hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Nagydíjak: paradigmaváltás ezerrel

A doboló gorilla és a Microsoft alien-ölős játékát feldolgozó fiktív dokumentumfilmjei az év filmjei Cannes-ban, táncoló japán csajok a legnagyszerűbben újszerűek, miközben a kreatívszakma keblére ölelte a mosóporreklámokat: a Procter & Gamble (P&G) az év hirdetője. A BBDO New York HBO-kampánya nem kapott fődíjat, de így is ők az év ügynöksége és hálózata.
hirdetés
„Rendes film nem is nyert?" – kérdezte csodálkozva az egyik magyar filmprodukciós cég képviselője a Kreatív tudósítóját Cannes-ban a reklámfesztivál zárógálája utáni éjszakán. Ő ugyan úgy értette, hogy az ezúttal megosztva, két munkának kiadott filmes Grand Prix-ket két speciális trükkökre épülő videó kapta, de a kérdés úgy is értelmes lett volna, ha a hagyományos, félperces tévéhirdetéseket hiányolta volna.

A két filmes nyertes a Cadbury agyonajnározott Gorilla vírusszpotja (Fallon London), illetve a Microsoft Halo 3 című aliengyilkolós Xbox-játékának újszerű kampánya (McCann Worldgroup San Francisco) lett. Az itthon kevésbé ismert, de a Halo 3-at minden idők legerősebb eladásokkal nyitó videójátékává tevő promóhadjárat az integrált Grand Prix-t is elvitte: a 2500-as években játszódó történetét trailereken kívül többek között a veteránokról szóló fiktív dokumentumfilmekkel és emléktáblákkal promózták.



Az újszerűséget díjazó Titanium kategóriában az Uniqlo japán ruhamárka Uniqlock című kampánya (Projector Tokyo) nyert. A kedvesen funkciótlan ötlet lényege, hogy táncoló japán lányokról szóló widgeteket lehetett blogokba fűzni, amelyek aztán egyben az időt is mutatták, az ázsiai lányokat szerepeltető blogokat pedig összeszedték a kampány site-ján.

A kreatívszakma keblére ölelte a P&G-t, tarolt a BBDO
A díjazott munkák után járó pontszámok alapján az év hirdetője az a P&G lett, amelynek vezetői köszönőbeszédükben hosszasan hálálkodtak a cannes-i közönségnek, hogy az elmúlt években, a P&G nagy eszmélése után segítettek a célnak megfelelően kreatívabbá tenni a hirdetéseket. (Bernhard Glock, a cég elnökhelyettese néhány hete Budapesten beszélt ugyanerről, az akkori tudósításunkban bőven szerepelnek példák.)

Az év ügynöksége a BBDO New York lett az ALMAPBBDO Sao Paulo és a DDB London előtt, a hálózatok versenyét szintén a BBDO nyerte a DDB-t és a Saatchi & Saatchi-t beelőzve. A legjobb filmprodukciós cég az amerikai MJZ.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés