hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Nagydíjak: paradigmaváltás ezerrel

A doboló gorilla és a Microsoft alien-ölős játékát feldolgozó fiktív dokumentumfilmjei az év filmjei Cannes-ban, táncoló japán csajok a legnagyszerűbben újszerűek, miközben a kreatívszakma keblére ölelte a mosóporreklámokat: a Procter & Gamble (P&G) az év hirdetője. A BBDO New York HBO-kampánya nem kapott fődíjat, de így is ők az év ügynöksége és hálózata.
hirdetés
„Rendes film nem is nyert?" – kérdezte csodálkozva az egyik magyar filmprodukciós cég képviselője a Kreatív tudósítóját Cannes-ban a reklámfesztivál zárógálája utáni éjszakán. Ő ugyan úgy értette, hogy az ezúttal megosztva, két munkának kiadott filmes Grand Prix-ket két speciális trükkökre épülő videó kapta, de a kérdés úgy is értelmes lett volna, ha a hagyományos, félperces tévéhirdetéseket hiányolta volna.

A két filmes nyertes a Cadbury agyonajnározott Gorilla vírusszpotja (Fallon London), illetve a Microsoft Halo 3 című aliengyilkolós Xbox-játékának újszerű kampánya (McCann Worldgroup San Francisco) lett. Az itthon kevésbé ismert, de a Halo 3-at minden idők legerősebb eladásokkal nyitó videójátékává tevő promóhadjárat az integrált Grand Prix-t is elvitte: a 2500-as években játszódó történetét trailereken kívül többek között a veteránokról szóló fiktív dokumentumfilmekkel és emléktáblákkal promózták.



Az újszerűséget díjazó Titanium kategóriában az Uniqlo japán ruhamárka Uniqlock című kampánya (Projector Tokyo) nyert. A kedvesen funkciótlan ötlet lényege, hogy táncoló japán lányokról szóló widgeteket lehetett blogokba fűzni, amelyek aztán egyben az időt is mutatták, az ázsiai lányokat szerepeltető blogokat pedig összeszedték a kampány site-ján.

A kreatívszakma keblére ölelte a P&G-t, tarolt a BBDO
A díjazott munkák után járó pontszámok alapján az év hirdetője az a P&G lett, amelynek vezetői köszönőbeszédükben hosszasan hálálkodtak a cannes-i közönségnek, hogy az elmúlt években, a P&G nagy eszmélése után segítettek a célnak megfelelően kreatívabbá tenni a hirdetéseket. (Bernhard Glock, a cég elnökhelyettese néhány hete Budapesten beszélt ugyanerről, az akkori tudósításunkban bőven szerepelnek példák.)

Az év ügynöksége a BBDO New York lett az ALMAPBBDO Sao Paulo és a DDB London előtt, a hálózatok versenyét szintén a BBDO nyerte a DDB-t és a Saatchi & Saatchi-t beelőzve. A legjobb filmprodukciós cég az amerikai MJZ.

Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

Október első hetében a Hegyvidéki Sirály sétányra, a MOMkult elé kerül a vásár.

Idén hibrid formában érkezik a rendezvény.

Wéber Kata a Pieces of a Woman bemutatója után került fel a rangos listára.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés