, ami mind a tévéknek mind a színházaknak hosszú távon jó lehet.”

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három csatornájukon indul reklámértékesítés 2020-tól.

A kisfia születése miatt egy időre búcsúzó Krug Emília helyét két műsorvezető veszi át.

„Ne várj 72 órát!” címmel kampány indult az eltűnt gyerekek mielőbbi megkerüléséért.

Most fontosabb feladata lesz a magazin szerkesztőségének az év elején.

Egyelőre Magyarországon még nem, de 5 nyugati piacon már élesedik az új streamingfelület.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés