hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Nagydíjak: paradigmaváltás ezerrel

A doboló gorilla és a Microsoft alien-ölős játékát feldolgozó fiktív dokumentumfilmjei az év filmjei Cannes-ban, táncoló japán csajok a legnagyszerűbben újszerűek, miközben a kreatívszakma keblére ölelte a mosóporreklámokat: a Procter & Gamble (P&G) az év hirdetője. A BBDO New York HBO-kampánya nem kapott fődíjat, de így is ők az év ügynöksége és hálózata.
hirdetés
„Rendes film nem is nyert?" – kérdezte csodálkozva az egyik magyar filmprodukciós cég képviselője a Kreatív tudósítóját Cannes-ban a reklámfesztivál zárógálája utáni éjszakán. Ő ugyan úgy értette, hogy az ezúttal megosztva, két munkának kiadott filmes Grand Prix-ket két speciális trükkökre épülő videó kapta, de a kérdés úgy is értelmes lett volna, ha a hagyományos, félperces tévéhirdetéseket hiányolta volna.

A két filmes nyertes a Cadbury agyonajnározott Gorilla vírusszpotja (Fallon London), illetve a Microsoft Halo 3 című aliengyilkolós Xbox-játékának újszerű kampánya (McCann Worldgroup San Francisco) lett. Az itthon kevésbé ismert, de a Halo 3-at minden idők legerősebb eladásokkal nyitó videójátékává tevő promóhadjárat az integrált Grand Prix-t is elvitte: a 2500-as években játszódó történetét trailereken kívül többek között a veteránokról szóló fiktív dokumentumfilmekkel és emléktáblákkal promózták.



Az újszerűséget díjazó Titanium kategóriában az Uniqlo japán ruhamárka Uniqlock című kampánya (Projector Tokyo) nyert. A kedvesen funkciótlan ötlet lényege, hogy táncoló japán lányokról szóló widgeteket lehetett blogokba fűzni, amelyek aztán egyben az időt is mutatták, az ázsiai lányokat szerepeltető blogokat pedig összeszedték a kampány site-ján.

A kreatívszakma keblére ölelte a P&G-t, tarolt a BBDO
A díjazott munkák után járó pontszámok alapján az év hirdetője az a P&G lett, amelynek vezetői köszönőbeszédükben hosszasan hálálkodtak a cannes-i közönségnek, hogy az elmúlt években, a P&G nagy eszmélése után segítettek a célnak megfelelően kreatívabbá tenni a hirdetéseket. (Bernhard Glock, a cég elnökhelyettese néhány hete Budapesten beszélt ugyanerről, az akkori tudósításunkban bőven szerepelnek példák.)

Az év ügynöksége a BBDO New York lett az ALMAPBBDO Sao Paulo és a DDB London előtt, a hálózatok versenyét szintén a BBDO nyerte a DDB-t és a Saatchi & Saatchi-t beelőzve. A legjobb filmprodukciós cég az amerikai MJZ.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés