hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nagy-Magyarország térkép

A gondosan felépített vállalati vagy politikai kommunikációt egy csapásra romba döntheti egy kínos fotó – még akkor is, ha csak egy mobiltelefon kamerájával készült. Dan Gillmor könyve a civil újságírás lehetőségeiről szól.
hirdetés

Orbán Viktor háza gondosan el van rejtve a budai hegyekben sétálók szeme elől. Felesége kocsija viszont az utcán áll, és egy arra járó kutyasétáltató látja, amint kiszáll belőle és bemegy a kertkapun. A kutyatulajdonos néhány lépést tesz csak, amikor feltűnik neki, hogy a kocsi hátsó ablakára ragaszott H betű Nagymagyarország-térképet ábrázol.

 Mobiltelefonjával két képet készít, egy közelit és egy távolit. Otthonról elküldi a fotókat az Indexnek, a fotók egyenesen a címlapon landolnak.
Mindez kitaláció. De ilyen eset könnyen megtörténhet a kampány hátralevő részében, szélsőséges esetben akár el is döntheti a választásokat. Egy kínos pillanat lefényképezése, egy elkapott párbeszéd hiteles közlése egy blogon. Mindezt úgy hívják, „civil újságírás” angolul, citizen journalism. Az internet,
a mobiltelefon, a számítógépek mára ugyanis lehetővé teszik, hogy mindenkiből tudósító, szerkesztő váljon, és szinte végtelenül nagy nyilvánosságot érjen el. Blogok, e-maillisták, félhivatalos hírlevelek, honlapok, de akár egy sms is eszköze lehet a civil újságíróknak.

Dan Gillmor We the Media (Mi vagyunk a média) című könyvében a civil újságírás eszközeit és lehetőségeit foglalja össze. Úgy véli, a lehetőségek már 2001. szeptember 11. előtt is adottak voltak, a civil újságírást mégis azon a napon fedezte fel igazán a nagyközönség. A szemtanúk interneten közzétett beszámolói, fényképei sokaknak adtak információt.

Talán nem is kell külön magyarázni, hogy mindennek a marketing, és különösen a public relations területére is nagy hatása van. Gillmor pontokba szedi, mire figyeljenek oda a vállalati kommunikátorok, ha nem szeretnék, hogy egy alig olvasott blogról információs lavina induljon el róluk. Első tanácsa, hogy legyenek nyitottak ezekre az információforrásokra, tegyenek fel kérdéseket nekik, és ismerjék meg őket. Ha mindez megtörtént, lássák el őket is azokkal az információkkal, amikkel egy újságírót ellátnának. Használják az új fórumokat és eszközöket a cégük kommunikációjában is, és győzzék meg a vezérigazgatót, hogy írjon egy hozzászólást a vállalati blogra.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A játékosított tréningeket tartó pécsi cég a platformját is megújítja.

A Fördős Zé vezette gasztrocsapat elindítja a kezdőknek szóló Street Kitchen Instantot.

A Netflix, ahogy korábban a Golden Globe-on is, messze elmaradt a Watchmennel és Utódlással vezető HBO mögött.

A rendezvény- és a digitális ügynökség egy ernyő alatt, holding formában folytatja közösen RaconteurXtrm néven.

Az ÖRT kísérleti jelleggel egy 13 éves gyerek profiljával vizsgálta a gyerekeknek megjelenő reklámokat.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés