hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Nagydíjak: paradigmaváltás ezerrel

A doboló gorilla és a Microsoft alien-ölős játékát feldolgozó fiktív dokumentumfilmjei az év filmjei Cannes-ban, táncoló japán csajok a legnagyszerűbben újszerűek, miközben a kreatívszakma keblére ölelte a mosóporreklámokat: a Procter & Gamble (P&G) az év hirdetője. A BBDO New York HBO-kampánya nem kapott fődíjat, de így is ők az év ügynöksége és hálózata.
hirdetés
„Rendes film nem is nyert?" – kérdezte csodálkozva az egyik magyar filmprodukciós cég képviselője a Kreatív tudósítóját Cannes-ban a reklámfesztivál zárógálája utáni éjszakán. Ő ugyan úgy értette, hogy az ezúttal megosztva, két munkának kiadott filmes Grand Prix-ket két speciális trükkökre épülő videó kapta, de a kérdés úgy is értelmes lett volna, ha a hagyományos, félperces tévéhirdetéseket hiányolta volna.

A két filmes nyertes a Cadbury agyonajnározott Gorilla vírusszpotja (Fallon London), illetve a Microsoft Halo 3 című aliengyilkolós Xbox-játékának újszerű kampánya (McCann Worldgroup San Francisco) lett. Az itthon kevésbé ismert, de a Halo 3-at minden idők legerősebb eladásokkal nyitó videójátékává tevő promóhadjárat az integrált Grand Prix-t is elvitte: a 2500-as években játszódó történetét trailereken kívül többek között a veteránokról szóló fiktív dokumentumfilmekkel és emléktáblákkal promózták.



Az újszerűséget díjazó Titanium kategóriában az Uniqlo japán ruhamárka Uniqlock című kampánya (Projector Tokyo) nyert. A kedvesen funkciótlan ötlet lényege, hogy táncoló japán lányokról szóló widgeteket lehetett blogokba fűzni, amelyek aztán egyben az időt is mutatták, az ázsiai lányokat szerepeltető blogokat pedig összeszedték a kampány site-ján.

A kreatívszakma keblére ölelte a P&G-t, tarolt a BBDO
A díjazott munkák után járó pontszámok alapján az év hirdetője az a P&G lett, amelynek vezetői köszönőbeszédükben hosszasan hálálkodtak a cannes-i közönségnek, hogy az elmúlt években, a P&G nagy eszmélése után segítettek a célnak megfelelően kreatívabbá tenni a hirdetéseket. (Bernhard Glock, a cég elnökhelyettese néhány hete Budapesten beszélt ugyanerről, az akkori tudósításunkban bőven szerepelnek példák.)

Az év ügynöksége a BBDO New York lett az ALMAPBBDO Sao Paulo és a DDB London előtt, a hálózatok versenyét szintén a BBDO nyerte a DDB-t és a Saatchi & Saatchi-t beelőzve. A legjobb filmprodukciós cég az amerikai MJZ.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

A régi játékok rajongóinak óriási csemege a könyv.

A Veszprém-Balaton Filmpiknik direkt a koranyári időszakban csábítaná a filmrajongókat.

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Alekoszékat nem megfelelő korhatárba sorolta a csatorna.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés