hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy-Magyarország térkép

A gondosan felépített vállalati vagy politikai kommunikációt egy csapásra romba döntheti egy kínos fotó – még akkor is, ha csak egy mobiltelefon kamerájával készült. Dan Gillmor könyve a civil újságírás lehetőségeiről szól.
hirdetés

Orbán Viktor háza gondosan el van rejtve a budai hegyekben sétálók szeme elől. Felesége kocsija viszont az utcán áll, és egy arra járó kutyasétáltató látja, amint kiszáll belőle és bemegy a kertkapun. A kutyatulajdonos néhány lépést tesz csak, amikor feltűnik neki, hogy a kocsi hátsó ablakára ragaszott H betű Nagymagyarország-térképet ábrázol.

 Mobiltelefonjával két képet készít, egy közelit és egy távolit. Otthonról elküldi a fotókat az Indexnek, a fotók egyenesen a címlapon landolnak.
Mindez kitaláció. De ilyen eset könnyen megtörténhet a kampány hátralevő részében, szélsőséges esetben akár el is döntheti a választásokat. Egy kínos pillanat lefényképezése, egy elkapott párbeszéd hiteles közlése egy blogon. Mindezt úgy hívják, „civil újságírás” angolul, citizen journalism. Az internet,
a mobiltelefon, a számítógépek mára ugyanis lehetővé teszik, hogy mindenkiből tudósító, szerkesztő váljon, és szinte végtelenül nagy nyilvánosságot érjen el. Blogok, e-maillisták, félhivatalos hírlevelek, honlapok, de akár egy sms is eszköze lehet a civil újságíróknak.

Dan Gillmor We the Media (Mi vagyunk a média) című könyvében a civil újságírás eszközeit és lehetőségeit foglalja össze. Úgy véli, a lehetőségek már 2001. szeptember 11. előtt is adottak voltak, a civil újságírást mégis azon a napon fedezte fel igazán a nagyközönség. A szemtanúk interneten közzétett beszámolói, fényképei sokaknak adtak információt.

Talán nem is kell külön magyarázni, hogy mindennek a marketing, és különösen a public relations területére is nagy hatása van. Gillmor pontokba szedi, mire figyeljenek oda a vállalati kommunikátorok, ha nem szeretnék, hogy egy alig olvasott blogról információs lavina induljon el róluk. Első tanácsa, hogy legyenek nyitottak ezekre az információforrásokra, tegyenek fel kérdéseket nekik, és ismerjék meg őket. Ha mindez megtörtént, lássák el őket is azokkal az információkkal, amikkel egy újságírót ellátnának. Használják az új fórumokat és eszközöket a cégük kommunikációjában is, és győzzék meg a vezérigazgatót, hogy írjon egy hozzászólást a vállalati blogra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés